Dažniausiai tai – jaunos, vaikus auginančios mamos. Nereta jų teigia, kad geriausias laikas apsipirkti – kai migdo vaikus.

Pasaulyje prekyba per išmaniuosius telefonus ir planšetes vidutiniškai sudaro 34 proc. visų pardavimų internetinėse parduotuvėse.

Lietuva sparčiai vejasi: palyginus su 2015 m., e. parduotuvėse, naudodamiesi planšete ar mobiliuoju telefonu, prekes renkasi dvigubai daugiau vartotojų. Šios tendencijos keičia klientų įpročius: apsipirkinėjama vakarais, atliekant kasdieninius darbus, vis dažniau pasirenkama prekes atsiimti patiems ir mokėti grynais pinigais.

Apsipirkimas internetinėse parduotuvėse per mobiliuosius įrenginius nebestebina, o daugeliui tai jau tapo įpročiu. E. parduotuvės skiria dideles investicijas, kad klientams būtų dar patogiau ir greičiau per mobiliuosius įrenginius ieškoti ir pirkti prekes. Dėl šios priežasties nuolatos atnaujinamos mobiliosios internetinės parduotuvės svetainės versijos ir siūlomos vis patogesnės mobiliosios programėlės.

„Pigu.lt“ prognozuoja, kad 2016 metais kas trečias pirkinys vien bus per mobiliąją programėlę arba mobiliąją svetainės versiją, naršant išmaniajame telefone ar planšetėje.

Prekes apžiūri per mobilųjį telefoną, tačiau perka kompiuteriu

Apsipirkimas per mobiliuosius įrenginius sparčiai populiarėja – e. parduotuvėse, naudodamiesi planšete ar mobiliuoju telefonu, prekes renkasi 27 proc. vartotojų. 2015 m. kovo mėnesį tokių pirkėjų buvo beveik dvigubai mažiau (15 proc.). Dalis lietuvių pirkimą užbaigia ar mokėjimą atlieka kompiuteryje. Pirkimą mobiliajame telefone ar planšetėje užbaigia 15 proc. klientų.

Panašios tendencijos matomos ir kitose Baltijos šalyse. Latvijoje prekes per mobiliuosius įrenginius renkasi 25 proc., o nusiperka 16 proc. vartotojų. Estijoje situacija panaši – mobiliuoju telefonu ar planšete prekes apžiūrinėja 23 proc., įsigyja 15 proc.

9 iš 10 pirkėjų, kurie renkasi ir perka prekes per mobiliąją aplikaciją, naudojasi mobiliuoju telefonu, likę renkasi planšetę (9 proc.). Latvijoje ir Estijoje apsipirkimą planšete renkasi tris kartus daugiau vartotojų nei Lietuvoje, o mobiliuosius telefonus apsipirkimui internetu renkasi 7 iš 10 klientų. Nors planšetės rečiau pasirenkamos ieškant prekių e. parduotuvėse, visose trijose Baltijos šalyse šių įrenginių naudotojai išleidžia didesnes sumas nei pirkdami mobiliaisiais telefonais.

Pastebima, kad 1 iš 5 vartotojų, prieš įsigydamas prekę e. parduotuvėje kompiuteriu, prieš tai ją keletą kartų apžiūri per mobilųjį telefoną ar planšetę. Naudojantis mobiliąja aplikacija pasiekiamas daug ilgesnis naršymo sesijos ilgis, t.y. pirkėjas ilgiau domisi preke, skaito jos aprašymus ir kitų pirkėjų komentarus.

Internetu perka migdydamos vaikus

Didžioji dalis pirkėjų, kurie naudojasi mobiliaisiais įrenginiais ieškant ir perkant prekes internetu, – jaunos moterys (65 proc.), dažniausiai perkančios vakarais. „Pigu.lt“ klientų telefoninė apklausa atskleidė, kad apsipirkimui jos laiką išnaudoja migdydamos vaikus. Kompiuteriu, priešingai, dažniausiai prekės įsigyjamos darbo metu arba per pietų pertrauką, tarp 12-13 val.

„Kinta ir įsigyjamų prekių asortimentas. Apsipirkdami per mobiliuosius įrenginius, dažniausiai klientai renkasi pigesnes ir kasdienio vartojimo prekes. Populiariausios prekės – kosmetika, vaikų ir buitinės prekės. Apklausos metu klientai minėjo, kad, naudojantis mobiliaisiais įrenginiais, lengviau išsirinkti mažesnes prekes, o kompiuteriu apžiūrimos didesnės ir brangesnės prekės, pvz., elektroninė ir buitinė technika. Žinoma, tokį pirkėjų pasirinkimą lemia ir techninės prietaisų galimybės – kompiuteriu galima apžiūrėti prekes detaliau, pasirinkti didesnes nuotraukas bei matyti daugiau prekių vienu metu“, - teigia „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė Giedrė Vilkė.

Lankstesnis prekių pasirinkimo būdas lemia ir jų atsiėmimo pobūdį – mobiliaisiais įrenginiais apsipirkinėjantys klientai dažniausiai pirkinius atsiima jų atsiėmimo punktuose (70 proc.), t.y. renkasi būti nesuvaržyti laiko ir vietos. O atsiskaito dažniausiai grynaisiais pinigais.

Šiuo metu JAV apie trečdalis (29,7 proc.) užsakymų e. parduotuvėse padaromi per išmaniuosius telefonus ir planšetes. Tačiau m. prekybos tendencijas diktuoja Pietryčių Azija. Japonijoje, Pietų Korėjoje ir Kinijoje kas antras gyventojas apsiperka naudodamasis mobiliuoju įrenginiu.

Prognozuojama, kad 2019 metais m. prekyba Kinijoje sudarys daugiau kaip 70 proc. visos elektroninės prekybos. Panašios tendencijos atkeliauja ir į Vakarų Europą, kartu ir Lietuvą. Tai skatina e. komercijos įmones nukreipti investicijas į mobiliųjų aplikacijų vystymą ir jų pritaikymą kintantiems vartotojų poreikiams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)