Naujosios Zelandijos mokslininkai ištyrė minėtą vaizdų dalijimosi svetainę ir rado daugybę tabaką reklamuojančių klipų, „primenančių tabako kompanijų ar jų įgaliotinių netiesioginį marketingą“.

Jie teigia, kad vyriausybėms reikėtų reguliuoti tokį interneto turinį.

Tabako kompanijos visuomet neigė naudojusios internetą cigarečių reklamai.

„Tabako įmonės gauna didelę naudą iš „Web 2,0“ marketingo potencialo ir kartu nepatiria didelės rizikos, kad bus apkaltintos įstatymų ar reklamos taisyklių pažeidimais, – rašo mokslininkai.

Prieš rūkymą agituojančios organizacijos „Action on Smoking and Health“ (Ash) tyrimų vadovė Amanda Sandford teigė, kad studijos išvados „kelia nerimą, tačiau tipiškai apibūdina tabako pramonės veiksmus“.

Tačiau vienos iš tyrime tirtų firmų – „British American Tobacco“ – atstovė spaudai Catherine Armstrong tikino, jog „ne mūsų politika yra naudoti socialinių tinklų svetaines, tokias kaip „Facebook“ ar „Youtube“ reklamuojant mūsų tabako produktų prekinius ženklus“.

Paties tinklalapio „Youtube“ atstovai teigė „nedarantys jokios apmokėtos tabako reklamos jokiose pasaulio vietose“.

Žurnale „Tobacco Control“ publikuotas tyrimas daugiausia dėmesio skyrė „Youtube“ – didžiausiame vaizdų dalijimosi tinklalapiui pasaulyje. Per dieną jame esančius vaizdo klipai pažiūrimi daugiau nei milijardą kartų.

Mokslininkai ieškojo penkių tabako prekinių ženklų ir ištyrė pirmuosius 20 vaizdo klipų puslapių, kuriuose buvo nuorodos į tas firmas. Tirtas turinys buvo patalpintas internautų.

Autoriai išanalizavo 163 klipus, iš kurių, jų teigimu, 20 pasirodė esantys „labai profesionaliai sukurti“.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją