Nuo sezoninių daržovių iki nišinių prekių

Jeigu anksčiau privačių prekės ženklų produktų kategorijose buvo galima rasti tik sviesto, pieno, duonos ir kitų kasdienio vartojimo produktų, tai dabar, laviruodami tarp aukštų pirkėjų lūkesčių ir žemos kainos, prekybos tinklai privačių prekės ženklų asortimentą nuolat plečia: pirkėjams siūlo įvairiausių sezoninių, ekologiškų, gurmaniškų, nišinių gaminių.

Tad pasižvalgę po prekybos tinklų asortimentą, šiandien tarp privačių prekių ženklų rasite ir vietiniuose ūkiuose užaugintos šviežios produkcijos, ir profesionalių virtuvės ekspertų kruopščiai atrinktų unikalių receptūrų, ir net virtuvės reikmenų iš sertifikuotų medžiagų.

Keturiolika skirtingų privačių prekių ženklų turinčio prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė sako, kad pirkėjai pastaruoju metu ypač noriai renkasi privačių prekės ženklų gaminius, nes tai yra kokybiška ir kainuoja mažiau.

„Stiprėjantį privačių prekės ženklų potencialą patvirtina ne tik mažesnė kaina ir įvairovė, bet ir aukšta siūlomų produktų kokybė. Džiaugiamės, kad tai pastebi ir pirkėjai – privačiais „Iki“ prekės ženklais pažymėtas prekes lietuviai šiemet įvertino kaip kokybiškiausias. Mūsų pirkėjai šiuo metu gali rinktis skirtingų kategorijų privačių prekės ženklų produktus: nuo šviežių vaisių ir daržovių iki Lietuvos ūkiuose auginamos produkcijos“, – sako V. Budrienė.

Kokybiškas ir taupus pasirinkimas

Keičiasi ir ilgą laiką vyravęs įsitikinimas, kad privatūs prekių ženklai kainuoja mažiau, bet ir pasižymi žemesne kokybe – privačius prekės ženklus turintys prekybos tinklai pirkėjams gali pasiūlyti tokios pat kokybės produktus už mažesnę kainą, ir čia nėra jokių paslėptų triukų.

Už privačių prekės ženklų kokybę prekybininkai prisiima pilną atsakomybę ir atsako savo reputacija, todėl prekėms kelia itin daug reikalavimų. Jos turi gerai atrodyti, būti patikimos, nustebinti pirkėją ir konkuruoti su žinomais prekių ženklais, kartu taikant itin aukštus kokybės kriterijus tiekėjams bei gamintojams – šie turi turėti sertifikuotas maisto saugos sistemas.

Privačių prekės ženklų produktų kelias iki parduotuvių lentynų taip pat susideda iš kelių dešimčių žingsnių: produktai degustuojami, kruopščiai nagrinėjama jų sudėtis. Su tiekėju paprastai dirbama tol, kol skirtingų produktų skonis ir išvaizda atitinka prekybos tinklo keliamus kokybės reikalavimus. Ne mažiau svarbūs ir teisiniai, cheminiai, fizikiniai ir mikrobiologiniai rodikliai.

Verta atkreipti dėmesį ir į tai, kad mažmeninėje prekyboje galutinę kainą sudaro daug sudedamųjų. Pirkdami dideliais kiekiais, privačius prekės ženklus turintys prekybininkai iš tiekėjo ar gamintojo gali nusiderėti patrauklias kainas be jokių kompromisų kokybei.

Projektas „Sumanaus taupymo planas“