aA
Bent vienu socialiniu tinklu per pastaruosius tris mėnesius Lietuvoje naudojosi 77 proc. gyventojų, o Z kartoje - tokių naudotojų net 99 proc., rodo naujausias „Kantar“ Digital tyrimas. Feisbukas toliau išlieka populiariausiu visose amžiaus grupėse, tarp jaunimo populiarėja tviteris.
© Shutterstock

Iš kūdikio bumo kartos žmonių (dabartiniai 54-75 metų žmonės), beveik pusė nesinaudoja socialiniais tinklais, X kartoje – į juos ranka numoja jau tik penktadalis, o Y kartoje – vos 5 procentai žmonių.

„Akivaizdžiai matome stiprėjančią „įsitinklinimo“ tendenciją ir jos sąsają su amžiumi. Jeigu jaunimas turi telefoną ir internetą, tai naudojasi ir socialiniais tinklais. Jie tapo tiesiog neatsiejami vienas nuo kito. Pavyzdžiui, FB per savaitę pasiekia 97 procentus Z kartos žmonių“, – sako Justina Dundulytė, „Kantar“ media tyrimų vadovė.

Pasak Arijaus Žako, agentūros „Socialaus marketingas“ vadovo, pagal feisbuko ir instagramo rekomendacijas, nacionalinių kampanijų metu pasiekus 80 proc. auditorijos laikoma, kad pasiekti visi.

„Bet koks skaičius, viršijantis 80 proc. pasiekiamumą, yra fantastinis. Reikėtų įvertinti, kad ne visi vartotojai turi galimybę įsijungti socialinius tinklus kasdien, be to, yra limitai, kiek turinio ir reklamų per vieną dieną gali pamatyti vienas vartotojas. Todėl tyrime rodomas socialinių tinklų potencialas yra didesnis nei galima būtų tikėtis“, – sako ekspertas.

Populiariausiu socialiniu tinklu Lietuvoje išlieka feisbukas (juo per savaitę naudojasi 71 proc. šalies gyventojų), gerokai atitrūkęs nuo intagramo (24 proc.) ir pinteresto (12 proc.); penketuko rikiuotę užbaigia tviteris ir „LinkedIn“ – abu nesiekia po 5 proc. Dar po porą procentų surenka „VKontakte“ (2,8 proc.) ir pažinčių svetainė „Tinder“ (2,5 proc.).

Ekspertai pastebi, kad analizuojant populiariausių svetainių TOP5 pagal kartas, jaunimo tope nebelieka tiesioginių žiniasklaidos svetainių, nors jos patenka į vyresnių žmonių topus.

„Matome, kad nuo X kartos atsiradusi socialinių tinklų dominavimo tendencija su kiekviena tolesne karta vis stiprėja, o Z karta naujienas jau faktiškai sužino daugiausia per socialinius tinklus, o ne per tiesiogines žiniasklaidos svetaines“, - sako J.Dundulytė.

A.Žako teigimu, tai rodo pakitusius jaunosios kartos vartojimo įpročius.

„Viena vertus, taip yra todėl, kad dabar dominuoja greitai vartojamas, dinamiškas, besikeičiantis turinys. Aktualiausia informacija tampa ne globalios naujienos, o tai, kas svarbu man – draugai, artimieji, žinomi žmonės, kurie imponuoja. Kita vertus, jaunoji karta susiranda ją dominančią informaciją ir skaito naujienų portalus, tik juose apsilanko tais atvejais, kai kažkas iš pažįstamų pasidalina aktualia nuoroda socialiniuose tinkluose“, – sako socialinių tinklų žinovas.

Analizuojant pokyčius pagal kartas, pastebimas atotrūkis pagal kanalams teikiamą pirmenybę. Kūdikio bumo kartos žmonės dar aktyviai naudoja bent du tiesioginius media šaltinius – tuo tarpu Z kartos tope jų nėra. Ir atvirkščiai, Z kartos tope įsitaiso 2 kanalai, kuriais kūdikio bumo kartos tope net nekvepėjo: „Youtube“ ir instagrame. Įdomu tai, kad pastarasis į TOP5 patenka tik Z kartoje, bet šioje amžiaus kategorijoje juo jau naudojasi 62 procentai. „Youtube“ turi nemažai ir vyresnių gerbėjų, o Z kartai tai trečia mėgstamiausia svetainė, per dieną pasiekianti 75 proc. šio amžiaus auditorijos.

Dar vienas įdomus aspektas, kad pasaulyje populiarus tviterio socialinis tinklas, kuris pas mus yra nišinis ir juo naudojasi vos 1-3 proc. kūdikio bumo ir X kartos, Z kartoje jau turi daugiau kaip 14 proc. naudotojų.

„Gali būti, jog gerai mokėdami užsienio kalbą, dalis jaunimo lengvai naudojasi užsienyje populiariais tinklais, iš kurių sužino karštas pasaulio naujienas – arba ieško nišinių socialinių tinklų, kuriais nesinaudoja jų tėvai", – sako „Kantar“ media tyrimų vadovė.

Didėjant masiniam įsitraukimui į socialinius tinklus, atsiranda ir vartotojų dalis, nusprendžianti nuo jų atsiriboti.

„Dalis tai daro vardan maišto, dalis tiesiog nusprendžia padaryti pertrauką, kiti – ieško naujų, neatrastų kanalų. Pavyzdžiui, nurašytu laikytas „Snapchat“ pastaruoju metu prisikėlė ir jau kelintą ketvirtį iš eilės rodo stabiliai augančius rezultatus. Bruzdesiai trinti socialinių tinklų paskyras periodiškai iškyla, bet net ir po didžiausių feisbuko skandalų, vartotojų apčiuopiamai nesumažėjo“, - sako „Socialaus marketingo“ vadovas.

Eksperto teigimu, toks sumažėjimas įmanomas tik atsiradus gerai alternatyvai, kurios kol kas nėra. „Piešiant ateities perspektyvą, socialinių tinklų įtaka ir galimybės artimiausius kelerius metus turėtų tik augti“ , – prognozuoja jis.

Orientacinis dabartinis kartų atstovų amžius: kūdikio bumo karta – dabartiniai 54-75 metų žmonės, X karta - 43-53 metų, Y karta - 25-42 metų, Z karta - gyventojai, kuriems šiuo metu 16-24 metai.

„Kantar“ yra viena didžiausių pasaulyje duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovių, vienijanti 30 tūkst. tyrimų specialistų daugiau nei 100 šalių. „Kantar“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse.

„Kantar“ yra WPP dalis. Tarptautinės „Kantar“ grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė „Fortune Top 500“ kompanijų, o klientų skaičius viršija 8 tūkstančius. Bendrovės įmonėje Lietuvoje dirba 119 darbuotojų.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

JAV kariniai laivai taip bijo šnipinėjimo, kad ėmė naudoti metodą, kurį taikė per Antrajį pasaulinį karą

Modernios technologijos, žinoma, suteikia daug galimybių. Jau vien jos stipriai palengvina...

JAV įtaria, kad „Huawei“ pažeidė sankcijas: naudojo kodinius pavadinimus veiklai Sirijoje ir Sudane (7)

„ Huawei Technologies Co.“ naudojo kodinius pavadinimus ir slaptas dukterines įmones valdyti...

„Apple“ pataria klientams skirti ypatingą dėmesį naujosios kredito kortelės priežiūrai

„Apple“, siekusi savo klientams pasiūlyti patrauklią akiai naują „Apple“ prekės ženklo...

Į kosmosą išėję astronautai įrengė TKS dar vieną vietą erdvėlaivių susijungimui (1)

Tarptautinėje kosminėje stotyje ( TKS ) į atvirą kosmosą išėję JAV astronautai...

Žinomiausius lietuvių startuolių produktus galės išbandyti kiekvienas: pirmasis produktas – maisto ruošai (1)

Išmaniuosius sprendimus kurianti „ Bitė Lietuva “ pristato dar vieną naujovę – nuo šiol jos...

Top naujienos

Kas sieja Seimo narę ir Rusijos žvalgybininką: abiejų karjeros šuoliams įtarimai nesutrukdė (66)

Tylus, mandagus, gerai informuotas, atidus klausytojas. Taip apibūdintas Rusijos konsulas Klaipėdoje...

Absurdas: įsigaliojus naujai tvarkai gali tekti blokuoti tarptautines el. prekybos svetaines (64)

Pagal paruoštą naują tvarką, kuri turėtų įsigalioti nuo rugsėjo 1-osios, Valstybinė...

Kūdikio mirtimi pasibaigęs gimdymas namuose: gydytoja papasakojo, kokia moters būklė (133)

Ketvirtadienį žiniasklaidą pasiekė žinia, kad Vilniuje paryčiais namuose vykdytas gimdymas...

Vytautas Landsbergis: šis agresyvus Kremliaus planas – tai jau karas (84)

Profesorius Vytautas Landsbergis sako, kad Astravo atominės elektrinės Baltarusijoje statybos...

Per masinę avariją Vilniuje nukentėjo nėščia moteris ir paauglė susiformavo didelės spūstys, patikslinta (36)

Penktadienį Vilniuje , Liepkalnio gatvėje , susidūrė dvi transporto priemonės. Pirminiais...

Ieškomas valstybės tarnautojas – alga 8580 eurų (95)

Aplinkos ministerija paskelbė konkursą valstybės įmonės „Valstybinių miškų urėdija“...

Pranckietį jau puola ir opozicija: tai labai rimta Seimo vadovo klaida (210)

Opozicija neatmeta, kad dėl interpeliacijos Seimo pirmininkui Viktorui Pranckiečiui galėtų...

JAV įtaria, kad „Huawei“ pažeidė sankcijas: naudojo kodinius pavadinimus veiklai Sirijoje ir Sudane (7)

„ Huawei Technologies Co.“ naudojo kodinius pavadinimus ir slaptas dukterines įmones valdyti...

4 prietaisai, kurie naudoja elektrą, net jeigu yra išjungti (18)

Ar žinote, kad kai kurie prietaisai gyvena slaptą gyvenimą ir tęsia darbą net ir tada, kai...

Vasara kvepiančios uogienės: gudrybės, padėsiančios sutaupyti laiką virtuvėje

Nuo neatmenamų laikų lietuviai buvo įvairias miško gėrybes, įskaitant ir uogas, vertinanti ir...