aA
„Hyperloop Transportation Technologies“ (HTT) buvo gana užsiėmę sandorių pasirašymu, siekdami ištirti greitųjų transporto maršrutų potencialą visame pasaulyje. Tačiau mažai ką darė savo prototipų bandymuose ir realių „hyperloop“ kelių statybose. Bent jau iki šiol.
Hyperloop vamzdžiai Los Andžele
Hyperloop vamzdžiai Los Andžele
© Reuters

Panašu, kad situacija šioje srityje keičiasi arba bent jau tikėtina, kad pasikeis. Bendrovė džiaugiasi, kad pirmosios „hyperloop“ kelio konstrukcijos jau keliauja į konkrečią bandymų vietą ir jau pradės pirmąjį „hyperloop“ kelio bandymų ciklą Tulūzoje, Prancūzijoje.

Hyperloop Transportation Technologies“ (HTT) ir jos konkurentė „Virgin Hyperloop One“ yra dvi kompanijos, kurios užsiima „hyperloop“ sistemų vystymu. Žinoma, nereikia pamiršti ir tikro revoliucionieriaus Elono Musko „Boring Company“. Šiose unikaliose transporto sistemose tiek žmonės, tiek ir kroviniai keliautų vakuuminiais vamzdžiais, beveik pasiekę garso greitį.

Pastaruoju metu itin suintensyvėjo „hyperloop“ bandymo kelių statybos ir jų testavimo darbai. Tačiau HTT daugiausiai užsiiminėjo sutarčių pasirašymais su įvairių valstybių vyriausybėmis. Buvo pasiekti keli susitarimai su JAV valstijų, Pietų Korėjos, Indijos ir Slovakijos vyriausybėmis. Pagrindinis tokių susitarimų tikslas buvo galimybė išnagrinėti „hyperloop“ sistemos įgyvendinamumą, bet realiai apčiuopiamos pažangos, apart keletos reklaminių filmukų, kaip ir nebuvo.

2015 metais HTT pranešė apie planus statyti „hyperloop“ kelią Kalifornijoje, bet viskas dar netapo realybe. Visgi, naujasis kelias Tulūzoje atrodo gerokai rimtesnis sandoris. Bent jau taip galima spręsti iš HTT kompanijos paviešintų nuotraukų ir vaizdo įrašo, kuriame matyti, kaip sunkvežimiai gabena „hyperloop“ kelio konstrukcijas.

4 metrų skersmens vamzdžiai yra pagaminti taip, kad jais galėtų keliauti tiek žmonės, tiek tilptų ir laivybos konteineriai. Šie vamzdžiai bus surinkti į 320 metrų ilgio sistemą, kuri, pasak HTT, pradės veikti jau šiemet.

Hyperloop modelis
Hyperloop modelis
© Reuters

Tuo metu jie pradės statyti ir didesnę, 1 km ilgio ir 5,8 metrų aukščio specialių „hyperloop“ kelio atramų sistemą, kurią tikimasi užbaigti iki 2019 metų. Kompanija teigia, kad ji tokiu būdu artėja prie pilnai veikiančios „hyperloop“ sistemos, kuri vasaros atostogų metu gabentų keleivius iš Ispanijos į Tulūzą ir atvirkščiai.

„Prieš penkerius metus mes nusprendėme išspręsti svarbiausias transporto problemas: jos efektyvumą, komfortą ir greitį“, – sakė HTT generalinis direktorius Dirk‘as Ahlborn‘as. „Šiandien mes žengiame svarbų žingsnį pirmyn, kad pagaliau pasiektume šį tikslą. Hyperloop nėra vien tik itin greita transporto sistema, kuri vis gerina greičio rekordus. Tikroji šios sistemos nauda yra galimybė sukurti veiksmingą ir saugią transporto sistemą, kuri užtikrintų neprilygstamą keleivių patirtį.“

Dar šiais metais HTT ketina viešai Tulūzoje atidaryti „hyperloop“ bandymų kelią. Tad belieka palaukti ir žiūrėti kaip jiems seksis.

www.technologijos.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Penktasis „Women Go Tech“ sezonas padės moterims atlaikyti COVID-19 pandemijos iššūkius (2)

Moterų persikvalifikavimą į IT ir inžineriją skatinanti mentorystės programa „ Women Go Tech...

Kalėdų dovanos internetu: saugiai apsipirkti padės 6 paprastos taisyklės (2)

Šiemet kalėdinių dovanų paieška keliasi į internetą. Tam, kad elektroninėse parduotuvėse...

Kiek kainuoja pagaminti „iPhone 12“ serijos telefonus: skirtumas tarp modelių – juokingas (13)

Japonijos tyrimų bendrovė „Fomalhaut Techno Solutions“ paskelbė „ iPhone 12 “ ir „iPhone...

Daugiau nei 300 lietuvių patikėjo, kad Kaunas – „spirginamas“: platina melą apie elektromagnetinę spinduliuotę (178)

Nepaisant mokslininkų ir Nacionalinio visuomenės sveikatos centro ( NVSC ) teiginių, žmonės vis...

SMS gimtadienis: kodėl trumpiesiems pranešimams negresia žadėtas išnykimas?

Jau 28 metus skaičiuojančios trumposios SMS žinutės iš esmės pakeitė žmonių bendravimą ir...

Top naujienos

Jasikevičius – apie žalias kojines, skambutį Schilleriui ir širdies skausmą dėl Blaževičiaus (4)

Kaip ir buvo galima tikėtis, po keturių beatodairiškos kovos tarp Kauno „Žalgirio“ (5/7) ir...

Iš Vilniaus greitoji iškviesta į Ukmergę: atvykusi medikė nesulaikė ašarų – 35 metų pacientė nesulaukusi pagalbos mirė (692)

„Karščiuojanti pacientė saugiai perduota į rūpestingas infekcinės ligoninės slaugytojų...

Kaip Hitleris ištekindavo savo meilužes, arba garsiausios ir įtakingiausios Trečiojo reicho moterys (63)

Karas laikomas vyriška prerogatyva, tačiau moterų vaidmuo jame irgi svarbus. Net Vokietijoje, nors...

Jasikevičiaus sugrįžimas į Kauną paženklintas klaidų jūra ir pergale prieš „Žalgirį“ (454)

„Žalgirio“ (5-7) duobė Eurolygoje gilėja – Lietuvos čempionai po penktadienio dvikovos Kaune...

Prekybos po „Brexit“ susitarimo pasiekti nepavyko (23)

Jungtinės Karalystės ir Europos Sąjungos derybininkai penktadienį pareiškė, kad jiems...

Spaudimo prilygti Šarui nejaučiantis Schilleris: jis yra šio klubo legenda

Buvusį savo trenerį Šarūną Jasikevičių penktadienio vakarą namuose priėmęs Kauno...

Latvija dėl COVID-19 grėsmės įšaldo keleivių pervežimą į Lietuvą (29)

Latvijoje dėl koronavirusinės infekcijos pavojaus nuo šeštadienio įsigalios reikalavimas...

Vietoj kalėdinių dovanų policija vairuotojus pradžiugino pluoštu baudų (32)

Klaipėdiečiai pastebi, kad paskutiniu metu daugiabučių kiemuose padaugėjo pareigūnų, kurie...

PSO: vakcina nereiškia koronaviruso eliminavimo (121)

Vien tik vakcinavimo nepakaks pandemijai baigti, penktadienį perspėjo Pasaulio sveikatos...