Artėjantys nauji metai žada ir naujus tikslus – turbūt dažnas šiuo laikotarpiu sau pasižada daugiau sportuoti, numesti svorio ar pagerinti savo kūno formą. Dalis žmonių visus šiuos tikslus tikisi įgyvendinti sporto klubuose – apie tai, ką svarbiausia žinoti, kad juose pasiektume geriausių rezultatų, DELFI TV Gyvai transliacijos metu kalbėjomės su sporto klubo „Gym Plius“ sporto dalies vadovu Virgilijumi Želviu ir asmeninių ir grupinių užsiėmimų treneriu Sergėjumi Michailovu.

Sporto klubus renkasi norintys keisti svorį ir turintys stuburo problemų

Orams atšalus, dviratininkų ir bėgikų būreliai lauke pastebimai sumažėja – fizinį aktyvumą dalis žmonių perkelia ten, kur ne taip šalta. Kol vieni sportuoja namuose ar užsiiminėja įvairiomis sporto šakomis su treneriais, kiti traukia į sporto klubus.

Kuo ypatingos treniruotės sporto salėje – ką galime gauti iš jų, kokių tikslų jose galime pasiekti?

Sporto klubo „Gym Plius“ sporto dalies vadovas Virgilijus Želvys teigia, kad į sporto klubus žmonės atvyksta vedini įvairių tikslų: tai gali būti ir svorio mažinimas, ir svorio auginimas, galų gale, tai gali būti net ir draugų, naujų pažinčių atradimas.

„Ateina klientai, turintys stuburo problemų. Didžioji dalis sportuojančių yra žmonės, dirbantys sėdimą darbą, o tai atsiliepia laikysenai. Ateina ir bėgikai, kurie bėgioja nuo pavasario iki rudens, kol geras oras jiems leidžia tai daryti. Paskui jie pradeda eiti į sporto klubus“, – vardija pašnekovas.

Virgilijus Želvys
© DELFI / Karolina Pansevič
Virgilijus Želvys

Greičiausiai rezultatus pastebi antsvorio turintys žmonės

Asmeninių ir grupinių užsiėmimų treneris Sergėjus Michailovas pastebi, kad bene greičiausiai ryškų rezultatą po kelių treniruočių sporto salėje gali pastebėti žmonės, turintys antsvorio.

„Jei procentaliai žmogus turi daugiau ne raumeninės masės, o riebalo, tai tas riebalas labai greitai kris. Treneris tokį žmogų dažniausiai „pastato“ ant kardio treniruočių – 20 proc. sporto sudaro treniruokliai, o kardio pratimai apima 80 proc. Žinoma, 80 proc. viso to rezultato nulemia maistas. Jei stambus žmogus išmano, kaip turi atrodyti taisyklinga mityba sportuojant, per 2 mėnesius jis gali laisvai numesti net ir 20 kilogramų“, – teigia jis.

Žinoma, siekiant gerų rezultatų, reikėtų investuoti daugiau laiko. Treneris juokauja, kad pradžiai užteks ir tikslo ateiti į sporto salę, tačiau vėliau nepakaks vien to, kad numesite svorio – sporto salę ir toliau reikėtų lankyti tam, kad įgautumėte kūno formas.

Treneris picos neatsisako, tačiau kitą dieną save už tai „skriaudžia“

Kadangi sporto rezultatai glaudžiai susiję su taisyklinga mityba – kas nutiks, jei po treniruotės labai norėsime suvalgyti kažką nesveiko? Apie tai S. Michailovas kalba remdamasis savo pavyzdžiu – mitybos nuodėmes jis išperka perskaičiuodamas dienos kalorijas.

Sergėjus Michailovas
© DELFI / Karolina Pansevič
Sergėjus Michailovas

„Savo organizmą pažįstu – man per dieną reikia suvartoti 2500 kilokalorijų. Sportuojant, turi būti kokybiškas maistas, pavyzdžiui, 60 proc. baltymai, 25 proc. riebalai, 15 proc. angliavandeniai. Taip maitindamasis turiu ir energijos, ir raumenį pasotinu, bet būna, kad viskas – aš noriu picos. Suvalgiau ją ir gavau ne 2500, o 3000 kalorijų. Tai kitą dieną suvartoju 2100“, – aiškina jis.

Anot jo, likus valandai iki treniruotės, geriausia valgyti daug angliavandenių turintį maistą – grikius, ryžius, 4-5 grūdų košę. Tokia mityba veda į kokybišką treniruotę, po kurios daug dirbę raumenys turi atsigauti – todėl po treniruotės jis rekomenduoja suvalgyti daugiau baltymų, pavyzdžiui, varškės.

Daugiau apie tai, ką svarbiausia žinoti einant į sporto salę – transliacijos įraše.


Rinkis gyvenimą
5