Žmonija skraido ne tiek jau ilgai. Brolių Wrightų lėktuvas pirmam skrydžiui pakilo tik 1903 metais. Tačiau per šį laiką mes kažkaip sugebėjome išvystyti aviaciją iki lygio, kur ji yra dabar. Šis keistas pavyzdys iš Indijos parodo, kokie saugūs gali būti lėktuvai.

Pilotai išmetė krovinį ir jis elegantiškai siūbuodamas ant ilgų parašiuto virvių nusileido ten, kur reikia. Toje Indijose dalyje, kur stūgauja nepastovios krypties vėjai, tokios misijos reikalauja daug susikaupimo. Skraidyti ten nėra lengva, o ką jau kalbėti apie tokį krovinių pristatymą.

Tačiau šįkart „Antonov An-32“ pilotai įrodė savo meistriškumą, nors patys jautė didžiulį stresą. Misiją atlikęs lėktuvas buvo susilygiavęs su tūpimo taku. Kapitonas nurodė antrajam pilotui leistis. Lėktuvas švelniai mažino aukštį, kai pasigirdo perspėjimai – „terrain terrain, pull up“.

Prakalbo pats lėktuvas – orlaiviai jau seniai turi tokias saugumo sistemas, perspėjančias apie trajektorijoje esančias gamtines kliūtis. Tačiau šįkart pilotai ignoravo perspėjimą – juk jie leidžiasi, todėl jų trajektorijoje ir yra žemė. Galiausiai lėktuvas palietė tūpimo taką ir pilotus aplankė nušvitimas – jie pamiršo išskleisti važiuoklę.

Čia galima paminėti dar vieną ypatingą šiuolaikinių lėktuvų savybę – galimybę leistis ant pilvo. Kiekviena lėktuvo sistema turi atsarginius variantus. Jei lėktuvas turi du variklius, tai skrydžiui jam pakanka vieno. Jei nutyla vienintelis lėktuvo variklis, orlaivis dar gali neblogai sklęsti. Jei dingsta radijo ryšys, galima naudoti kitas komunikacijos sistemas. Sugenda hidraulinė sistema, tenka naudoti mechaninius prietaisus. Kitaip tariant, lėktuvas visuomet yra paruošęs „planą B“.

Taigi, jei neišsiskleidžia važiuoklė, lėktuvas gali leistis be jos. Šįkart važiuoklė nesugedo – pilotai ją tiesiog pamiršo. Tačiau švelniai nutūpęs lėktuvas nuo tako nenuslydo. Žinoma, pilotai sulaukė pylos. Juk tie perspėjimo žodžiai niekada nepasigirsta, kai važiuoklė yra išskleista. Tačiau „Antonov An-32“ jau po kelių dienų buvo sugrąžintas į tarnybą – jam prireikė tik nežymaus remonto. Aišku, lėktuvą teko pakelti, kad būtų galima nuleisti jo važiuoklę.

Beje, kitiems lėktuvams toks nusileidimas dažnai baigiasi prasčiau. „Antonov An-32“ varikliai yra sumontuoti pakankamai aukštai. Žemasparniai lėktuvai su žemai sumontuotais varikliais leisdamiesi ant pilvo patiria gerokai didesnius pažeidimus. Bet kuriuo atveju, visi lėktuvai gali leistis ant pilvo ir tai yra įspūdingas sugebėjimas.