Populiarėja ekologiški agurkai

Dažnas žino, kad geriausia rinktis tas daržoves, kurios yra užaugintos Lietuvoje. Lietuviški agurkai prekybos centruose džiugina pirkėjus visus metus. Kaip pastebi „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė, daugiausiai lietuviškų agurkų klientų krepšeliuose nugula vasario-liepos mėnesiais.

„Vietinių augintojų derlių mūsų pirkėjai vertina labiausiai, todėl džiaugiamės, kad lietuviški agurkai „Maxima“ parduotuvių lentynose yra ištisus metus. Pastebime tendenciją, kad agurkų pardavimai pradeda augti nuo vasario mėnesio, o liepą pardavimų dinamika pradeda normalizuotis. Šiuo metu klientai gali rinktis iš trumpų, pusilgių, ilgų bei ekologiškų agurkų. Pastarųjų populiarumas šiais metais, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, yra išaugęs daugiau kaip du kartus. Galime teigti, kad mūsų pirkėjai vis daugiau dėmesio skiria savo mitybai ir prioritetą teikia ekologiškiems produktams“, – sakė E. Dapkienė.

Nelupkite žievelės

Vis dėlto kad ir kokius agurkus pasirinktumėte, visų jų sudėtis maždaug tokia pati. Anot profesoriaus R. Stuko, pagrindinė agurkų sudėtinė dalis yra vanduo. „100 gramų valgomosios dalies agurkų – 95,8 g sudaro vanduo, dėl to agurkai yra labai nekaloringi. 100 gramų agurkų yra tik 11 kilokalorijų. Žmonėms, kurie mėgsta įvairias daržovių salotas ir nori kontroliuoti savo kūno svorį, reikia prisipjaustyti agurkų, kokių nors žolelių ir turės labai nekaloringas salotas“, – pasakojo profesorius.

Agurkai
Agurkai. Šaltinis: Shutterstock

Jei žiūrėsime į kitas medžiagas – baltymų agurkuose yra 0,8 gramų, riebalų – 0,2 gramų, angliavandenių – 2,3 gramai. „Matome, kad energiją teikiančių medžiagų praktiškai nėra, todėl ir kaloringumas mažas. Jei pažiūrėtume į mineralines medžiagas, nes daržovės yra pagrindinis vitaminų ir mineralinių medžiagų šaltinis, ko gero, agurkuose iš visų daugiausiai yra kalio, 100 gramų – maždaug 184 miligramai, fosforo – 29 miligramai, magnio – 13 miligramų. Jo daugiau yra žievelėje, todėl jei agurkas šviežias, geriau jo neskusti. Iš vitaminų išskirčiau folio rūgštį. Jos 100 gramų yra 14 mikrogramų. Vitamino C – nepilni 6 miligramai, skaidulinių medžiagų – 0,7 gramai“, – pasakojo pašnekovas.

Jis pataria, valgant agurkus, atkreipti dėmesį į vieną detalę. „Toje vietoje, kur agurko kotelis tvirtinasi prie agurko, vyksta intensyviausias augimo procesas. Ten susikaupia daugiausiai nitratų, todėl prieš valgant šią dalį reikėtų nupjauti. Taip sumažinsime nitratų koncentraciją“, – patarimais dalijosi profesorius. Be to, atkreipkite dėmesį, kur ši daržovė yra užauginta. „Jei lyginsime bet kokias daržoves, taip pat ir agurkus, išaugintas šiltnamyje ir lysvėje lauke, saulės spindulių poveikyje, pastaroji bus biologiškai vertingesnė, nitratų joje bus mažiau, o naudingų medžiagų – daugiau“, – sakė R. Stukas.

Apibendrindamas profesorius teigė, kad agurkas biologiškai nėra labai vertinga daržovė, bet ji turi tūrį, daug vandens, skysčių, ko Lietuvos gyventojams ypač trūksta. „Agurkus galime vertinti dėl jų fiziologinio poveikio organizmui, nes jie žmogui suteikia vandens, padidina maisto tūrį, žmogus nepersivalgo kaloringo maisto, gali kontroliuoti kalorijų suvartojamą kiekį, o mityba tampa tokia liekninančia“, – sakė pašnekovas.

Tailandietiškos agurkų salotos

Reikės:

- Šviežių agurkų
- Raudonojo svogūno
- Saujos pasmulkintų ir pakepintų žemės riešutų
- Saujos šviežios kalendros
- Smulkintų čili pipiriukų (jei nenorite aštriai, nedėkite)

Padažui:

- 2 v.š. sezamų aliejaus
- Vienos žaliosios citrinos sulčių
- 1,5 v.š. žuvų padažo
- Sklitelės česnako
- Žiupsnelio cukraus ir druskos

Gaminimas:

Agurkus ir svogūnus supjaustykite plonais griežinėliais. Sudėkite į dubenį. Apiberkite žemės riešutais, kalendra ir čili pipirais. Padažui visus ingredientus sumaišykite. Užpilkite ant agurkų. Skanaus!