Degalų gidas

Veikia tam tikros taisyklės

Autoplius.lt portalo komunikacijos specialistas Gintenis Dauparas sako, kad kuro sutaupymai priklauso nuo daugelio dalykų, pavyzdžiui, automobilio dydžio ar naudojamos kuro rūšies. „Jei žmogus vairuoja mažalitražį dyzelį ir spaudžia greičio pedalą iki dugno, jis išeikvos 8 litrus degalų šimtui kilometrų, o jei važiuoja gražiai ir greičio pedalo nespaudžia, šimtui kilometrų sudegins 5 litrus kuro. Taigi, skirtumas yra 3 litrai. Jei vertintume labai galingą, sakykim 5 litrų benzininį variklį, tai kuro išnaudojimas šimtui kilometrų tokiomis aplinkybėmis gali svyruoti tarp 9 ir 19 litrų“, – sako jis.

Gintenis Dauparas

Anot jo, benzininiai automobiliai naudoja šiek tiek daugiau kuro lyginant su tokiais pačiais dyzelinu varomais automobiliais. Vis dėlto, G. Dauparas tikina tikrai nenorintis siūlyti pirkti vien dyzelinu varomus automobilius, nes jie labiau kenkia aplinkai. Anot jo, automobilių gamintojai jau kurį laiką stengiasi daugiau siūlyti benzinu varomus automobilius su mažalitriais varikliais su turbinomis. Tai leidžia išnaudoti mažiau kuro, bet išlaikyti tą pačią galią.

Vis dėlto, nepaisant to, kokio dydžio automobilį vairuojate ir kokius degalus į jį pilate, būdų, kaip sutaupyti kuro, tikrai yra, nes labai daug dalykų priklauso tiesiog nuo vairuotojo įpročių.

„Pirmas žingsnis yra stebėti eismą. Kuo toliau eismą mes matysime, tuo iš anksčiau galėsime atlikti tam tikrus veiksmus. Tai reiškia, kad reikia žiūrėti ne tik kas dedasi tau po nosimi, bet ir kas vyksta 6-10 mašinų į priekį. Reikia stebėti toli esančius šviesoforus, įvertinti, kokia šviesa dega. Galbūt jau mirksi žalia ir tuoj užsidegs raudona, tada galima atleisti greičio pedalą ir riedėti, kad nereikėtų staigiai stabdyti ir vėl startuoti. Galima pririedėti 30-40 km greičiu ir kai užsidega žalias šviesoforo signalas mums nereikia staigiai didinti greičio, tiesiog perkeliame koją nuo stabdžio ant greičio pedalo ir švelniai keliame greitį jau ne nuo nulio, o nuo 40 km, kas mums sutaupo kuro“, – pataria G. Dauparas.

Jis sako, kad jeigu vairuotojas sustojo prie sankryžos, tikrai nereikėtų staigiai startuoti ir didinti greičio iki 50 km.

„Jeigu niekam netrukdome, nestovime priekyje, reikia tiesiog švelniai iš lėto kelti greitį ir sąnaudos jau sumažėja. Važiuojant normaliu greičiu – 50-60 kilometrų per valandą ar net 90 kilometrų per valandą, svarbu netrūkčioti su dešine koja. Autopilotas yra geras dalykas, kai nėra kalnuotų vietovių. Važiuojant autopilotu reikia dešinę koją laikyt stabiliai, nes kuo vienodžiau mes važiuojam, tuo mažiau kuro išsieikvojam. Jei žmogus vairuoja kalnuotose vietovėse: nuo kalno į kalną, niekada neapsimoka spausti greičio važiuojant į kalną. Geriausiai, kai važiuojame nuo kalno truputį padidinti greitį, nes tada automobiliui lengva tai padaryti ir jis neima daug kuro. Važiuojant į kalną kaip tik reikėtų truputėlį prilėtinti, apie 20 km sumažinti greitį. Tuo pačiu metu reikia atleisti greičio pedalą, nes jeigu paspausime, automobiliui bus sunku, bus didelis pasipriešinimas ir jis ims daugiau kuro“, – aiškina specialistas.

Kuras

G. Dauparas tikina, kad kuro baką patuštins ir nuolat veikiantis oro kondicionierius ar atidaryti langai – jie didina vėjo pasipriešinimą. Kai kuriais paskaičiavimais, kondicionieriaus naudojimas automobilio kuro sąnaudas šimtui kilometrų gali padidinti vienu litru.

„Derinant visus šiuos būdus galima pasiekti gerų rezultatų“, – sako jis.

Siūlo planuoti keliones

Beveik 20-ies metų vairavimo stažą turinti Gabrielė pasakoja, kad prie kuro taupymo labai prisideda maršruto planavimas – kam sukti ratus ieškant reikalingos gatvės ar vykti į kitą miestą ilgesniu keliu.

Moteris sako, kad planuodama kelionę ne tik pasižymi maršrutą žemėlapyje, bet ir įvertina, kiek sustojimų teks daryti. Anot Gabrielės, labai padeda įvairios programėlės, kurios ne tik nubraižo greičiausią maršrutą, bet ir parodo automobilių spūstis ir tuo metu vykstančius kelio remonto darbus. Jas Gabrielė yra įsidiegusi savo telefone.

Kelionė automobiliu

„Dabar yra tikrai lengviau susiplanuoti geriausią ir trumpiausią kelią iki tikslo. Ar tai būtų kelionė po Lietuvą, ar užsienyje važiuotum išnuomotu automobiliu, visada reikia tiksliai žinoti, ką nori pamatyti ir kur sustoti, įvertinti, ar reikia persikelti keltu, ar stosi pietauti ir pan. Programėlės parodo ir spūstis, avarijas, todėl kartais verčiau rinktis ilgesnį kelią, bet nestovėti spūstyje, nes atvyksite greičiau. Kaip maisto pirkinių planavimas padeda sutaupyti pinigų maistui, taip kelionių planavimas leis sutaupyti kuro“, – tikina pašnekovė.

Jei vis dėlto patekote į spūstį ar tenka kažko palaukti, specialistai rekomenduoja variklį tam laikui išjungti. Taip ne tik sutaupysite kuro, bet ir sumažinsite galimą aplinkos taršą.

Gabrielė taip pat rekomenduoja iki priešais esančio automobilio išlaikyti 20–30 m atstumą. Tai suteiks daugiau laiko stabdymui.

Automobilis

Ji tikina girdėjusi, kad prie didesnių kuro sąnaudų prisideda ir bagažinėje vežami daiktai – kuo jų svoris didesnis, tuo automobiliui reikia panaudoti daugiau energijos. Todėl ji siūlo gerai apgalvoti ir kiek daiktų kelionėje jums tikrai bus būtina.

G. Dauparas patvirtina – automobilio svoris visada atsiliepia kuro sąnaudoms. „Pavyzdžiui, jei nepakrautu dyzeliniu mikroautobusu važiuoja vienas žmogus, kuro sąnaudos šimtui kilometrų galbūt sieks 8-9 litrus, bet jeigu tas autobusiukas bus pilnai pakrautas ir jame dar sėdės 5 žmonės, papildomai turėsime toną svorio ir logiška, kad kuro sąnaudos gali pakilti 3–4 litrais“, – kalba Autoplius.lt portalo komunikacijos specialistas.

Svarbu – techniškai tvarkingas automobilis

Specialistai tikina, kad degalų sąnaudoms nemažiau svarbi yra ir automobilio techninė būklė.

Pavyzdžiui, jei stringa stabdžių apkabos, gali reikėti daugiau galios automobiliui išjudinti. Jie taip pat siūlo rinktis mažą riedėjimo pasipriešinimą turinčias padangas. Šios informacijos, kaip ir triukšmo bei stabdymo ant šlapio asfalto reitingų, reikia ieškoti naujų padangų etiketėse.

Mažą riedėjimo pasipriešinimą turinčios padangos degalų sąnaudas gali sumažinti maždaug 5 proc.

Specialistai rekomenduoja įvertinti ir automobilio ratlankius. Automobiliai su dideliais ratlankiais gali išeikvoti 10 proc. daugiau kuro.

Svarbus momentas yra ir padangų slėgis. Kokios padangos tinkamiausios jūsų automobiliui ir koks jų slėgis turėtų būti dažniausiai nurodoma ant vairuotojo pusėje esančių automobilio durelių.

G. Dauparas sako, kad jeigu automobilio padangos išsileidusios, jų sukibimas su kelio danga bus didesnis, vyks didesnė trintis ir tai neabejotinai paveiks kuro sąnaudas.

Anot jo, rečiau apie kuro taupymo būdus pagalvoja neseniai vairuoti pradėję žmonės, mat jiems dar trūksta patirties ir jie daugiausiai galvoja apie tai, kaip valdomas automobilis. Tačiau laikui bėgant ir įgyjant daugiau patirties vairavimas tampa sklandesnis, taigi ir kuro sutaupymai padidėja.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (23)