Rajono savivaldybės Viešosios tvarkos ir aplinkosaugos skyriaus vedėjo Aido Dutkaus teigimu, centre bus pakeisti ne tik šviesoforai. Planuojama įrengti naujus kelio ženklus, bus neįgaliesiems pritaikytos pėsčiųjų perėjos.

Anot A. Dutkaus, jau seniai svarstoma, kaip išspręsti su transporto srautais pačiame miesto centre susijusias problemas. „Rytais nuo automobilių „užsikemša“ Vilniaus gatvė, tiltas. Vakarop iš Vytauto gatvės pasukti į Vilniaus gatvę – misija neįmanoma. Popiet, apie 16 valandą, automobilių srautas padidėja ir Kauno gatvėje“, – pasakojo jis. Ieškoma būdų, kaip tinkamai sureguliuoti eismą ir išvengti „kamščių“.

Nemažai problemų šiose sankryžose pastebi ir vairuoti žmones mokantys vairavimo instruktoriai.

Reguliuos kitaip

Savivaldybė šiuo klausimu bendradarbiauja su UAB „Urban line“ iš Vilniaus. Eismo inžinierius Justas Butkevičius, viešėjęs čia ketvirtadienį, pristatė parengtą projektą. Jame – galimi eismo reguliavimo ir transporto srautų pasikeitimai.

Prieš tai buvo įsigilinta į esamą situaciją, paskaičiuota, kiek kokiomis gatvėmis ir kuriuo metu mašinų pravažiuoja, kiek suka į vieną ar kitą pusę. Pavyzdžiui, anot svečio, rytais iš Vilniaus gatvės į kairę suka daugiau nei 500 automobilių per valandą, vakarais – per 400.

Atsižvelgta į tai, ar vairuotojams „kertant“ sankryžas nekyla nepatogumų einantiesiems jose esančiose pėsčiųjų perėjose. Pagal tai ir buvo parengti keli projekto variantai. Tartasi, kaip sureguliuoti šviesoforus, kokių įrengti naujų eismo saugumo priemonių.

J.Butkevičius sudarytame brėžinyje demonstravo, kaip būtų galima pagerinti eismo reguliavimą, kokie būtų galimi automobilių srautai, atitinkamai nustačius skirtingas šviesoforų fazes. Jos numatytos keturios, atitinkamai kiekvieno ciklo metu pravažiuoja tam tikras automobilių skaičius. Pėstiesiems skirti šviesoforai bus su mygtukais, garso signalais.

Pakeis šviesoforus

Svečio pasiūlymų išklausė A. Dutkus, Statybos ir infrastruktūros skyriaus vadovai, rajono policijos komisariato atstovai. Visi planuojamų tvarkyti sankryžų šviesoforai bus pakeisti naujais. Vien skirtųjų transportui – daugiau nei 20. Šviesoforų ciklus prireikus bus galima reguliuoti prisijungus prie valdiklio. Įrenginiai dirbs ciklais, o naktį persijungs į kitą režimą pagal atitinkamus automobilių srautus.

Tokie išmanieji šviesoforai dabar yra Linų gatvėje. Naktį, kai srautas mažesnis, jie „jaučia“ artėjančią mašiną ir persijungdami atlieka dar ir greičio ribojimo funkciją.

Laukia kapitalinis remontas

Centre planuojama iš esmės pertvarkyti dvi sankryžas. Jose atsiras po eismo saugumo priemonę – salelę: viena – Vytauto gatvėje, skirta reguliuoti automobilių srautus, kita – Kęstučio aikštėje su Gedimino gatve – pėstiesiems.

Šią savaitę Ukmergės rajono savivaldybės tarybai teikiamas svarstyti klausimas dėl pritarimo imtis sankryžų tvarkymo darbų. Teigiama, jog tai – pagrindinės miesto gatvių sankryžos, jungiančios valstybinės reikšmės krašto kelius Nr. 174 Ukmergė–Raguva–Nevėžis ir Nr. 115 Ukmergė–Molėtai bei pagrindines miesto gatves, kuriomis vyksta susisiekimas tarp miesto funkcinių zonų ir eina pagrindinės keleivių viešojo susisiekimo linijos.

Pagrindiniai projekte numatyti darbai – sankryžų kapitalinis remontas, įrengiant naujas šviesoforines saugaus eismo organizavimo priemones. Darbus vietinės ir valstybinės reikšmės kelių (gatvių) ribose ketinama atlikti pagal rajono savivaldybės ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos bendradarbiavimo sutartį. Ja ir įgyvendinamas projektas „Vytauto g., Kęstučio a., valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 115 Ukmergė–Molėtai, kuriam Ukmergės mieste suteiktas Vilniaus g. pavadinimas, ir valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 174 Ukmergė–Raguva–Nevėžis, kuriam Ukmergės mieste suteiktas Gedimino g. pavadinimas, sankryžų atnaujinimas“.

Jis bus finansuojamas rajono savivaldybės ir Direkcijos lėšomis, tikimasi Kelių priežiūros ir plėtros programos paramos. Projekto pirma dalis įgyvendinama savivaldybės valstybinės žemės panaudos sutarties sąlygomis valdomuose žemės sklypuose. Tai – Kęstučio a. sankryžos su Gedimino g. bei sankryžos su Vytauto g. ir Vilniaus g. kapitalinis remontas. Numatyta sutvarkyti važiuojamąją dalį ir takus, įrengti apšvietimo ir lietaus nuotekų tinklų sistemas, atnaujinti eismo reguliavimo priemones (šviesoforus).

Antra dalis atliekama Kelių direkcijos patikėjimo teise valdomoje žemėje. Tai – Kęstučio aikštės, Vytauto, Vilniaus ir Gedimino gatvių sankryžų atnaujinimas: asfalto dangos atnaujinimas bei apšvietimo ir lietaus nuotekų tinklų sistemų įrengimas.

Nesusiaurės

Ar po remonto nesusiaurės minėtų gatvių važiuojamosios dalys? Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas Gediminas Narbutas tikina, kad ne. „Danga tik vizualiai pasiaurinama, bet net ir sunkvežimiams netrukdys. Šaligatviai liks tie patys ir savo vietose, medžiagiškumas – irgi“, – aiškino jis.

Vairuotojai baiminasi ne be pagrindo, sakė susitikime su „Urban line“ atstovu dalyvavęs vairavimo mokyklos vadovas Valentinas Žulys. „Pagal europinius standartus vienam automobiliui skirta viena eismo juosta turi būti ne siauresnė kaip 3,5 metro pločio. Pavyzdžiui, kai sutvarkė Nuotekų gatvę, paliko tik 3 metrus, ir dabar joje du automobiliai neprasilenkia“, – kalbėjo jis. Klaipėdos gatvė irgi susiaurėjo, ją renovuojant išplatinus šaligatvius.

Dar ne šiemet

Kad būtų galima pradėti minėtus darbus, reikalingas savivaldybės tarybos pritarimas minėtai bendradarbiavimo sutarčiai.

Valstybinės reikšmės rajoninius kelius Ukmergė–Molėtai ir Ukmergė–Raguva–Nevėžis Kelių direkcija valdo patikėjimo teise. Savivaldybė Vytauto gatvę ir Kęstučio aikštę valdo nuosavybės teise.

Sutartyje numatyta, kad užbaigus projektą Kelių direkcija patikėjimo teise valdo suremontuotus kelius, išskyrus apšvietimo ir lietaus nuotekų sistemas. Savivaldybė nuosavybės teise valdo suremontuotus ruožus, taip pat apšvietimo ir lietaus nuotekų tinklų sistemas.

Deja, pokyčių ukmergiškiams dar teks gerokai palaukti. „Dabar vyksta parengiamieji darbai. Pirmiausia reikia galutinai užbaigti projektą, apsispręsti, ar jame ką nors keisti. Tada paaiškės ir projekto vertė, nes kalbėti apie sumas dar anksti. Remontas turėtų prasidėti kitais metais“, – sakė G. Narbutas.

Eismo neribos

Taip pat patikino, kad didelių nepatogumų atliekant darbus praeiviams ir vairuotojams neturėtų kilti: „Eismas kaip nors ypatingai ribojamas nebus. Nieko nereikės iškasinėti – bus nufrezuojamas paviršius ir klojamas asfaltas, Kęstučio aikštėje reikės laikinai nuardyti dalį grindinio. Technologiškai taikysimės prie aplinkybių, kad viską greitai padarytume.“

Jis pažymėjo, kad minėtų ketinamų tvarkyti gatvių tinklas yra saugomoje kultūros paveldo teritorijoje.