Pripažinkime – skrydis pigiomis oro linijomis nebūna labai malonus. Vietos kojoms – labai mažai, paslaugų negauname jokių, o ir kiti keleiviai dažnai prisideda prie ramybės trūkumo. Kita vertus, tokia jau to pigaus bilieto kaina.
© Shutterstock

Tačiau kodėl lėktuvai negali skristi bent šiek tiek greičiau? Kodėl dabar skrydžiai trunka ilgiau nei, tarkim, 1980 metais?

Per kelis pastaruosius dešimtmečius aviacinės technologijos pakilo į naujas aukštumas. Lėktuvai skraido taupiau ir saugiau – skrydžių metu sužalotų keleivių skaičius nukrito į neregėtas žemumas. Pagerėjo ir pilotų darbo vieta, lėktuvų priežiūra, atpigo bilietai, padaugėjo itin ilgų skrydžių. Jau dabar iš Jungtinės Karalystės į Australiją galite nuskristi tiesioginiu reisu. Tačiau reikia pripažinti, kad skrydžiai pailgėjo, o vietos lėktuvuose sumažėjo. Abiejų šių neigiamų pokyčių priežastis ta pati – pinigai.

Praeito amžiaus aštuntajame dešimtmetyje skrydis iš Niujorko į Hiustoną truko 2 valandas ir 37 minutes, dabar – 3 valandas ir 50 minučių. Skrydis iš Londono į Edinburgą 1995 metais truko 1 valandą 15 minučių, dabar – 10 minučių daugiau. Per tą patį laikotarpį skrydis iš Madrido į Barseloną pailgėjo net 20 minučių. Šis efektas pastebimas visose oro linijose, visų tipų lėktuvuose. Priežastis labai paprasta – lėktuvai skrisdami lėčiau sunaudoja mažiau degalų, o naftos kainos per kelis pastaruosius dešimtmečius ženkliai išaugo.

Anksčiau vidutinis keleivinių lėktuvų kreiserinis greitis siekė 525 mazgus, dabar – maždaug 480-510 mazgų. Lėktuvų gamintojai paaukojo greitį vardan degalų sąnaudų, o ir pačios oro linijos ragina pilotus laikytis žemesnio greičio. „Jet Blue“ 2008 metais sutaupė 13 milijonų JAV dolerių kiekvieną skrydį pailgindama 2 minutėmis. Galite sakyti, kad ši suma nėra žymi, turint omenyje įprastus oro linijų pelnus, tačiau šiuos pinigus galima protingai investuoti į marketingo kampanijas ir taip įgyti konkurencinį pranašumą.

Ilgiau trunkantys skrydžiai yra viena iš pigių oro linijų paslapčių. Jos labai taupo degalus. Puse lūpų kalbama ir apie kitus tikrai drastiškus taupymo metodus. Pavyzdžiui, sklando gandai, kad kai kurių oro linijų lėktuvai į kelionę pasiima minimalų degalų kiekį. Tai gali būti pavojinga, jei lėktuvui nepavyktų nusileisti iš karto numatytu laiku. „Ryanair“ dėl tokio elgesio buvo perspėta, nors gynėsi, jog tai – tik klaidos, o ne strategija.

Kelionės ilgėja ir sunkėja ne tik dėl oro linijų noro sutaupyti. Pasikeitė ir saugumo situacija pasaulyje. Dabar į oro uostą turite atvykti bent pora valandų prieš skrydį, kad spėtumėte pereiti saugumo patikrą ir atiduoti bagažą. Padaugėjo ir skraidančiųjų, todėl padidėjo ir oro uostai – kartais iki savo vartų iš tikrųjų tenka eiti ne vieną kilometrą. Laikas pinigai – jūs šias valandas galėtumėte praleisti produktyviau, tačiau oro uostams patinka, kad jūs sėdite juose – juk ten tiek daug parduotuvių ir kitų progų išleisti pinigus.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ką pradėti daryti jau dabar, kad po 5 metų būtumėte laimingas ir sėkmingas (16)

Į šį klausimą yra daugiau nei šimtas atsakymų, mes atrinkome pačius populiariausius.

„Google“ naudos daugiau dirbtinio intelekto kovai su dezinformacija (2)

Jungtinių Valstijų technologijų milžinė „ Google “ atnaujino savo naujienų agregatorių...

Naujieji „Sony“ telefonai: stori, tvirti ir galingi (64)

„Sony“ bandydama konkuruoti su „Samsung“, „Huawei“ ir „Apple“ kartą per pusmetį...

Sukti klausimai, norintiems įsidarbinti „Apple“: ar sugebėtumėte į visus juos atsakyti? (52)

„Apple“ – viena iš prestižinių pasaulio įmonių, tad nieko keisto, kad joje įsidarbinti...

Penki eksperto patarimai svajojantiems apie karjerą IT (4)

Informacinių technologijų (IT) sektoriaus perspektyvos žavi ir gundo daugelį, tačiau ką daryti,...

Top naujienos

„Real“ dešimtame danguje: žvilgsniai į Kijevą, pagarba Kaunui ir linkėjimai Mačiuliui specialiai Krepšinis.lt iš Belgrado (10)

Madrido „Real“ krepšininkai užgaišo ketveriais metais ilgiau nei futbolininkai, kol...

Visiems teks apsispręsti: didesnė alga dabar ar didesnė pensija ateityje skaičiuoklė (457)

Jeigu Seimas priimtų Vyriausybės teikiamas mokesčių ir pensijų permainas, visų dirbančiųjų...

Ačiū tau, „Žalgiri“: sukurtas šiurpulį keliantis vaizdo klipas apie kauniečių žygį Eurolygoje (7)

Vaizdo klipais apie krepšinį pagarsėjusio Giedriaus Šiškovo, pseudonimu „Gidranity“, sukurtas...

Naujausi reitingai: vieno iš kandidatų sprendimas gali situaciją pakeisti iš esmės (611)

Naujausių prezidentinių reitingų favoritų trejetuke ekonomistas Gitanas Nausėda vis dar tvirtai...

Besiveržiančio ugnikalnio lava pasiekė vandenyną: gyventojams gresia naujas pavojus (1)

Apgadinusi keliasdešimt namų, lava iš Kilauėjos ugnikalnio pasiekė vandenyną. Dabar Havajų...

Kita, ne tokia blizgi, princo Harry ir Meghan Markle tuoktuvių pusė: kas liko už kadro (4)

Tuo metu, kai ekranuose visas pasaulis užgniaužęs kvapą stebėjo princo Harry ir Meghan Markle...

Kūdikiai ir vaikai nemokamai bus skiepijami nuo meningokokinės infekcijos

Nuo liepos 1-osios nemokamai B tipo meningokokinės infekcijos vakcina bus skiepijami kūdikiai ir...

Švedų eksperimentas: tvirtina, kad rado būdą atpiginti elektromobilius (12)

Elektrifikuotas kelias Švedijoje – pirmasis toks visame pasaulyje, galintis įkrauti juo...

Siekiama į Lietuvą privilioti daugiau turistų iš Rusijos (53)

Sankt Peterburge bus pristatytos Lietuvos turizmo galimybės, siekiant sustiprinti Lietuvos kaip...