aA
Pripažinkime – skrydis pigiomis oro linijomis nebūna labai malonus. Vietos kojoms – labai mažai, paslaugų negauname jokių, o ir kiti keleiviai dažnai prisideda prie ramybės trūkumo. Kita vertus, tokia jau to pigaus bilieto kaina.
© Shutterstock

Tačiau kodėl lėktuvai negali skristi bent šiek tiek greičiau? Kodėl dabar skrydžiai trunka ilgiau nei, tarkim, 1980 metais?

Per kelis pastaruosius dešimtmečius aviacinės technologijos pakilo į naujas aukštumas. Lėktuvai skraido taupiau ir saugiau – skrydžių metu sužalotų keleivių skaičius nukrito į neregėtas žemumas. Pagerėjo ir pilotų darbo vieta, lėktuvų priežiūra, atpigo bilietai, padaugėjo itin ilgų skrydžių. Jau dabar iš Jungtinės Karalystės į Australiją galite nuskristi tiesioginiu reisu. Tačiau reikia pripažinti, kad skrydžiai pailgėjo, o vietos lėktuvuose sumažėjo. Abiejų šių neigiamų pokyčių priežastis ta pati – pinigai.

Praeito amžiaus aštuntajame dešimtmetyje skrydis iš Niujorko į Hiustoną truko 2 valandas ir 37 minutes, dabar – 3 valandas ir 50 minučių. Skrydis iš Londono į Edinburgą 1995 metais truko 1 valandą 15 minučių, dabar – 10 minučių daugiau. Per tą patį laikotarpį skrydis iš Madrido į Barseloną pailgėjo net 20 minučių. Šis efektas pastebimas visose oro linijose, visų tipų lėktuvuose. Priežastis labai paprasta – lėktuvai skrisdami lėčiau sunaudoja mažiau degalų, o naftos kainos per kelis pastaruosius dešimtmečius ženkliai išaugo.

Anksčiau vidutinis keleivinių lėktuvų kreiserinis greitis siekė 525 mazgus, dabar – maždaug 480-510 mazgų. Lėktuvų gamintojai paaukojo greitį vardan degalų sąnaudų, o ir pačios oro linijos ragina pilotus laikytis žemesnio greičio. „Jet Blue“ 2008 metais sutaupė 13 milijonų JAV dolerių kiekvieną skrydį pailgindama 2 minutėmis. Galite sakyti, kad ši suma nėra žymi, turint omenyje įprastus oro linijų pelnus, tačiau šiuos pinigus galima protingai investuoti į marketingo kampanijas ir taip įgyti konkurencinį pranašumą.

Ilgiau trunkantys skrydžiai yra viena iš pigių oro linijų paslapčių. Jos labai taupo degalus. Puse lūpų kalbama ir apie kitus tikrai drastiškus taupymo metodus. Pavyzdžiui, sklando gandai, kad kai kurių oro linijų lėktuvai į kelionę pasiima minimalų degalų kiekį. Tai gali būti pavojinga, jei lėktuvui nepavyktų nusileisti iš karto numatytu laiku. „Ryanair“ dėl tokio elgesio buvo perspėta, nors gynėsi, jog tai – tik klaidos, o ne strategija.

Kelionės ilgėja ir sunkėja ne tik dėl oro linijų noro sutaupyti. Pasikeitė ir saugumo situacija pasaulyje. Dabar į oro uostą turite atvykti bent pora valandų prieš skrydį, kad spėtumėte pereiti saugumo patikrą ir atiduoti bagažą. Padaugėjo ir skraidančiųjų, todėl padidėjo ir oro uostai – kartais iki savo vartų iš tikrųjų tenka eiti ne vieną kilometrą. Laikas pinigai – jūs šias valandas galėtumėte praleisti produktyviau, tačiau oro uostams patinka, kad jūs sėdite juose – juk ten tiek daug parduotuvių ir kitų progų išleisti pinigus.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvius gąsdina pranešimai apie plintantį pavojingą vaizdo įrašą (27)

Pastarosiomis dienomis ne vienas socialiniu tinklu „Facebook“ besinaudojantis lietuvis gavo...

Naudinga žinoti visiems, turintiems „iPhone“: ką daryti, jei išmanusis sugedo? (9)

Įsigyję naują telefoną tikimės, kad jis mums tarnaus mažiausiai metus ar porą. Visi...

Šeši faktai apie „OnePlus 6T“ telefoną

Neseniai pristatytas „ OnePlus 6T “ išmanusis telefonas turi į ekraną integruotą pirštų...

5 patarimai, kaip prieš šventes nepasidovanoti sau telefoninio viruso (1)

Nenumaldomai artėjant didžiausioms metų šventėms, visi puola ieškoti dovanų. O dovanas mėgsta...

5 paprasti būdai apsaugoti „Windows“ nuo grėsmių (16)

Elementarūs veiksmai, kurių nereikėtų ignoruoti.

Top naujienos

Gyvai / DELFI Diena. Įžvalgos apie kontroversiško Algirdo Paleckio asmenybę ir ar ministeriją paliekantys mokytojai nežada sugrįžti? (4)

Šnipinėjimo byla: kodėl informacija apie Paleckį iškilo būtent dabar. DELFI korespondentas...

Policija pardavė avarijoje sumaitotą automobilį, bet pamiršo reikšmingą detalę (14)

„Be defektų“ – toks užrašas pridėtas interneto skelbimų portale greta parduodamo „...

Mokytojų streiko iniciatorius Navickas: kas jis? (329)

Keturių vaikų tėvas, kūno kultūros ir fizikos mokytojas, ekonomistas, visuomenininkas,...

Viskas, ką turite žinoti apie papildomą pensijų kaupimą nuo naujų metų

Nuo naujų metų pasikeitus papildomo pensijų kaupimo tvarkai gyventojai bus vėl priversti...

Gyvai / Gyvai: ar ministeriją paliekantys mokytojai nežada sugrįžti? (8)

Nuo lapkričio 28 dienos ministerijoje gyvenantys mokytojai teigia pasiekę dalį savo tikslų ir...

Dėl geros figūros Vaida Genytė dėkinga tvirtai valiai: pasidalino auksine šventinio stalo taisykle (1)

Įprastai didžiosios metų šventės daugeliui žmonių asocijuojasi su kalėdiniais papuošimais,...

Rusijos ambasada aršiai sureagavo į Paleckio ir Ivanovo suėmimą (28)

Rusijos ambasada trečiadienį pareiškė, kad naujas Lietuvos teisėsaugos atliekamas tyrimas dėl...

Nuo Naujųjų keičiasi atlyginimai – ką turi padaryti darbuotojai (50)

Nuo kitų metų sausio 1 d. įsigalioja Valstybinio socialinio draudimo ( VSD ) įstatymo pakeitimai,...

Mokytojai po trijų savaičių budėjimo palieka ministeriją (91)

„Džiaugiamės, kad pagaliau mokytojus išgirdo, įsiklausė ir pradėjo spręsti problemas“, –...

Seime – dar viena Jakeliūno iniciatyva: šįkart nusitaikė į žiniasklaidą (28)

Trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitete buvo svarstytos Azartinių lošimų įstatymo...