Šių metų antrojo ketvirčio telekomunikacijų rinkos ataskaitą antradienį paskelbė Ryšių reguliavimo tarnyba.

Pasak rinkos dalyvių, mobiliojo ryšio operatorių pajamos augo sparčiau nei klientų skaičius dėl užsitęsusio kainų karo.

Šių metų antrąjį ketvirtį mobiliojo ryšio operatorių ir paslaugų teikėjų pajamos siekė 273,77 mln. litų - 7,5 proc. daugiau nei šių metų pirmąjį ketvirtį (buvo 254,65 mln. litų). Daugiausia rinkos teko didžiausiai Lietuvoje mobiliojo ryšio bendrovei "Omnitel" - 54,64 proc. (pirmąjį ketvirtį - 56,1 proc.), "Bitei GSM" - 24,95 proc. (24,21 proc.), "Tele2" - 18,8 proc. (17,89 proc.), kitų operatorių dalis - 1,6 proc. (1,8 proc.).

"Mobiliojo ryšio rinkoje paslaugas teikdami suaktyvėjo savo tinklą turintys operatoriai, todėl mažiau pajamų tenka alternatyviems šio ryšio paslaugų teikėjams", - Eltai komentavo Ryšių reguliavimo tarnybos Telekomunikacijų departamento direktoriaus pavaduotojas Feliksas Dobrovolskis.

Anot jo, išlieka išankstinio mokėjimo paslaugų plėtros tendencija.

"Antrojo ketvirčio pabaigoje buvo 51 proc. išankstinio mokėjimo paslaugų naudotojų tarp visų judriojo ryšio abonentų - 1 proc. punktu daugiau nei praėjusių metų pabaigoje. Šis verslas nuolat auga nuo tada, kai į rinką atėjo "Tele2", nepriklausomai nuo to - yra skandalų, ar ne. Tai perspektyvi tolesnio augimo sritis", - sakė F. Dobrovolskis.

RRT duomenimis, didžiausiai mobiliojo ryšio bendrovei "Omnitel" pagal abonentų skaičių šių metų birželio pabaigoje priklausė 41,48 proc. rinkos (pirmojo ketvirčio pabaigoje buvo 44,02 proc.), "Tele2" - 31,79 proc. (30,59 proc.), "Bitei GSM" - 26,05 proc. (24,63 proc.), o kitiems teikėjams - 0,68 proc. rinkos (buvo 0,75 proc.). Naujų mobiliojo ryšio teikėjų bendras abonentų skaičius per antrąjį ketvirtį beveik nepakito ir laikotarpio pabaigoje buvo 18,8 tūkst.

Pasak RRT ataskaitos, iš bendro abonentų skaičiaus aktyvūs buvo 93,8 proc. (2,576 mln.) - jie per pastaruosius tris mėnesius pasinaudojo mobiliojo ryšio paslaugomis arba sumokėjo mokesčius. Daugiausia tokių abonentų turi "Omnitel" - 90,63 proc., "Bitė GSM" - 90,63 proc., "Tele2" - 90,84 proc.

"Omnitel" viceprezidentas Dainius Pupkevičius Eltai teigė, jog, "Omnitel" vertinimu, antrąjį ketvirtį rinkoje buvo 2,45 mln. aktyvių mobiliojo ryšio abonentų, 47 proc. buvo didžiausio operatoriaus klientai. Duomenis apie rinką sujaukia ir skirtingas išankstinio mokėjimo paslaugų kortelių galiojimas: "Extra" ("Omnitel") - 3 mėnesiai, "Labas" ("Bitė GSM") - 9 mėnesiai, "Pildyk" ("Tele2") - 10 mėnesių.

"Jeigu skinsime nuo aviečių krūmo tik prinokusias uogas ir nerinksime sudžiūvusių ar neprinokusių, tai pagal RRT duomenis antrąjį ketvirtį "Omnitel" abonentų rinka siekė 43,65 proc., "Tele2" - 30,59 proc., "Bitės GSM" - 24,63 proc.", - teigė D. Pupkevičius.

Pasak jo, kadangi rinka augo išankstinio mokėjimo kortelių dėka, tai daugėjo ir pagrindinių konkurentų neaktyvių abonentų ar jų nenaudojamų SIM kortelių skaičius. Tai iškraipo rinkos vaizdą.

"Ryšių reguliavimo tarnybos ataskaitoje pateikti duomenys visiškai atitinka mūsų anksčiau skelbtus vertinimus ir prognozes. Džiaugiamės, kad išaugo "Bitės" užimama klientų rinkos dalis, ypač verslo klientų rinkoje. Be to, klientai itin aktyviai rinkosi "Bitės" interneto paslaugas - dalinamės pirmąja vieta su "Lietuvos telekomu" šių paslaugų rinkoje, užimdami 26,5 proc. dalį. Per antrą ketvirtį išlaikėme labai stiprią poziciją ir pagal pajamų rinkos dalį", - Eltai komentavo "Bitės GSM" generalinis direktorius Jesperas Theilas Eriksenas (Jesper Theill Eriksen).

"Daugėja klientų, tai auga ir pajamų apimtis, kartu mūsų rinkos dalis", - Eltai teigė "Tele2" generalinis direktorius Petras Masiulis. Jis šiuo metu yra Stokholme ir susilaikė nuo išsamesnio RRT paskelbtų duomenų komentaro.

Pagal RRT ataskaitą antrąjį ketvirtį "Omnitel" turėjo 61,9 proc. verslo klientų rinkos (pirmąjį ketvirtį buvo 66,1 proc.), 51 proc. privačių klientų (buvo 48,4 proc.) bei 32,2 proc. išankstinio mokėjimo paslaugų rinkos (buvo 33 proc.).

"Tele2" pirmauja išankstinio mokėjimo paslaugų segmente (38,7 proc. - 1,5 proc. punkto daugiau nei pirmojo ketvirčio pabaigoje), turi 34,1 proc. privačių klientų rinkos (2,5 proc. punkto mažiau) bei 3,7 proc. verslo abonentų rinkos (augimas per ketvirtį - 0,5 proc. punkto).

"Bitė" turėjo 31,7 proc. verslo klientų rinkos (per antrąjį ketvirtį išaugo 3,6 proc. punkto), 29,1 proc. išankstinio mokėjimo paslaugų (sumažėjo 0,8 proc. punkto) bei 14,2 proc. privačių klientų rinkos (0,3 proc. punkto mažiau nei pirmąjį ketvirtį).

Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, bendras mobiliojo ryšio paslaugų abonentų skaičius per antrąjį ketvirtį išaugo 9,8 proc. ir skverbtis pasiekė beveik 80 abonentų 100 gyventojų.

"Mūsų nuomone, norint užtikrinti skaidrumą rinkoje, tokia ataskaita turėtų būti skelbiama kas mėnesį. Tikimės, kad šį mūsų pasiūlymą palaikys ir kiti rinkos žaidėjai", - sakė "Bitės GSM" vadovas.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją