– Ne kartą buvote pripažinta tarptautiniuose mados kanaluose, koks buvo tas kelias ir koks tas sėkmės receptas?

– Vieno atsakymo nėra. Svarbiausia turbūt yra nuolatinis ir kryptingas darbas. Mados pasaulyje – didelė konkurencija, atkreipti į save dėmesį yra sunku. Man visada buvo labai svarbu ne tik komercinė mados pusė, bet ir kūrybinė. Savo darbus pristatau įvairiose mados savaitėse, kas nebūna visada pelninga, bet žiūriu į tai kaip į investiciją. Šitaip gali pritraukti dėmesio, judėti pirmyn. Atvirai pasakius, dizainerio profesija nėra dėkinga, nes pastoviai turi įrodinėti, kad esi reikalingas, kad sugebi būti kūrybingas. Gera, kai tavo darbai randa vietos kitų širdyse, o jei juos įvertina ir pasaulinės žvaigždės – dar smagiau.

– Kaip vertinami Lietuvos kūrėjai pasaulinėje mados rinkoje?

– Kaip jau minėjau, mados pasaulis yra labai konkurencingas, todėl nereikia turėti iliuzijų, kad kažkas žino Lietuvos dizaino mokyklą, kad ji turi kokią nors reikšmę. Taip nėra. Yra šalys, kurios turi gilias tradicijas ir yra pagrindiniai žaidėjai mados lauke: Prancūzija, Italija. Natūralu, kad joms nereikia konkurentų, jos suinteresuotos išlaikyti monopolį. Kažkokį dėmesį gali pritraukti, kai tavo rūbais apsirengia pasaulinio lygio žvaigždės, kai dalyvauji madų savaitėse, bet tai irgi nėra paprasta. Visos mados savaitės visų pirma skirtos tos šalies dizaineriams, patekti dizaineriui iš kitos šalies – sudėtinga. Taigi viskas nėra taip paprasta, kaip gali pasirodyti iš šalies. Kita vertus, dabar vyksta globalizacija, pasauliniai prekiniai ženklai daro kolaboracijas su mažiau žinomais kūrėjais, todėl bet kada gali sužibėti.

Agnė Kuzmickaitė

– O gal ir patys lietuviai darosi vis atviresni savo tautiečių kūrybai?

– Iš tiesų lietuviai mėgsta lietuvių dizainerių kūrybą, tą galiu pastebėti ir iš savo pačios praktikos, ir iš to, kiek teko bendradarbiauti su didelėmis įmonėmis. Juntamas lojalumas savo šalies kūrėjams.

– Kokį savo pasiekimą įvertintumėte kaip didžiausią iki šiol?

– Sunku vienareikšmiškai atsakyti, nes mada yra labai subjektyvus dalykas ir nėra vieno kriterijaus, pagal kurį gali įvertinti pasiekimus. Svarbiausių etapų buvo ne vienas. Vienas tokių, kai 2008 metais buvau apdovanota kaip geriausiai kylanti Europos dizainerė. Ta kolekcija, su kuria laimėjau, buvo irgi svarbi. Žiūrint plačiau, džiaugiuosi, kad man pavyko sukurti tokį prekės ženklą, kuris jau dešimt metų gyvuoja ir yra mėgstamas žmonių.

– Pamenu, kad kitados jūsų dukros piešiniai buvo atsiradę ant jūsų drabužių, ar šiandien dar semiatės idėjų iš jos?

– Taip, semiuosi idėjų iš visos mane supančios aplinkos, tarp jų ir savo dukrytės. Kažkiek jos piešinių yra ir mano paskutinėje kolekcijoje. Tai yra mano kūrybinė strategija: jei matau galimybę panaudoti kažką iš savo gyvenimo, integruoju tai į kūrybą. Stengiuosi ne bėgti nuo kasdienybės, o išnaudoti ją, mėgstu įjungti viską.

Agnė Kuzmickaitė

– Pastebite, ar pandemija padarė įtakos žmonių stiliui?

– Galbūt. Dabar populiari yra patogi apranga, sportinis stilius, treningai, džemperiai, laisvos kelnės, marškinėliai. Žmonės daugiau buvo namuose, norėjo jaustis patogiai. Mados pramonė į tai atsižvelgė. Tarkime, kasdienės aprangos dalimi tampa treningai su griežtais klasikiniais švarkais, aukštakulniais. Bet sunku suprasti, kas pirmiau – ar iš tiesų tai kilo nuo pandemijos, ar tai buvo bendra tendencija ir pandemija jai tik padėjo išpopuliarėti.

– Kokie drabužiai jums pačiai yra patogiausi?

– Viskas priklauso nuo progos, bet kadangi pastaruoju metu tų renginių buvo mažiau, viskas sukosi apie namus, rinkausi patogius drabužius. Bet aš mėgstu įvairovę: jei yra proga, rinksiuosi elegantiškus rūbus. Savo gyvenimą sieju su mada, todėl man visi jos veidai yra įdomūs.

– Pagal ką renkatės rūbą?

– Į rūbą žiūriu atsakingai. Man svarbu dizainas ir tai, kad drabužis nebūtų vienadienis. Tokie daiktai dažniausiai būna kokybiški.

– Daug garderobe turite savo siūtų drabužių?

– Nemažai. Visada esu apsupta savo drabužiais, bet mano prioritetas yra klientai. Jei lieka koks nors rūbas ir jo kažkas nori, mieliau jį perleisiu kitam ir žinosiu, kad žmogus dėvi ir džiaugiasi.

– Kaip apibūdintumėte šiandienį savo kūrybos etapą?

– Kiekvienais metais būdavo mano kolekcijos pristatymas, bet dabar dar renkuosi tinkamiausią laiką. Taip pat laukiu Londono mados savaitės, turiu planų plėsti savo liniją, bendradarbiauti su įmonėmis ir vėl pradžiuginti drugelius mėgstančius žmones.

– Tai nuo drugelių niekur nepabėgsite?

– Ne. Kaip jau, minėjau, sėkmingi prekės ženklai yra atpažįstami. Tą dariau sąmoningai ir, manau, kad tai yra stiprioji mano prekės ženklo pusė.

Už Agnę galite balsuoti ČIA.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (44)