Nepajudinamos tradicijos

Lietuvos pašto atstovė ryšiams su visuomene Jurgita Čepulytė teigė, kad prieš didžiąsias šventes pašto korespondencijos srautas padidėja penkis šešis kartus. Daugelis „e Dienos“ apklaustų įmonių taip pat patvirtino, kad virtualūs sveikinimai nenurungė senų tradicijų.

„Nors technologijos suteikia labai plačių galimybių, nesinori visko perkelti į elektroninę erdvę“, – prisipažino „Prime People“ direktorė Aušra Delonaitė.

Bendrovės atstovai įsitikinę, kad sveikinimas, parašytas ant apčiuopiamo atviruko, yra šiltesnis, asmeniškesnis ir labiau pabrėžia adresato svarbą, o elektroniniu paštu keliaujantys linkėjimai dažnai vertinami kaip „spamas“ – elektroninio pašto šiukšlės.

„Kasdienybė ir taip pergrūsta elektroninės informacijos. Todėl manome, jog maloniau gauti popierinį sveikinimą“, – sakė „Aviva Lietuvos“ atstovas Vaidotas Aleksiūnas.

YIT rinkodaros vadovė Akvilė Varanauskienė įsitikinusi, kad ypač aukštesnes pareigas einantiems žmonėms elektroninių sveikinimų siųsti nedera.

„Kalėdinius sveikinimus siunčiame paprastu paštu, atvirukus užrašo dailininkas, juos būtinai kažkas pasirašo. Sveikinimas neliks nepastebėtas, jei dėl jo daugiau pasistengta“, – sakė A.Varanauskienė.

Technologijos padeda išsiskirti

Etiketo specialistas Arminas Lydeka tvirtino, kad vis dėlto svarbiausia yra pats pasveikinimo faktas, o ne būdas.

„Logiška, kad Lietuvoje populiariau svarbius žmones sveikinti paprastu paštu, nes mūsų katalikiškame krašte tradicijoms skiria-

ma labai daug dėmesio. Bet taip pat gerai pagerbti žmogų ir elektroniniu sveikinimu. Tai modernu, ekologiškai gražu ir pažangu“, – sakė A.Lydeka.

Ryšių su visuomene agentūros „IC Baltic“ direktorė Justina Gineikienė teigė jau antrus metus siunčianti virtualius sveikinimus. Bet prisipažino, kad ilgai svarstė prieš pasirinkdama tokį variantą.

„Nors iki tol atvirukus gamindavome pagal specialų užsakymą, jie vis tiek paskęsdavo kitų atvirukų jūroje. Reikia pripažinti, kad kasmet kalėdiniai sveikinimai elektroniniu paštu populiarėja, tačiau jų vis dar mažuma“, – sakė J.Gineikienė.

Anot jos, dėl didelių techninių interneto ir „flash“ animacijos teikiamų galimybių ir mažesnio elektroninių atvirukų populiarumo, internetiniais sveikinimais lengviau atkreipti dėmesį ir išsiskirti iš kitų įmonių būrio.

„Be to, galima pasveikinti didesnį žmonių ratą. Sveikinimus kuriame tuo principu, žmogus jį gavęs gali persiųsti savo artimiesiems ar draugams. Tokiu būdu, kažkuriuo požiūriu, populiarinamas ir mūsų įmonės vardas. Pasibaigus kalėdiniam laikotarpiui galime įvertinti, kiek žmonių atsidarė sveikinimą, iš kokių šalių, kiek kartų jį peržiūrėjo“, – pasakojo J.Gineikienė.

Sveikindami atlieka misiją

„Hansabanko“ rinkodaros ir ryšių su visuomene departamento vadovė Asta Margevičienė pasakojo, kad kasmet siunčia ir elektroninius, ir paprastus atvirukus.

„Visų pirma norime pasiekti kuo daugiau žmonių ir juos pasveikinti su artėjančiomis šventėmis. Antra – ir kalėdiniais sveikinimais norime prisidėti prie socialiai atsakingo verslo. Siųsdami elektroninius atvirukus taupome popierių, o tradiciniais atvirukais prisidedame prie tarptautinės organizacijos „Unicef“ vykdomų paramos vaikams projektų visame pasaulyje“, – teigė A.Margevičienė.

Prekybos tinklas „Rimi Lietuva“ šįmet nusprendė irgi imtis elektroninių sveikinimų – partneriai sulauks filmuoto tinklo vadovo pasveikinimo.

„Turime idėją ne tik paskleisti gražius linkėjimus savo partneriams, bet paskatinti būti skaidresniems ir prisidėti prie Geros verslo praktikos kodekso ir akcijos „Baltoji banga“. Didžiosios metų šventės yra geras metas pamąstyti apie prasmingus dalykus, o ne vien dalytis linkėjimais. Kiekvienus metus galima pradėti gerais darbais“, – sakė bendrovės „Rimi Lietuva“ atstovė Rasa Juodkienė.

Telekomunikacijų bendrovė „Omnitel“ savo verslo klientus ir partnerius šiais metais irgi sveikina elektroniniais atvirukais, o privačius vartotojus – animuotomis MMS žinutėmis arba SMS žinutėmis.

„Klientus šiais metais mes kviečiame sveikinti mobiliaisiais atvirukais. Visas pajamas, gautas už kalėdinius atvirukus, „Omnitel“ paaukos Lietuvos kaimo vaikams skirtam bibliobusui – bibliotekai ant ratų – pirkti“, – aiškino „Omnitel“ Ryšių su visuomene grupės vadovė Daiva Selickaitė.