Deja, jau po kelių savaičių nuo plano pasiūlymo, „Bitės“ puslapyje pradėjo kauptis vartotojų skundai: vieni jautėsi įžeisti, kad operatoriaus atstovai skambina ir įspėja tiek daug neskambinėti, o kai kuriems netgi nebeleidžiama skambinti neribotai. Kaip gi taip – planas „Laisvė“ iš tiesų yra „Nelaisvė“?

„Aš manau, kad planas nėra toks, koks išreklamuotas. Tie neriboti pokalbiai, galioja tik į bitės tinklus. Prakalbu su kitu pašnekovu iš kito tinklo apie 2h per dieną, ir man jau pradeda skambinėti iš bitės grasindami, kad išjungs“, - praėjus savaitei po plano pasiūlymo pradėjo skųstis šio operatoriaus klientas Alvinas.

Ir tokių skundų operatoriaus svetainėje – toli gražu ne vienas ir ne du. Todėl DELFI nusprendė išsiaiškinti – kodėl gi nėra tos žadamos laisvės?

Landa nesąžiningam uždarbiui

Kaip tikina ryšio operatoriaus atstovė spaudai Rūta Liogienė, skambinti ir siųsti žinutes iš tiesų galima neribotai, tačiau įmonė iš savo klientų reikalauja, kad būtų laikomasi Sąžiningo vartojimo taisyklių – klientas paslaugomis naudotųsi tik pats, SIM kortelė būtų naudojama tik telefone, tik bendravimui su kitais žmonėmis, naudojantis šiuo planu negalima bandyti pasipelnyti. „Planas skirtas kalbėti. O jei po numerio surinkimo telefonas
padedamas į stalčių – tai nėra kalbėjimas“. - sakė R. Liogienė.

Turbūt dažniausiai sutinkamas motyvas, dėl kurio žmonės nesielgia pagal taisykles – asmeninė (finansinė) nauda. Neribotų skambučių planas kaip tik tokią – finansinės naudos – galimybę ir suteikia. Bent jau tol, kol neįsiskaitoma į sąžiningo vartojimo taisykles.

Landą, suteikiančią galimybę prisidurti vieną-kitą litą, kaip bebūtų keista, suteikia konkurentai - „Tele2“ išankstinio apmokėjimo paslaugos „Pildyk“ plane „Standartinis“ numatyta, jog kai atsiliepiama į skambutį iš kito Lietuvos mobiliojo tinklo (ne „Tele2“, ne užsienio), tuomet į kliento telefono sąskaitą už kiekvieną pilnai iškalbėtą minutę pervedami penki centai. Tuo tarpu viena sujungimo minutė operatoriui, iš kurio tinklo skambinama, kainuoja 3,6 cento.

Kitaip tariant, per valandą vieną skambučio iš „Bitės“ plano „Laisvė“ naudotojo į „Pildyk“ naudotojo, naudojančio planą „Standartinis“, sąskaitą galima papildyti trimis litais. O už tai „Bitė“ savo konkurentams - „Tele2“ - turi sumokėti 2,16 lito. Po dešimties valandų nesąžiningi vartotojai sąskaitą pasipildo 30 litų, o „Bitei“ iš paslaugos mokesčio lieka vienas nuostolis.

Nenuostabu, kad Lietuvos skelbimų svetainėse kartais pasitaiko ir siūlymų parduoti „Pildyk“ korteles su 500 litų sąskaita už dalį šios sumos – veikiausiai tokia sąskaita užpildyta ne visai sąžiningu būdu.

R. Liogienės teigimu, per pastarąjį mėnesį planą „Laisvė“ nuspręsta išjungti keturiems klientams: „Iki šiol tiems keturiems klientams, pažeidusiems sutartyje numatytas sąžiningo vartojimo taisykles, pasiūlėme kitus „Bitės“ planus, tad ką rinktis sprendžia jie patys. Kiekvienas atvejis yra individualus“.

„Bitės“ atstovė teigia, jog visi keturi klientai, kuriems planas „Laisvė“ išjungtas ir 90 proc. tų, su kuriais susisiekta norint pasiaiškinti, dėl ko taip ilgai „kabama ant telefono“, įtartinai ilgai kalbėdavosi būtent su „Pildyk“ vartotojais.

Landa buvo, yra ir tikriausiai liks. Bet ar kas ja naudojasi?

„Tele2“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Andrius Baranauskas pripažino, jog tai yra galima landa piktnaudžiavimui ir konkurentams ji nėra paranki. „Bet planas „Standartinis“ siūlomas jau labai seniai, jo sąlygos ilgai nekinta ir jų keisti neketiname. Mes nekalti, kad konkurentai, priimdami sprendimus, neįvertina visų rinkoje esančių veiksnių, todėl tokia plano sąlyga – 5 centų premija už kiekvieną iš kito tinklo priimamo skambučio minutę – liks ir ateityje“.

„Be to, vertinant skambučių statistiką iki plano „Laisvė“ atsiradimo ir po jo, niekas nepasikeitė – skambučiai iš „Bitės“ to operatoriaus iniciatyva nutraukiami po valandos pokalbio, o tokių valandos trukmės skambučių gavėjų didesnę dalį sudaro abonentai. Ir tik nedidelė išankstinio apmokestinimo paslaugos naudotojų dalis yra užsisakiusi planą „Standartinis“, - tikino A. Baranauskas.

A. Baranausko teigimu, „Tele2“ sistemose neužfiksuota, kad iš to paties „Bitės“ numerio į tą patį „Pildyk“ numerį būtų skambinama po kelis kartus ir prakalbama po valandą, tačiau pasitaikė atvejų, kad į tą patį „Pildyk“ numerį būtų skambinama iš skirtingų „Bitės“ numerių. „Problema yra daugiau tame, kad „Bitė“ prieš pasiūlydama šį planą tikriausiai neįvertino, kad jie yra mažiausias iš trijų didžiųjų operatorių, todėl jie tarptinklinio sujungimo mokesčių pavidalu kitiems operatoriams natūraliai sumoka daugiausiai, o pasiūlius šį planą, skambučių srautas į kitus tinklus dar padidėjo“, - aiškina „Tele2“ atstovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (288)