DELFI projektas „Tapk pilotu“ – tai straipsnių ciklas, kviečiantis iš arti susipažinti su kartais vis dar paslaptinga laikoma piloto profesija, darbo užkulisiais, karjeros perspektyvomis. DELFI žurnalistai projekte ne tik analizuos šios profesijos atstovų iššūkius ir galimybes, supažindins su pilotams keliamais reikalavimais, paneigs ar patvirtins apie šią specialybę sklandančius mitus, bet ir pateiks išskirtines būsimų, esamų ar buvusių pilotų istorijas. 

Pastaruoju metu aviacijos specialistai fiksuoja didelį darbo jėgos trūkumą. Anot jų, ypač trūksta pilotų, kurie turėtų kvalifikacijos būti kapitonais. Aviacijos rinkos gigantai „Airbus“ ir „Boeing“ skelbia, kad per artimiausius 20 metų reikės daugiau nei 600 tūkst. naujų šios srities specialistų. 

Skelbiama, kad toks specialistų trūkumas susiformavo dar krizės metais, mat tuo metu pilotai nebuvo ruošiami dėl avialinijoms kilusių finansinių sunkumų. Ir nors šiuo metu lėktuvus valdyti galintiems asmenims siūlomas viliojantis atlygis, ketinančių rinktis šios srities studijas ne tiek daug, kad būtų galima patenkinti susidariusį profesionalių poreikį. 

Jei situacija nesikeis, tikėtina, kad netrukus susidariusios padėties pasekmes pajus ne tik avialinijų atstovai, bet ir jų paslaugomis besinaudojantys keleiviai, kadangi kai kurios kompanijos dėl pilotų trūkumo jau dabar yra priverstos atšaukinėti suplanuotus skrydžius. 

Šiuo metu daugiausiai pilotų trūksta Azijoje, Šiaurės Amerikoje ir Europoje. 

Aviacijos specialistus ruošiančios Lietuvos mokyklos pastebi, kad jų paruoštus pilotus vos po mokslų graibsto didžiosios oro linijos. Toks populiarumas aiškinamas išskirtiniais lietuvaičių gebėjimais, kurie susiformuoja dėl čia vyraujančio permainingo klimato – dar studijų metais būsimi pilotai Lietuvoje išmoksta skraidyti esant pačioms įvairiausioms oro sąlygoms.