Pripažinkime – skrydis pigiomis oro linijomis nebūna labai malonus. Vietos kojoms – labai mažai, paslaugų negauname jokių, o ir kiti keleiviai dažnai prisideda prie ramybės trūkumo. Kita vertus, tokia jau to pigaus bilieto kaina.
© Shutterstock

Tačiau kodėl lėktuvai negali skristi bent šiek tiek greičiau? Kodėl dabar skrydžiai trunka ilgiau nei, tarkim, 1980 metais?

Per kelis pastaruosius dešimtmečius aviacinės technologijos pakilo į naujas aukštumas. Lėktuvai skraido taupiau ir saugiau – skrydžių metu sužalotų keleivių skaičius nukrito į neregėtas žemumas. Pagerėjo ir pilotų darbo vieta, lėktuvų priežiūra, atpigo bilietai, padaugėjo itin ilgų skrydžių. Jau dabar iš Jungtinės Karalystės į Australiją galite nuskristi tiesioginiu reisu. Tačiau reikia pripažinti, kad skrydžiai pailgėjo, o vietos lėktuvuose sumažėjo. Abiejų šių neigiamų pokyčių priežastis ta pati – pinigai.

Praeito amžiaus aštuntajame dešimtmetyje skrydis iš Niujorko į Hiustoną truko 2 valandas ir 37 minutes, dabar – 3 valandas ir 50 minučių. Skrydis iš Londono į Edinburgą 1995 metais truko 1 valandą 15 minučių, dabar – 10 minučių daugiau. Per tą patį laikotarpį skrydis iš Madrido į Barseloną pailgėjo net 20 minučių. Šis efektas pastebimas visose oro linijose, visų tipų lėktuvuose. Priežastis labai paprasta – lėktuvai skrisdami lėčiau sunaudoja mažiau degalų, o naftos kainos per kelis pastaruosius dešimtmečius ženkliai išaugo.

Anksčiau vidutinis keleivinių lėktuvų kreiserinis greitis siekė 525 mazgus, dabar – maždaug 480-510 mazgų. Lėktuvų gamintojai paaukojo greitį vardan degalų sąnaudų, o ir pačios oro linijos ragina pilotus laikytis žemesnio greičio. „Jet Blue“ 2008 metais sutaupė 13 milijonų JAV dolerių kiekvieną skrydį pailgindama 2 minutėmis. Galite sakyti, kad ši suma nėra žymi, turint omenyje įprastus oro linijų pelnus, tačiau šiuos pinigus galima protingai investuoti į marketingo kampanijas ir taip įgyti konkurencinį pranašumą.

Ilgiau trunkantys skrydžiai yra viena iš pigių oro linijų paslapčių. Jos labai taupo degalus. Puse lūpų kalbama ir apie kitus tikrai drastiškus taupymo metodus. Pavyzdžiui, sklando gandai, kad kai kurių oro linijų lėktuvai į kelionę pasiima minimalų degalų kiekį. Tai gali būti pavojinga, jei lėktuvui nepavyktų nusileisti iš karto numatytu laiku. „Ryanair“ dėl tokio elgesio buvo perspėta, nors gynėsi, jog tai – tik klaidos, o ne strategija.

Kelionės ilgėja ir sunkėja ne tik dėl oro linijų noro sutaupyti. Pasikeitė ir saugumo situacija pasaulyje. Dabar į oro uostą turite atvykti bent pora valandų prieš skrydį, kad spėtumėte pereiti saugumo patikrą ir atiduoti bagažą. Padaugėjo ir skraidančiųjų, todėl padidėjo ir oro uostai – kartais iki savo vartų iš tikrųjų tenka eiti ne vieną kilometrą. Laikas pinigai – jūs šias valandas galėtumėte praleisti produktyviau, tačiau oro uostams patinka, kad jūs sėdite juose – juk ten tiek daug parduotuvių ir kitų progų išleisti pinigus.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Telefonas „Nokia 3.1“ atvyko į Lietuvą (13)

„HMD Global“, „Nokia“ telefonų namai, šiandien paskelbė, kad naująją „Nokia 3.1“...

Nerimą visame pasaulyje sukėlęs dokumentas: ar sutiktumėte mokėti už kiekvieną kačiuko nuotrauką? (26)

Toks atvejis, kai Europos Parlamento balsavimas sukelia visuotinį ir ypač ūmų socialinių tinklų...

Baseine Didžiojoje Britanijoje varžosi kojomis varomi povandeniniai laivai (1)

Šią savaitę didžiuliame pietinėje Anglijoje esančiame baseine kasmetinėse neįprastose...

Klaviatūrai – 150 metų: ar žinojote, kad ja galite dirbti daug patogiau? (8)

Privalomas kiekvieno kompiuterio atributas – klaviatūra – atsirado dar tais laikais, kai apie...

Fitneso programėlė išdavė slaptų agentų buvimo vietą

Olandų naujienų portalo „De Correspondent“ ir žurnalistų leidinio „Bellingcat“ duomenimis,...

Top naujienos

Feisbuke plinta siūlymai, kaip užsidirbti iš „Maxima“ kortelės (86)

„Pinigai grįžta perkant“, – džiaugsmingai skelbia viena feisbuko grupė. Joje visi norintys...

Vienintelė tokia Lietuvoje: bažnyčios rūsyje laukia šiurpi akistata su mirtimi (33)

Liškiava – senas dzūkų kaimelis, kuris rašytiniuose šaltiniuose minimas dar nuo XI a....

Charkoviečiai pageidauja pasiskolinti mūsų prezidentę: jos reikia Ukrainai (524)

Prieš lankantis pusantro milijono gyventojų turinčiame, antrame pagal dydį Ukrainos mieste...

Trumpas po susitikimo su Putinu: aš manau, kad dabar mes einame teisingu keliu (1447)

Pirmadienį Helsinkyje susitiko JAV ir Rusijos vadovai. Tai buvo pirmasis dvišalis Donaldo...

JAV sulaikyta Rusijos agentė dėl pasikėsinimo kištis į JAV politiką (3)

JAV pareigūnai sulaikė 29 metų rusę dėl pasikėsinimo daryti neteisėtą įtaką Jungtinių...

Neringa Venckienė vėl sulaukė palaikymo: iš Lietuvos – laiškas JAV teismui (555)

Ketvirtadienį, liepos 12 d., Jungtinių Amerikos Valstijų teismas paskelbė, kad Neringos...

Futbolo taktikos evoliucija: kodėl Kroatija pasaulio čempionate buvo balta varna? (18)

Kroatija nusipelnė neutralių gerbėjų simpatijų, bet ji nediktuoja globalių madų. Taip mano...

Temstant Rokiškyje įvyko avarija – sužalotas žmogus (4)

Pirmadienio vakarą Rokiškyje įvyko avarija, kurios metu sužalotas žmogus. Laimė, ne stipriai.

Lietuvos aukštuomenė parodė elegancijos ir gero skonio pavyzdį (208)

Tradiciškai liepos 14-ąją Turniškėse esančioje Prancūzijos rezidencijoje paminėta Bastilijos...

Protokolo žinovas gėdina Rusiją: Putinui turėjo atitekti ne pirmas, o tik trečias skėtis (114)

„Gėda Putinui. Gėda Rusijai“, – taip sako etiketo ir protokolo ekspertas Arminas Lydeka ,...