Daržovės, ypač šviežios, – vienas iš pagrindinių vitaminų, mineralinių bei kitų biologiškai aktyvių medžiagų šaltinių. Sveika, skanu ir labai tinka prižiūrintiems kūno linijas, juk daržovės nėra kaloringos, o savo sudėtyje turi ir žarnyno veiklai labai naudingų skaidulų.

Žinoma, jei valgysite vien tik bulves – naudos nei kūno linijoms, nei sveikatai tikėtis nevertėtų. O visa kita – į sveikatą! Ir kuo įvairiau – tuo geriau.

Mitybos specialistai atkreipia dėmesį, kad renkantis daržoves pirmiausia vertėtų atsižvelgti į sezoniškumą: valgyti kuo daugiau šviežių, ką tik užaugintų ir didžiausią kiekį vitaminų sukaupusių, daržovių. Tačiau reikėtų nepamiršti ir spalvinės daržovių įvairovės.

Daržovė, kuri ypač tinka lieknėjantiems: ne tik labai soti, bet ir sveika
Šaltinis: Shutterstock

Skirtingų spalvų daržovės pasižymi skirtingomis savybėmis. Pavyzdžiui, paprikos – lyg ir ta pati daržovė, tačiau būna įvairių spalvų, tad ir organizmui naudingų medžiagų jose būna skirtingų. Žalios paprikos turi daug chlorofilo, tad jos naudingos hormonų balansui palaikyti, virškinimui ir imuninei sistemai. Geltonose ir oranžinėse paprikose yra karotinoidų, organizme pavirstančių į vitaminą A. Raudonose paprikose gausu laisvuosius radikalus neutralizuojančio antioksidanto likopeno.

„Vasarą galime džiaugtis itin gausiu šviežio derliaus daržovių pasirinkimu iš Lietuvos ūkių, todėl į mitybos racioną vertėtų įtraukti kuo įvairesnių daržovių. Taip aprūpinsime savo organizmą reikiamais vitaminais, mineralais, antioksidantais, – pastebi prekybos tinklo „Iki“ maisto ekspertė Vilma Juodkazienė.

Specialistė ragina mėgautis ne tik mums įprastais šviežiais agurkais ir pomidorais, tačiau į kasdienės mitybos racioną įtraukti kopūstų, morkų, cukinijų ir aguročių, taip pat nepamiršti ir kitų, galbūt rečiau vartojamų daržovių.

Daržovė, kuri ypač tinka lieknėjantiems: ne tik labai soti, bet ir sveika
Šaltinis: Shutterstock

„Viena iš daržovių, kurių išties vertėtų valgyti daugiau – kukurūzų burbuolės. Tai itin vertinga daržovė, nes joje yra visų organizmui reikalingų būtinųjų medžiagų – angliavandenių, baltymų taip pat ir šiek tiek riebalų. Gausu joje ir vitaminų, mineralinių medžiagų. Sotūs, maistingi, o ir kalorijų visai nedaug – maždaug 30 kcal/100 g.“, – sako V. Juodkazienė.

Virti, o gal kepti?

Maisto ekspertė V. Juodkazienė tikina: skaniai pasigaminti kukurūzų burbuoles tikrai nesudėtinga, juk jos lengvai pasiduoda patiems įvairiausiems kulinariniams eksperimentams – apvirtas galima kepti keptuvėje, orkaitėje ar grilyje. Nors dauguma lietuvių kukurūzų burbuoles renkasi kaip garnyrą prie mėsos patiekalų, jos gali būti ir sveikas užkandis ar net pagrindinis patiekalas – priklauso nuo to, kaip paruošite.

„Prekybos centruose galima įsigyti jau apvirtų kukurūzų burbuolių – taip pasigaminti norimą patiekalą bus paprasčiau. Jei burbuoles pirksite žalias, prieš kepimą reikėtų jas pavirti maždaug 10 minučių – taip kukurūzai suminkštės“ – pataria „Iki“ maisto ekspertė ir dalinasi labai gardžiu keptų kukurūzų burbuolių receptu.

Daržovė, kuri ypač tinka lieknėjantiems: ne tik labai soti, bet ir sveika
Šaltinis: Shutterstock

Kukurūzų burbuolės su česnakiniu sviestu

Reikės:

2 kukurūzų burbuolių
50 gramų sviesto
Česnako (pagal skonį)
Žolelių pagal skonį
Žiupsnelio druskos ir maltų juodųjų pipirų

Pasūdykite vandenį ir 10-15 minučių pavirkite jame kukurūzų burbuoles. Išimkite, perplaukite šaltu vandeniu ir nusausinkite. Tuomet dėkite ant įkaitino grilio (galima ir keptuvėje ar orkaitėje) ir kepkite 10-15 minučių nuolatos pavartant. Kol burbuolės keps, išspauskite skiltelę česnako ir įmaišykite į sviestą. Pagardinkite žiupsneliu druskos ir maltųjų pipirų, smulkintomis žolelėmis (kalendra, krapai, petražolės – pagal skonį). Kukurūzų burbuolėms iškepus, tolygiai patepkite česnakiniu sviestu ir skanaukite!