Įmonė „Hyperloop One“ jau 2021 m. planuoja atidaryti maršrutus JAV ir Europoje, kuriais turėtume ilgus atstumus įveikti kelis kartus greičiau nei skirsdami lėktuvais ir už bilietus mokėtume gerokai pigiau.
© DELFI / Domantas Pipas

Vilniaus inovacijų forume „Innovation Drift“ kompanijos „Hyperloop One“ vyr. patarėja tarptautiniais klausimais YJ Fischer pirmąkart Lietuvai pristatė kaip ši transporto revoliucija tapo įmanoma ir kada ji palies Baltijos šalis, rašoma pranešime spaudai.

Judėjimas, simuliuojantis kosmoso dėsnius ant Žemės

„Hyperloop“ kelionės atrodo taip: keleivis įlipa į kapsulę, jos durys užsidaro, ir kapsulė pajuda uždaru vamzdžiu į pasirinktą vietą. Įgavęs reikiamą greitį prietaisas ima levituoti ir dėka elektromagnetinės paties tunelio sąveikos su kapsule bei kosmoso sąlygas atkartojančio slėgio įgauna 1080 km/h greitį. Negana to, tokia kelionė yra visiškai nežalinga aplinkai ir, priešingai nei kelionės lėktuvu, nereikalauja ilgų paruošimų bei išvyksta kada nori jos keleivis. Tuo tarpu pats judėjimas organizmui neturėtų būti sunkesnis nei kelionė lėktuvu – „Hyperloop“ kapsulėje galima ir atsistoti, ir vaikščioti.

„Tai pirmoji tikrai revoliucinga transporto priemonė nuo XX a. pradžios lėktuvo. „Hyperloop One“ – vienintelė kompanija pasaulyje, užsiimanti viskuo nuo mokslo, reikalingo ją įgyvendinant, iki reikalingų saugumo sertifikatų gavimo. Šią liepą Nevadoje, JAV, mes pirmąkart praktiškai išbandėme „Hyperloop“ veikimą ir šiandien technologija yra per vieną žingsnį nuo naudojimo“, – pranešime dėsto YJ Fischer.

Jau 2018-aisiais planuojama atidaryti gamyklas ir „Hyperloop One“ centrus Europoje bei Artimuosiuose Rytuose. O šiuo metu įmonė derasi su ES tam, kad kitąmet galėtų pradėti pirmuosius darbus visoje Europoje.

„Dažniausiai užduodamas klausimas yra kada sistema bus pritaikyta visur. Mūsų atsakymas – 2021 m. Tai atrodo labai trumpas laiko tarpas pakeisti viso pasaulio transporto sistemai, bet jei reikalingi saugumo sertifikatai ir valstybių sprendimai priimti technologijas jau bus paruošti, grynai technologinė sistemos pusė galės tai įgyvendinti. Visą „Hyperloop“ judėjimą nuo teorijos iki realaus modelio sukūrėme per pusantrų metų, todėl per dar ketverius galime ją pritaikyti komerciniam naudojimui“, – teigia „Hyperloop“ patarėja.

Žada pakeisti tai, kaip suvokiame geografiją

Kadangi kiekviena kelionė „Hyperloop“ vyksta be jokių sustojimų ar persėdimų, kapsulė geba įgauti lėktuvo greitį. Ją valdo ne žmogus, o kompiuteris, tad vietos klaidai negali likti ir visa transporto sistema privalo būti nepriekaištingai sustyguota.

„Įsivaizduokime, kad man iš Vilniaus reikia į Los Andželą, o kažkam kitam – į Berlyną. Mes abu nuvykstame į stotį, sėdame į savo kapsules ir pajudame. Kurį laiką judame tuo pačiu tuneliu, bet vėliau aš atsiskiriu ir judu tolyn. Tai iš esmės yra „Uber“ judėjimo modelis, leidžiantis man pasirinkti kada ir kur aš noriu keliauti nepriklausomai nuo kitų žmonių: „Hyperloop“ sujungia lėktuvo greitį su geležinkelio sistema, leidžiančia prisijungti ir atsijungti nuo kitų kapsulių ir su metro sistemos patogumu“, – aiškina YJ Fischer.

Kaip pavyzdį „Hyperloop One“ pateikia Helsinkio ir Talino miestus. Šiandien net greitasis traukinys tarp jų keliauja 30-40 minučių, jau nekalbant apie tai, kad reikia laikytis jo grafiko, tad kelionė dar prasitęsia. Su nauja sistema ši kelionė užtruktų šešias minutes. „Vadinasi, jūs galite tiesiogine to žodžio prasme nuvykti namo į kitą šalį pavalgyti pietų ir vėl grįžti į darbą“, – juokauja specialistė.

Tuo pačiu žvelgdami į tokį miestą kaip Helsinkis, kuris jau ilgai skundžiasi per dideliu kiekiu gyventojų, o naujakuriams jame rasti pigią pragyvenimo vietą jau tapo beveik neįmanoma, su „Hyperloop“ galime įsivaizduoti, kaip šios bėdos išsisprendžia. Dabar gyvenimas užmiestyje yra pigesnė, bet nepatogi alternatyva, reikalaujanti nuosavos mašinos ir kainuojanti daug laiko. Tačiau jei šimtai kilometrų tampa minučių klausimu, atstumas tarp didmiesčio ir priemiesčio nebėra trukdis.

„Jau dabar visuomenė nuolat ieško kuo didesnio greičio. Po kelių metų keliavimo greitis leis iš esmės permąstyti mūsų gyvenimus. Sakykime, esate didelė įmonė: jūs galite įsikurti toliau nuo miesto ir nesijaudinti, kad darbuotojai nenorės ten gyventi, nes nuo namų mieste jie atvyks per kelias minutes, jums nebereikia jaudintis dėl atsargų, nes dabar galite jas laikyti už šimtų kilometrų ir jų atsigabenimui nebereikia ilgų kelionių sunkvežimiais ir t.t. Gyventi ir dirbti skirtingose žemyno dalyse taps taip pat paprasta, kaip šiandien yra gyventi užmiestyje, o dirbti miesto centre“, – aiškina YJ Fischer.

Iki Talino – pusvalandis, iki Berlyno – mažiau nei valanda

Į „Innovation Drift“ „Hyperloop One“ atstovė atvyko ne tik pristatyti bendrų įmonės siekių, bet ir papasakoti apie konkretų planą Lietuvai. Vienas pirmųjų didžiųjų maršrutų, kuriuos Europoje planuoja įmonė, turėtų būti susijęs būtent su Vilniumi.

„Jūs jau turite Via Baltica. Bet net jei žvelgiame į tris Baltijos šalių sostines žemėlapyje, akivaizdu, kad kelyje Vilnius-Talinas, Ryga yra bereikalingas nusukimas į šoną. Jeigu turėtume liniją tarp Vilniaus ir Talino, tai Rygai tereikia mažo koridoriaus nuo jo nusukti ir laiko sutaupytų visi. Ir čia mes nesitikime sustoti: Vilnius gali būti jungiamas su Varšuva, Varšuva su Berlynu, tada su Kopenhaga, su Stokholmu ir vėl su Talinu. Žemėlapyje matyti, koks ratas, apimantis pusę Europos, gaunasi – nuo jo atsišakos kiti takai ir taip apimsime viską nuo Skandinavijos iki Vokietijos“, – vizija dalinasi „Hyperloop“ patarėja.

Šiame rate kelionės turėtų užtrukti itin neilgai: Talinas-Berlynas 90 minučių, Talinas-Vilnius 35 min., o Talinas-Ryga vos 18 min.

Kaip didžiausius iššūkius tai įgyvendinti YJ Fischer įvardijo nusistatymą prieš tokios inovacijos kainą ir itin sunkius sertifikavimo procesus, kurie tiesiog nėra pritaikyti „Hyperloop“ veikimo principui. Ir pirmoji šių problemų – kaina – iš tiesų nėra labai didelė.

„Kaip pavyzdį paimkime Švediją. Šiuo metu jie sprendžia nacionalinio greitojo traukinio klausimą ir net kukliais jų paskaičiavimais tai kainuos apie 35 mlrd. eurų. Tuo tarpu nepriklausomų agentūrų tyrimas parodė, kad analogiškų „Hyperloop“ maršrutų sukūrimas kainuotų tarp 22 ir 27 mlrd. eurų. Be to, kadangi didžiąją laiko dalį judinti kapsulė levituoja, ji nenaudoja jokio kuro ir dėl to kiekviena kelionė kainuoja žymiai mažiau, nei įveikti tą patį atstumą šiandien“, – teigia YJ Fischer.

Spalio 12-13 d. vykstantį Vilniaus inovacijų forumą „Innovation Drift“ organizuoja Ūkio ministerija ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA). Inovacijų savaitės metu vykstantis renginys finansuojamas Europos sąjungos regioninės plėtros fondo lėšomis. Vienas didžiausių Baltijos jūros regione vykstančių renginių ateities tema šiemet sukvietė daugiau kaip keturiasdešimt mokslininkų, verslininkų ir futurologų iš 15 pasaulio valstybių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
Naujienų prenumerata

4K arba UHD raiškos televizija atėjo į Lietuvą (14)

Naujos kartos 4K ( UHD ) raiška transliuojantys TV kanalai jau prieinami Vilniaus gyventojams....

Sėkmingas startas – raketa „Ariane 5“ iškėlė keturis palydovus (1)

Raketa „ Ariane 5 “ antradienį sėkmingai iškėlė keturis Europos kuriamos navigacijos sistemos...

Teroristų pamėgta „Telegram“ neparduodama „už jokius pinigus“ (8)

Susirašinėjimams ir pokalbiams skirta programa „ Telegram “ neparduodama „už jokius...

Oficialu: „Apple“ už maždaug 400 mln. JAV dolerių perka „Shazam“ (2)

JAV technologijų milžinė „ Apple “ perka muzikos kūrinių atpažinimo programėlę „ Shazam...

Ekonomistai: bitkoinas yra burbulas, kuris galiausiai sprogs (133)

Bitkoino kursas šiais metais nesustabdomai auga ir vos per praėjusią savaitę padidėjo nuo 11...

Top naujienos

Orai: dangus maišysis su žeme – užgrius krituliai (15)

Artimiausiomis dienomis šalyje viena kritulių banga keis kitą, tad vairuotojų laukia galybė...

Vilniuje kavinę atidaręs klaipėdietis darbuotojams 350 eurų mokėti nenori (154)

Gruodžio 1 d. vilniečiai sugužėjo į Katedros aikštę ir plodami katučių stebėjo eglės...

Naujausios medikų išvados privers suklusti: kasdienio palydovo žala sveikatai nusileidžia tik rūkymui (36)

Medikai sunerimę: dabartinė karta po truputį kursta, o ypač dažnai skundžiasi blogai girdintys...

Į Lietuvą grįžusi emigrantė: buvo juokinga, kiek gausiu pinigų (47)

Dieną, kai su Egle susitikau Bernardinų sode, švietė šiam metų laikui nebūdinga saulė. „Aš...

LaVaras Ballas prakalbo apie kelionę į Prienus, pasilikti Lietuvoje jo prašo NBA legenda supažindinti su šalimi žada Valančiūnas (25)

Savo sūnus iš Kalifornijos į Prienus siunčiantis LaVaras Ballas žada vykti kartu su jais, o...

Būna ir taip: vėjas nulenkė pasakiškai išpuošto dvaro eglę (4)

Antradienio vakarą DELFI skaitytoja pranešė, kad dėl stipraus vėjo nulinko pagrindinės Kauno...

Ieškojo Vanago-Ramanausko bendražygių žūties vietos: sukrečiantys įspūdžiai išliks visam gyvenimui (305)

Ką daryti, jei atėjo savaitgalis, nesinori versti kalnų ir kyla begalinis noras ekspromtu nuveikti...

Brolis ir latvis per pratęsimą nukalė „Lietkabeliui“ svarbią pergalę Italijoje (21)

Panevėžio „Lietkabelis“ (4/4) Europos taurės turnyro B grupės rungtynėse Italijoje per...

Save nustebinusi Meilutytė susigrąžino pasitikėjimą savimi ir seniai girdėtą Lietuvos himną specialiai DELFI iš Kopenhagos (102)

Lietuvos plaukimo rinktinė prie Dano Rapšio iškovoto bronzos medalio trečiadienį pridėjo ir...

Išrinkite stilingiausią 2017 m. Lietuvos pramogų pasaulio moterį (96)

Metams artėjant į pabaigą, DELFI Stilius tradiciškai kviečia išrinkti stilingiausią 2017...