Ši tema yra tokia pat sena kaip ir patys kompiuteriniai žaidimai. Moksliniai tyrimai ryšio tarp žiaurumo ir kompiuterinių žaidimų nerado. Tačiau kompiuterinių žaidimų pramonė yra didelė ir turtinga, todėl politikai ir kai kurie tėvai moksliniai tyrimais nepasitiki. Kita vertus, akivaizdu, kad dažnai tai yra tiesiog paprastas ir lengvas paaiškinimas, kai tikrųjų nusikalstamumo priežasčių ieškoti nesinori.

Marcusas Evansas jaunesnysys, Ilinojaus Atstovų rūmų bei Demokratų partijos narys, norėtų uždrausti valstijoje pardavinėti kai kuriuos žiaurius žaidimus, tokius kaip „Grand Theft Auto V“. Įdomu, kad savo pasiūlyme Evansas labai laisvai apibrėžia žiaurius žaidimus – jei tik žaidėjas kontroliuoja veikėją, kuris yra skatinamas atlikti prievartinius veiksmus prieš kitą žmogišką veikėją, tai yra žiaurius žaidimas. Žudynės, muštynės ir kankinimai, žinoma, bus uždrausti. Tačiau bus uždrausti ir žaidimai vaizduojantys automobilių vagystes.

Nes čia ir yra tikroji Evanso motyvacija. Politikas mano, kad kompiuteriniai žaidimai yra bent iš dalies kalti dėl Čikagoje išaugusio nusikaltimų skaičiaus. Evansas teigia, kad tai, kaip automobiliai vagiami tikrovėje, yra įtartinai panašu į kompiuterinių žaidimų vaizdus. Kitaip tariant, žaidimai ne tik skatina nusikalsti, jie dar ir moko metodų.

Įstatymo projekte numatyta, kad bandantys Ilinojuje parduoti ar išnuomoti žiaurų žaidimą gaus tūkstančio dolerių baudą. Nesvarbu, kam žaidimas bus siūlomas – vaikams ar suaugusiems. Jie tiesiog būtų uždrausti.

Bet tikriausiai nebus. Apie žiaurių žaidimų draudimus kalbama nuo 20 amžiaus pabaigos. Tačiau JAV jie yra prilyginami pjesėms, filmams ir knygoms. Kitaip tariant, juos saugo JAV Konstitucijos pirmoji pataisa, ginanti žodžio laisvę. Bet diskusijos nenutils, net ir mokslininkams pateikiant vis daugiau įrodymų, kad žaidimai čia nekalti.