Nors visa Europa tik šeštadienį, gegužės 25-ąją, minės Tarptautinę kaimynų dieną, Susisiekimo ministerija jau šiandien kviečia visus likti neabejingus transporto spūstims ir oro taršai miestuose ir jungtis prie antrus metus iš eilės organizuojamos iniciatyvos „Nevažiuok vienas – pavežk kaimyną“.

Vilniaus Gedimino prospekto praeivių paklausėme, kaip jie vertina šią iniciatyvą ir ar patys dažnai paveža draugą ar kaimyną. Atsakymus kviečiame žiūrėti vaizdo reportaže.

„Šios dienos paminėjimą perkėlėme į darbo dieną, kai žmonės vyksta į darbus. Kviečiame vieni kitus pakviesti keliauti drauge, atrasti tą naują būdą, rytą praleisti kiek kitaip. Taip pat pabendrauti, o ne važiuoti automobiliu vienam, tik klausantis radijo programos“, – DELFI apie šią iniciatyvą pasakojo Jonas Damidavičius, Susisiekimo ministerijos darnaus judumo ekspertas.

Jonas Damidavičius
© DELFI / Andrius Ufartas
Jonas Damidavičius

Anot eksperto, praėjusių metų akcija leidžia džiaugtis dideliu žmonių įsitraukimu, o šiemet tikimąsi dar didesnio keliaujančių drauge skaičiaus. Toks būdas keliauti ne vienam, tvirtina J. Damidavičius, – puiki proga išbandyti ekonomiškesnį, ekologiškesnį, patogesnį ir linksmesnį keliavimo būdą.

„Tai įtraukia žmones, skatina benruomeniškumą ir ta socialinė akcija padeda tam mūsų tikslui – keliauti drauge, keliauti bendrai, prisidėti prie aplinkosaugos gerinimo ir spūsčių mažinimo mieste“, – sakė J. Damidavičius.

Skaičiuojama, kad vidutinis vilnietis transporto spūstyse praleidžia net 136 valandas per metus. Ir tik kas penktame automobilyje važiuoja daugiau negu vienas keleivis. Lietuvos statistikos departamento 2018 m. paskelbtais duomenimis, individualių lengvųjų automobilių skaičius, tenkantis 1000 gyventojų, yra net 402 transporto priemonės.

Lietuva įsipareigojo dvigubai sumažinti įprastiniu kuru varomų automobilių miestuose: pokyčiai palies kiekvieną
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Europos Komisijos valstybėms narėms keliamas bendras tikslas iki 2030 m. dvigubai sumažinti įprastiniu kuru varomų transporto priemonių naudojimą miestuose.

„Vieningas Europos Sąjungos tikslas yra gerinti aplinkosaugą, mažinti spūstis miestuose, tai Lietuva taip pat prisideda prie to tikslo siekimo ir orientuojamės į tas alternatyvias transporto priemones, kurios padeda to siekti – tos pačios viešojo transporto priemonės, kuriame infrastruktūrą dviratininkams, pėstiesiems, kad tai būtų patrauklesnė infrastruktūra pasirinkti tą alternatyvą keliauti, lyginant su savo nuosavu automobilius“, – pasakojo J. Damidavičius.


Kvėpuojantis miestas
53