Paskutinis vakaras Santa Kruzo saloje daugeliui sukėlė dviprasmiškus jausmus. Viena vertus – jau greit keliausime namo ir susitiksime su pasiilgtais namiškiais. Kita vertus – turėsime palikti laivą ir dalį įgulos narių, su kuriais jau susigyvenome (vieni plauks toliau, kiti skris iš kito oro uosto).

Mieste pavalgėme „paskutinę vakarienę“ ir patraukėme link laivo. Padėkojome kapitonui, o ir Linkus (kpt. Linas Ivanauskas) mus išlydėjo gerais žodžiais. Ašarų gal ir nebuvo, tačiau apsikabinimų netrūko.

Į toliausiai į rytus nutolusią Galapagų San Kristobalio salą išplaukėme 7 val. ryte. Plaukėme kateriu, kuris dideliais patogumais nepasižymėjo, o ir vėjas pūtė tiesiai į laivo nosį, tad pakratė kaip reikiant. Pasivartę apie 2,5 val. kateryje pasiekėme San Kristobalio salą. Papusryčiavome krantinėje ir daug negaišę laiko apsistojome artimiausiame viešbutyje.

Palyginus su Santa Kruzo sala, ši sala atrodo kur kas mažesnė ir gerokai ramesnė. San Kristobalyje daugiausiai apsistoję šeimos su vaikais ir vyresnio amžiaus žmonės, kurių dauguma į miestą išeina tik vakare, kai mieste nurimsta kaitra. Nevalingai mums gimė toks lietuviškas palyginimas, kaip lyginant Palangą ir Šventąją. Nustebino, kad kainos San Kristobalyje didesnės, tačiau maisto kokybė restoranuose kiek prastesnė. Nors, kaip sakoma, dėl skonio nesiginčijama...

Lietuvius sužavėjusi San Kristobalio sala išlydėjo su kaltinimais dėl kontrabandos

„Kontrabanda“ oro uoste

Pabuvę šioje saloje porą dienų susikrovėme daiktus ir netrukus jau stovėjome oro uosto eilėje registruoti bagažą. Štai čia ir prasidėjo... užregistravus bagažą ramiausiai ėjome prisėsti laukiamajame ir prastumti likusio laiko iki skrydžio. Kol dalis kolegų apžiūrinėjo nedidelį oro uostą ir jo parduotuvėles, prie bičiulio Manto priėjo oro uosto darbuotojas ir pusiau ispanų, pusiau gestų kalba paaiškino, kad jam reikia eiti su juo į kitą patalpą.

© Ernestas Ramonas

Suskubau prie Manto aiškintis, kas vyksta, ir bandžiau anglų kalba paaiškinti, kad mes keturi žmonės skrendame visi kartu, tačiau pareigūnas Mantą už parankės jau vedėsi link terminalo durų. Aš iš paskos. Nors durys atidaromos ir rakinamos tik su specialia kortele, spėjau įsmukti kartu. Kiek vėliau, žinoma, atėjo mintis, kad už tokius „bajerius“ Europoje jau turbūt sėdėčiau surakintas ir laukčiau nuobaudos. Už durų patekome į patikrinimo patalpą, joje vėlgi kartojame, kad skrisime visi – ne atskirai. Jie nesupranta mūsų anglų kalbos, o mes vargiai gaudomės ispaniškai. Galiausiai atėjo viena pareigūnė, kuri vis kartojo „security check“.

Išėjau už durų, laukiu. Viskas trunka kur kas ilgiau nei įprastas patikrinimas, tad minčių kyla įvairių. Juk daugelis esame prisiklausę įvairių istorijų apie užsieniečiams į krepšius įmetamų narkotikų ir dar velniai žino kokių dalykų. Dar kiek palaukus grįžta Mantas, lengvai išpiltas prakaito. Skubame klausti, kas nutiko. Ir čia paaiškėja, kad esame „be penkių minučių kontrabandininkai“ – pasirodo, bičiulis buvo įtartas besikėsinantis iš salos išvežti kriaukles, o tai yra nemenkas nusižengimas. Visgi lengviau atsipučiame, nes nusikaltimo, kuriuo esame įtariami, mes nepadarėme. Kriaukles gabenomės dar iš Panamos, Perlų salų. Gerai, kad Mantas nepasimetė ir parodė visą nuotraukų kolekciją, tad buvo „išteisintas“ ir paleistas. Po kelių minučių jau smagiai juokėmės iš šios situacijos, kuri pradžioje atrodė labai rimta.

© Ernestas Ramonas

Mūsų kelionė Darvino keliais artėjo į pabaigą, tačiau laivo „Ambersail“ ekspedicija ir kitų įgulų nuotykiai dar tik prasideda. Prasilenkdami su kita įgula, kuri plauks iš Galapagų link Markizų salų, palinkėjome jiems gero vėjo! Ir turbūt kiekvienas iš mūsų širdyje tyliai ir baltai jiems pavydėjome tų gerų emocijų ir prasidedančio nuotykio.