Su kompiuterinės technikos didmeninės prekybos bendrovei „Asbis“ priklausančiu prekės ženklu per dešimtmetį buvo išleista nemažai gana skirtingų kompiuterių srities produktų: pradėta nuo kompiuterių monitorių, vėliau perėita prie nešiojamųjų kompiuterių ir su technologijomis susijusių aksesuarų gamybos bei pardavimo, o šiuo metu apsistota ties karščiausiais technologiniais žaislais – išmaniaisiais telefonais bei planšetiniais kompiuteriais. Nors, žinoma, tai nėra vieninteliai šio Kipre registruotos bendrovės gaminiai – jie taip pat gamina Lietuvoje labai populiarius GPS navigacijos įtaisus, automobilines kameras, elektronines knygų skaitykles, neatsisakyta ir aksesuarų gamybos.

Šiaip „Prestigio“ išmanieji telefonai ir planšetiniai kompiuteriai būtų gal ir abejotinos vertės – technologiniu požiūriu visiškai neišskirtini, nei labai ploni, nei labai greiti, nei su kokiomis nors labai išskirtinėmis techninėmis ar programinėmis galimybėmis – bet už tai sužinojus kainą žandikaulis ilgam atvipo: ganėtinai vidutinis telefonas su „Android 2.3“ sistema ir 3,5 colių įstrižainės ekranu kainuoja vos 300 litų, vidutinio dydžio (su 4 colių ekranu ir „Android 4.0.3“ sistemos versija) 450 litų, o „prabangiausias“ (iš pirmo žvilgsnio – kuo tikriausias „Samsung“ ir „Huawei“ meilės kūdikis) naujas telefonas su 4,3 colio ekranu ir „Android 4.0.3“ – vos 500 litų.

Tai, kad šie įrenginiai yra keistai mažai kainuojantys, parodė ir pristatyme buvusių žurnalistų reakcija: skeptiškai nusiteikus apžiūrinėjant ganėtinai vidutiniškai atrodantį telefoną priėjusi bendrovės atstovė puse lūpų prasitarė: „Jis kainuoja 499“. Su greta stovinčiais susižvalgėme ir pasidalinome nuomone: „Na, jei 499 eurais, tai gal kiek daugokai... Bet jei doleriais – visai neblogas pasiūlymas“. Pasitikslinome – ogi, pasirodo, kaina bus 499 litais. Ir tai netgi ne didmeninė kaina, o tai, ką kiekvienas pirkėjas matys prekybos taškuose.

Žinoma, išmaniųjų telefonų už 500 litų šiais laikais rasti nesudėtinga. Tik jų ekranai būna prasti ir maži, o čia – še tau, IPS matrica ir įstrižainė, didesnė netgi už kai kurių puikiai žinomų gamintojų labai populiarių kelis kartus brangesnių gaminių.

Savaime suprantama, nereikia tikėtis, kad už 500 litų gausite pažangiausią telefoną rinkoje - „MultiPhone 4300 Duo“ yra su vos vieno branduolio 1 GHz spartos procesoriumi, ekrano raiška – vos 800 x 480 taškų, vidinė atmintis – vos 4 GB (su galimybe ją išplėsti naudojant „microSD“ kortelę). Silpnoka ir vaizdo kamera – 5 MP raiškos, nors malonu tai, kad telefone yra LED blykstė. Turbūt maloniausia naujiena pinigus taupantiems vartotojams („Prestigio“ rinkodaros vadovas Alexanderis Mastas neslėpė, kad jų įmonės produktai skirti būtent taupantiems ar neįperkantiems „Apple“ ir „Samsung“ produkcijos) – dviejų SIM kortelių palaikymas.

Telefonuose naudojama praktiškai nemodifikuota „Android“ sistemos versija, nors turbūt visi gamintojai stengiasi įsiūlyti tai vieną, tai kitą papildymą. Pagrindinis „Prestigio“ pasiūlymas – supaprastintas bet kokių programinių paketų (taip pat – operacinės sistemos) atsiuntimas ir atnaujinimas taikant OTA technologiją. Ta pati technologija suteikia galimybę pasiūlyti klientui tam tikrus regioninius ar kaip nors kitaip diferencijuotus pasiūlymus – pavyzdžiui, telefoną pardavusi įmonė gali atrinkti savo klientams tam tikras programas. Kažkuriuo požiūriu – patogu ir naudinga. Bet pažvelgus iš kitos pusės – bent jau teoriškai atsiranda ganėtinai daug erdvės piktnaudžiavimui ir brukalų kišimui.

Be trijų skirtingų dydžių telefonų (3,5, 4 ir 4,3 colių įstrižainės ekranais) „Prestigio“ pristatė ir planšetinių kompiuterių gamą – keturis kompiuterius su nuo 7 iki 10,1 colių įstrižainės ekranais. Vėl tenka pripažinti, kad jie nėra patys pažangiausi – paprasčiausio pajėgumo testo metu, dideliu greičiu „bėgant“ per nuotraukų galeriją, nuotraukos kartais šokdavo ne į priekį, o atgal, nors sumažinus „bėgimo“ greitį tokio trūkumo nebebuvo (ir negalima atmesti galimybės, kad grąžinant pirštą iš vieno ekrano krašto į kitą juo galėjo būti paliestas stiklo paviršius). Be to, stiklas yra labai blizgus, todėl esant stipresniam apšvietimui savo veidą jame įžiūrėti paprasčiau nei paties kompiuterio rodomą vaizdą, o apie „Gorilla Glass“ galima tik pasvajoti. Kita vertus, kompiuteriukas su 7 colių įstrižainės, 1024 x 600 taškų raiškos IPS ekranu atrodo visai prabangiai: su metaline galine sienele, labai nedidelio storio (8,9 mm), 16 GB vidinės atminties, 1 GB darbinės atminties, dviejų branduolių 1,5 GHz spartos procesoriumi, pusėtinu 3200 mAh akumuliatoriumi. Bet, įvertinus šias savybes, jis kainuos neįtikėtinai mažai – tarp 500 ir 550 litų.

Paklausus, ar „Prestigio“ ką nors investuoja į techninius tyrimus bei produktų vystymą ir ar turi kokių nors patentų, A. Mastas nesutrikęs atsakė: „Tolimuosiuose rytuose turime partnerių, kurie dirba išskirtinai tik su mumis – jie nėra pažymėti „Prestigio“ ženklu, bet mūsų santykiai artimi. Jie užsiima produktų vystymu, vėliau kartu susėdame ir nusprendžiame ką reikia tobulinti, ką pakeisti. Dėl to, kad gamybą vykdome per partnerius, negaliu pasakyti, kokie išskirtiniai patentai naudojami mūsų produktų gamyboje“.

Gaminame produktus platesnei rinkai nei „Samsung“ ar „Apple“. Dėl to nepamatysite „Prestigio“ produktų su rinkoje dar nematytomis naujovėmis. Kartais taip gali pasitaikyti. Bet tai tikrai nebus kažkas tokio, dėl ko pradėtų aikčioti visa pasaulio žiniasklaida. Priešingu atveju mūsų produktų kainos labai greitai taptų tokiomis, kaip ir kitų gamintojų. Net jei ir nebūnami pirmieji rinkai pasiūlę vienokį ar kitokį produktą, stengiamės būti geriausiais sekėjais“, - pridūrė Alexanderis Mastas.

Jis pabrėžė, kad „Prestigio“ nėra tas prekės ženklas, kuris yra tiesiog kaip lipdukas klijuojamas ant masiškai gaminamų bevardžių telefonų ar kompiuterių. „Atvirai tariant, anksčiau taip pasitaikydavo. Kai kuriose valstybėse pasirodydavo identiškai, kaip ir mūsiškiai, atrodančių produktų. Kai gamykla nepriklauso tau, sunku priversti gamintojus nepardavinėti jų gaminių niekam kitam. Taip jau kartais nutinka versle. Bet taip buvo praeityje. O dabar pažiūrėkite į „Prestigio“ rinkos dalį ir parduodamų produktų kiekį – pasiekėme kritinę masę, tapome iš tiesų rimtais žaidėjais, taigi, nemanau, kad dar kada nors pasikartos identiškų produktų išleidimo su kitu vardu situacija“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (105)