Klaipėdos miesto administracijos direktorius Gintaras Neniškis pasakoja, kad Klaipėdos centrinėje dalyje po kelerių metų važinės tik ekologiškas transportas. Be to, atsižvelgta ir į tai, kad transporto priemonė labiau teršia, jei degimo variklis ilgiau dirba autobusui stovint.

„Viešasis transportas bus atskirtas tam, kad būtų užtikrintas greitesnis jo važiavimas. Ne paslaptis, kad „A“ juostose yra nemažai pažeidėjų, kurie mažina viešojo transporto greitį. Padarius pakeitimus, automobiliai „A“ juosta nebegalės važiuoti. Kitas sprendinys – viešojo transporto šviesoforų reguliavimas, kai šviesoforinė sistema analizuoja viešojo transporto važiavimo laikus ir jei autobusas vėluoja, šviesoforas įjungia signalą, kad autobusas galėtų greičiau kirsti sankryžą“, – sako G. Neniškis.

G. Neniškis neslepia, kad norint įsidiegti tokią sistemą reikia didžiulių investicijų, tad didelę pagalbą suteikia Europos Sąjungos fondų investicijos. Tokios šviesoforų sistemos, kuri būtų sujungta su viešuoju transportu, iki šiol Lietuvoje niekur nėra. O štai kai kurių miestų dar tik planuojami suslėgtomis dujomis varomi autobusai Klaipėdoje jau yra kasdienybė.

Anot Klaipėdos autobusų parko vadovo Vaido Ramanausko, su Europos Sąjungos pagalba uostamiestis jau įsigijo 42 suslėgtomis dujomis varomus autobusus, kurie labiau saugo gamtą nei dyzeliniai ir mažina šiltnamio efektą.

„Suslėgtos dujos į orą išmeta žymiai mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Paskaičiavome, kad vien paskutinio projekto metu apie 100 tonų mažiau teršalų išmetama į atmosferą. Tai yra tikrai didžiuliai kiekiai“, – sakė Klaipėdos autobusų parko vadovas V. Ramanauskas.

Švariausias transportas, kuris važinėja uostamiesčio gatvėmis – tai Klaipėdos inžinierių sukurti elektra varomi „Dancer“ autobusai. Tokių autobusų baterija įkraunama greičiau, nei mobiliojo telefono – vos per 10 minučių. Jų gamybai naudojamas perdirbtas plastikas, o naudojama elektra gaminama vėjo jėgainių.

Alvydas Naujėkas, UAB „Vėjo projektai“ vadovas pasakoja, kad tik uostamiestyje galima ne tik išvysti tokį autobusą, bet ir juo važiuoti įprastu viešojo transporto maršrutu.

„Naujausios inovacijos taikomos tam, kad autobusą būtų patogu vairuoti pritaikant tai, ko dar nėra rinkoje. Pavyzdžiui, jame yra įdiegtas šilumos siurblys, kurį „Tesla“ dar tik ruošiasi naudoti būsimuose gaminiuose. Besidominčių šiuo autobusu yra ne tik Lietuvoje, sulaukiame užklausų ir iš kitų Europos Sąjungos miestų – Beneliukso šalys, Prancūzija, Vokietija“, – teigė A. Naujėkas.

Europos Sąjungos šalys narės nuo 2030 metų jau yra sutarusios, kad ekologiškas viešasis transportas bus kasdienybė, o ne prabanga. Tad Klaipėda viena pirmųjų suskubo pasinaudoti Europos Sąjungos investicijomis ir persodinti keleivius į gerokai švaresnes ir naujesnes transporto priemones.