Šie adresai yra ne kokie nors kodiniai žodžiai, o „What3Words Ltd.“, Londono žemėlapių startuolio, sistemos produktas. Ketvirtadienį „What3Words“ pranešė, kad jų sistema jau naudojasi šešios skubios pagalbos tarnybos.

„Skambučių centro operatoriai gali priimti užklausą iš nelaimėje atsidūrusio asmens, gauti trijų žodžių adresą ir nusiųsti jį vietoje dirbantiems pareigūnams, turintiems mūsų programėlę savo telefone“, – interviu paaiškino Gilesas Rhysas Jonesas, „What3Words“ marketingo direktorius.

Patiems skambintojams programėlės įsidiegti nebūtina. Jie gali gauti tekstinę žinutę iš pagalbos centro operatoriaus su „What3Words“ tinklalapio adresu. Operatoriaus ekrane bus rodomas jų buvimo vietos trijų žodžių adresas.

Skirtingai nuo tinklo nuorodų ir GPS koordinačių, kuriose naudojami ilgi raidiniai-skaitmeniniai identifikatoriai, arba pašto indeksų, kurie aprėpia santykinai plačias sritis, „What3Words“ padalina pasaulį į 3x3 metrų kvadratus. Tai reiškia, kad, pavyzdžiui, policijos pareigūnams galima nurodyti konkretų viešajį suolelį, ant kurio kažkas paliko įtartiną krepšį, o ne nukreipti juos prie 350 akrų dydžio Londono Haid parko pagrindinio įėjimo.

„What3Words“ įkūrėjas G. Rhysas Jonesas teigia, kad po bandomųjų projektų, prasidėjusių praėjusiais metais, šiuo metu jų technologiją naudoja šešios greitosios pagalbos tarnybos visoje Jungtinėje Karalystėje. Pranešime teigiama, kad policija panaudojo šį įrankį seksualinės prievartos situacijoje Hambersaide ir eismo nelaimėje Jorkšyre.

Vienas iš britų policijos padalinių, naudojančių „What3Words“, yra Eivono ir Somerseto skyrius, atsakingas už didelį pietvakarių Anglijos regioną. Samas Sheppardas, vykdomasis skyriaus pareigūnas, patvirtino, kad nuo rudens pareigūnai programėlę panaudojo maždaug šimtą kartų, ir kad ji ypač paranki siunčiant pagalbą į kaimo vietoves.

„Skambintojui ne visada būna žinoma nelaimės vieta, ir kartais prie telefono praleidžiame keletą minučių klausinėdami, ką jie mato aplink save ar kuria kryptimi važiavo“, – interviu sakė S. Sheppardas.

Jis papasakojo, kad pareigūnai neseniai priėmė skambutį iš motinos su vaiku, kurių automobilis nuslydo nuo kelio ir sudužo važiuojant per mažą kaimelį naktį sudėtingomis oro sąlygomis.

„Ji apytikriai žinojo, kur yra, bet mums teko klausinėti, ar ji girdi sirenas, ir ar jos skamba taip, lyg artėtų, ar toltų, – pasakojo jis. – Vienas iš pareigūnų pasiūlė pasinaudoti „What3Words“ sistema, ir mums pavyko nusiųsti pagalbą tiesiai prie jos automobilio.“

Startuolis uždirba pinigus pardavinėdamas įrangą automobilių gamintojams ir logistikos kompanijoms. Tokių šalių, kaip Džibutis ir Nigerija, pašto skyriai pristato siuntinius naudodamiesi „What3Words“ adresų sistema, o „Domino“ picerija Karibų jūros Šv. Martyno saloje naudoja ją maisto pristatymui.

G. Rhysas Jonesas teigė, kad technologijos sujungimas su policijos naudojamomis programomis „kainavo tam tikrą sumą“, ir „keli policijos skyriai susimetė, kad ją sumokėtų“. Nei G. Rhysas Jonesas, nei S. Sheppardas minėtos sumos nepatikslino.