Nuotolinis mokymas tapo iššūkiu mokykloms

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM) Bendrojo ugdymo departamento direktorė Jolanta Navickaitė tiesioginės transliacijos metu pastebėjo, kad nuotolinis ugdymas – iššūkis, kuris, tikėtina, neiškart veiks be jokių trukdžių. Pasak jos, ketvirtadienį surengus vaizdo konferenciją su mokyklų vadovais, buvo panašu, kad nuotoliniam ugdymui pasiruošta.

Didžiausiais pastarųjų dviejų savaičių pasirengimo nuotoliniam mokymui iššūkiais ŠMSM Bendrojo ugdymo departamento direktorė įvardija apsisprendimą, kokias technologijas naudoti, kaip komunikuoti su vaikais nuotoliniu būdu.

„Iššūkis buvo įsivertinti, kokias technines galimybes turi vaikai namuose, ar visi turi kompiuterį, išmanųjį telefoną, galimybę prisijungti prie interneto. Mokyklos dalijasi įvairia patirtimi, kaip šiuos iššūkius spręsti, o pati ministerija inicijavo naujų kompiuterių ir planšečių pirkimą, kurios, tikimės, padės mokykloms prijungti vaikus, kurie dabar neturi galimybių prisijungti prie nuotolinio mokymo platformų“, – teigia J. Navickaitė.

Tuščia mokykla

Mokyklos pradeda nuo mažų žingsnių

Tiesioginės transliacijos metu apie pasirengimo nuotoliniam ugdymui iššūkius kalbėjo Šiaulių rajono Aukštelkės mokyklos direktorius Vaidas Bacys.

„Pasirinkome sinchroninį mokymo būdą, nes puikiai suprantame, kad pas mus – jaunesnio amžiaus vaikai. Labai svarbu, kad jie ne tik mokytojo nurodymų klausytųsi, bet ir turėtų veiklos. Įsivertinome savo technines galimybes ir mokytojų gebėjimus – vadovauju trijose mokyklose, kuriose pakankamai skirtinga situacija dėl objektyvių priežasčių, nes skirtingu metu pradėjome diegti įrankius. Pasiruošimas buvo pakankamai intensyvus. Šiandien visi turėtume išmokti, kad kokia problema beiškiltų, turime kalbėtis ir rasti sprendimą. Įvairių trukdžių buvo ir bus, ir tikėtis, kad viskas pavyks nuo pat pirmadienio – labai maža tikimybė. Todėl pasiruoškime tiems trukdžiams, susitaikykime ir kalbėkimės“, – teigia V. Bacys.
Vaidas Bacys

Taip pat Aukštelkės mokyklos direktorius pamini, kad nuotolinį mokymą sieks prisijaukinti pamažu – iš pradžių keldamas pačius paprasčiausius uždavinius.

„Išsikėlėme uždavinį, kad pirmąją savaitę visi vaikai tiesiog laiku prisijungtų. Kol kas neskirsime laiko užduočių atlikimo kokybei. Mūsų uždavinukas – kad kiekvienas vaikas laiku prisijungtų, kad jis gautų medžiagą. Esame apgalvoję konkrečius žingsnelius, yra įtrauktas auklėtojas, yra sutarta su tėvais, iki kada jie turi pranešti, kad vaikas serga, nes jie ir nuotoliniu būdu besimokydami sirgs, ir kad jie tikrai nebus šiandien prisijungę prie ugdymo proceso. Visus tuos pokyčius darome po vieną mažą žingsnelį“, – aiškina V. Bacys.

Iššūkis šeimoms – išmokti pasidalinti viena erdve

Vaikų ir paauglių psichiatras Linas Slušnys transliacijos metu pastebėjo, kad nuotolinis ugdymas taps visiškai nauja pamoka tiek mokiniams, tiek mokytojams, tiek tėvams. Pastangas užtikrinti, kad nuotolinis ugdymas būtų sėkmingas, psichiatras pastaruoju metu stebi per savo vaiko perspektyvą, ir taip pat sutinka, jog išvengti tam tikrų problemų pirmomis dienomis nepavyks.

„Mes gyvenome normaliai gyvenimą, kuris buvo iki karantino, tai tam tikrus ritualus mums sudėliojo mokykla, darbas ir laisvalaikio aplinka, o dabar visi ritualai sukrito į vieną kambarį. Čia mes iš tiesų privalėsime suprasti, kad nebus taip paprasta – viens, du, ir čia pamokos vyksta, o tuo metu vaikai atsiklijuoja. Neatsiklijuos, nes pas vienus bus katės, pas kius bus šuniukai, pas trečius mažas brolis ar sesė, kurie būtinai norės įkišti nosį. Ne visiems pavyks užtikrinti tą susikaupimą užduočių atlikimui, tai mes tikrai turėsime begalę šalutinių poveikių, kurių net negalime numatyti“, – pastebi psichiatras.
Linas Slušnys

L. Slušnys pabrėžia, kad visos šeimos darbui, mokymuisi ir laisvalaikiui persikėlus į vieną kambarį, teks išmokti būti kartu suprantant šalia esančio poreikius.

„Nėra taip paprasta pasidalinti šia erdve ir užtikrinti vienam vaikui būtent buvimą pamokose, nes tėvai taip pat dirba iš namų, ir ten taip pat yra neaišku, kokie santykiai, kokie reikalavimai iš darbdavių, ir jei dega kažkas, tai mes turėsime tų konfliktų. Tai mūsų bus atidumas, iš mokyklų ir iš suaugusių pusės – mes turim suprasti, ko mes norim. Mes mokysimės“, – pabrėžia L. Slušnys.

Daugiau – transliacijos įraše.