aA
Įsivaizduokite, įsigyjate telefoną ir nepraėjus dviem metams jis pradeda išsijungti, lėčiau veikti ir kitaip „streikuoti“, tačiau kreipusis į garantinį aptarnavimą pranešama, kad greičiausiai tai įvyko dėl jūsų kaltės. Kas konkrečiai sugadino telefoną – neaišku, tačiau nustatoma, kad pažeistos garantinių paslaugų teikimo sąlygos ir nemokamo remonto nebus. Bendrovės jaučiasi teisios, žmogus – apgautas.
Nepatikslina, kaip sugedo telefonas: vartotoja jaučiasi apgauta
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Į DELFI kreipėsi „Samsung“ telefoną įsigijusi skaitytoja (vardas ir pavardė DELFI žinomi) kuriai nepavyko įrodyti, kad ji turi teisę gauti garantinį remontą telefonus. Pagal Lietuvoje galiojančius teisės aktus, garantija prekėms galioja 2 metus.

Moteris norėdama įrodyti savo teisybę kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir dabar laukia jos sprendimo.

Kas sugadino telefoną - neaišku

Priežastis, kodėl telefoną įsigijusi moteris jaučiasi apgauta – aiškumo stygius.

Pirkėja 2015 m. liepą už 439 eurus įsigijo telefoną „Samsung Galaxy S5“, o kitų metų rudenį telefonas pradėjo strigti, išsijungdavo. Kai ji kreipėsi į garantinio aptarnavimo bendrovę, gavo išvadą, kad „įrenginyje nustatytas neautorizuotas įsikišimas į programinę įrangą“ ir garantija nebegalioja.

Tada moteris kreipėsi į Vilniuje esančią „Samsung“ gaminių parduotuvę, kur jai buvo pasiūlyta vėl kreiptis dėl remonto į autorizuotą centrą, po kurio išvados pasiūlyta telefoną remontuoti už savo pinigus. Moters skaičiavimu, remontas kainuotų apie 400 eurų.

„Į klausimą, kas galėjo taip sugadinti telefoną, atsakymo nedavė, nes techniškai to atsekti neva neįmanoma, bet kai aš jiems sakiau, kad nieko daugiau nedariau telefonui, kaip iš „Play“, kuri standartiškai jau yra „Androide“, siunčiausi programėles, jie sako, kad programėlė iš ten galėjo „nulaužti“ telefono plokštę. Liepė naudotis tik „Samsung app“, jeigu norime garantijų. Pikta“, - DELFI pasakojo telefono savininkė.

Ji sako perskaičiusi garantines telefono sąlygas, susipažinusi su telefono vartotojo instrukcija ir neradusi, kad garantija negalioja ir tais atvejais, kai yra siunčiama programinė įranga iš „Play“ parduotuvės.

Tuomet ji raštu kreipėsi į telefoną jai pardavusią įmonę „Mobili Baltija“, prašydama nutraukti pirkimo pardavimo sutartį, bet sulaukė atsakymo, kad autorizuoto serviso centro išvada yra pagrindu nutraukti garantijos taikymą.

„Modifikavus prietaiso operacinę sistemą arba įdiegus programinės įrangos ne iš oficialių šaltinių prietaisas gali pradėti netinkamai veikti ir galite netekti duomenų arba jie gali susigadinti. Šie veiksmai yra „Samsung“ licencinės sutarties pažeidimai, tokiu atveju nustos galioti garantija“, - dėstoma atsakyme.

Konstatuojama, kad „deja, autorizuotas serviso centras negali nurodyti/nenurodo konkrečios programinės įrangos ar konkretaus laiko, kada minėti pažeidimai galėjo įvykti“.

„Šiuo atveju mes kaip pardavėjas neturime pagrindo nutraukti pirkimo – pardavimo sutarties. Jeigu klientė turi pretenzijų gamintojo pateikiamai gaminio instrukcijai, tuomet prašymas turėtų būti adresuotas gamintojui“, - rašoma atsakyme.

Pirkėja kreipėsi ir į įmonę „Samsung Electronics Baltics“.

„Suprantame prietaiso veiklos sutrikimų sukeliamus nepatogumus, tačiau turime paaiškinti, jog gamintojas neturi garantinių įsipareigojimų ir neteikia nemokamo servisinio aptarnavimo gaminiui, jei defektą sukėlė neautorizuotas bazinio programinio aprūpinimo pakeitimas“, - rašoma įmonės atsakyme jai.

Tuomet ji kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.

„Pabrėžiu, kad jokių kitų veiksmų telefone nebuvo daryta. Vartotojo instrukcijos 32 psl. kaip tik yra išaiškinama, kaip įsidiegti programėles iš „Play“. Apie jokias grėsmes, kad jos gali būti nesaugios ir tokiu atveju garantija negalios, nėra perspėjama“, - tarnybai dėstė ji.

Ji argumentuoja, kad dar „Samsung“ parduotuvėje konsultantė padėjo prisijungti prie „Google“ paskyros, o telefono ekrane iškart yra „Play“ ženklas kaip „Android“ standartinė programėlė, kas leidžia manyti, kad vartotojas gali ja naudotis.

„Tą aš ir dariau. Dėl to manau, kad „Samsung“ garantinės sąlygos, kaip jas dabar aiškina atstovai, pažeidžia vartotojų teisėtus lūkesčius, yra neaiškios ir klaidinančios“, - dėstė ji.

„Samsung“ komentuoja dar kartą išnagrinėjusi susidariusią situaciją, o išvados patvirtina tai, kas jau yra užfiksuota „Samsung” bendrovės klientų aptarnavimo laiške.

„Apgailestaujame dėl nepatogumų, tačiau, jei įrenginio analizės metu nustatoma, jog defektą sukėlė neautorizuotas bazinio programinio aprūpinimo pakeitimas, tai pažeidžia sutarties sąlygas ir gamintojas nemokamo serviso aptarnavimo gaminiui neteikia. Mielai telefoną pataisysime, taikant standartinius įkainius“, - dėstoma komentare.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Iš „Facebook“ priklausančios „WhatsApp“ programėlės vartotojai masiškai bėga pas konkurentus (101)

„Facebook“ kompanijai priklausančios programėlės „ WhatsApp “ vartotojai masiškai palieka...

„Mainlink“ prisijungė prie tarptautinės „LoRa Alliance“ asociacijos

Daiktų interneto (IoT) technologija grįstų paslaugų tiekėja „Mainlink“ prisijungė prie...

Nuo išsikraunančios baterijos iki perkaitimo – kaip spręsti dažniausias išmaniųjų problemas?

Išmanusis telefonas šiandien daugeliui yra tapęs nepamainomu kasdienybės palydovu ir...

Kompiuterinių žaidimų įrangos gamintojas pristatė ypatingą apsauginę kaukę (1)

Apsauginė veido kaukė su stiprintuvu ir mikrofonu, kad ją dėvinčio asmens balsas girdėtųsi...

Sudužę telefonų ekranai liks praeityje: rastas netikėtas problemos sprendimas (10)

Iškritęs ant žemės išmanusis telefonas dažnai reiškia gyvenimą su įtrūkusiu ekranu iki...

Top naujienos

Loterijoje laimėtas milijonas laimės neatnešė – moteris net nesuprato, kaip prarado visus pinigus (400)

Loterijoje, kurioje net nedalyvavo, laimėtas milijonas kaip reikiant apsvaigino vienos Marijampolės...

Vytautė Merkytė | D+

Genetiškai modifikuoti raupai ir maras – tik dalis to, ką sovietai ruošė pasauliui: štai kokie eksperimentai vyko slapčiausioje bazėje

Viena paslaptingiausių vietų Sovietų Sąjungoje buvo sala, nepažymėta jokiame oficialiame...

Nausėda: realu iki vasaros paskiepyti 70 proc. suaugusių žmonių (181)

Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad iki vasaros nuo koronaviruso paskiepyti 70 proc. suaugusių...

Naujas Eurolygos antirekordas: „Chimki“ pralaimėjo jau tryliktą kartą iš eilės suklupo ir „Real“, „Bayern“ bei „Valencia“ (16)

Eilinę, bet tuo pačiu istorinę nesėkmę Eurolygos turnyre patyrė praėjusią savaitę Rimą...

Sinoptikų prognozėje – permainingi orai: po šiltesnio savaitgalio sugrįš smarkus sniegas (4)

Įvairūs krituliai ir temperatūra apie 0 laipsnių, štai kas mūsų laukia ne tik artėjantį...

Lietuvis aplankė vieną kraupiausių vietų pasaulyje: atrodo, kad patekau į siaubo filmą (39)

Lietuviai mėgsta keliauti po egzotiškas salas, dažniausiai įsivaizduoja, kad ten galima atitrūkti...

Dailius Dargis | D+

Netradicinė kontrabanda, iš kurios finansuojamas terorizmas: pirkdami klastotes, tampate to dalimi (1)

Pirmoje netradicinės kontrabandos straipsnių ciklo dalyje - Vilniaus mados salonų „Du broliai“...

„Zenit“ sutramdė „Anadolu Efes“ klubą, o Gudaitis tapo mačo MVP (18)

Eurolygos 21-asis turas startavo šeimininkų pergale. Sankt Peterburgo „Zenit“ (13/6)...

Pusmetį dėl kolegos balso virpėjusi moteris jį sutiko gyvai vakarėlyje – tokio scenarijaus pavydėtų ne vienas (66)

Kaskart išgirdus jo balsą drugeliai pilve kaip pašėlę imdavo plakti sparneliais... Gyvai jo net...

Kurį laiką dingusio iš viešumos Jacko Ma vaizdo pokalbis atnešė 58 mlrd. dolerių palengvėjimo atodūsį (26)

Jis kalbėjo mažiau nei minutę ir nieko nepasakė apie Kinijos vyriausybės persekiojimą,...