Rugpjūčio mėnesį „Spinter tyrimų“ atliktos apklausos duomenimis, paskyras socialiniuose tinkluose turi 63 proc. šalies įmonių, o vien „Facebook“ – net 56 proc. iš jų, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Vartotojai „išėjo“ į internetą bei socialinius tinklus, kur praleidžia daug laiko, todėl natūralu, kad prie jų elgesio taikosi didžioji dalis šalies įmonių. Tai yra patogus būdas ne tik dalintis naujienomis ar tendencijomis, skelbti apie pasiūlymus, bet ir užmegzti glaudų kontaktą su klientu, bendrauti su juo realiu laiku – atsakyti į kylančius klausimus ar net suvaldyti galimas krizes, joms dar tik formuojantis“, – sako „Citadele“ banko Smulkiojo ir vidutinio verslo klientų departamento vadovė Giedrė Kubiliūnienė.

Lietuvoje populiariausias socialinis tinklas yra „Facebook“, todėl nenuostabu, kad buvimo jame privalumus mato net kas antra šalies įmonė.

Įdomu, kad antras pagal populiarumą tarp Lietuvos įmonių socialinis tinklas yra „Instagram“, kuriame profilius turi 9 proc. šalies įmonių, atitinkamai po 8 ir 7 proc. – „LinkedIn“ ir „Youtube“. Vos 3 proc. šalies įmonių darbuojasi „Twitter“ tinkle.

Apie pastarąjį tinklą ir jo svarbą ne tik versle, bet ir politikoje visam pasauliui priminė aktyvus jo naudotojas JAV prezidentu išrinktas nekilnojamojo turto magnatas Donaldas Trumpas, „Twitter“ naudojasi ir „Apple“ generalinis direktorius Timas Cookas.

Pasak G. Kubiliūnienės, šalies įmonėms žengiant į socialinius tinklus, svarbu neužmiršti savo verslo tikslų, neužmesti susikurtos paskyros ir nepasiduoti emocijoms, kurios bendraujant realiu laiku ypač matomos: „Anksčiau buvo sakoma, kad norint verslą užmušti galima laikraščiu, tačiau ne ką mažesnę reikšmę įgijus socialiniams tinklams ateityje šį posakį gali tekti perfrazuoti, pripažįstant jų įtaką.“

Finansines priemones verslui teikianti UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) savo inicijuotame tyrime išsiaiškino, jog beveik 40 proc. Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių apie finansavimo galimybes sužino socialiniuose tinkluose, o pagal informacijos šaltinių svarbą socialinė medija jau prilygsta draugų ir pažįstamų rekomendacijoms.

„Socialiniai tinklai tampa patogiu įrankiu ieškant informacijos ir yra aktyviai išnaudojami reklamai, savireklamai ir klientų paieškai. Žinoma, vien tik profilio sukūrimas vienoje ar kitoje socialinėje platformoje dar nereiškia sėkmės. Norint išnaudoti šį įrankį, svarbu tinkamai sugrupuoti tikslines auditorijas, atpažinti ir įvertinti savo klientus, profesionaliai valdyti turinį, taip pat neužmiršti, kad vartotojas gali daryti įtaką ir įmonės reputacijai: jis gali reitinguoti, rašyti atsiliepimus, teikti geras arba prastas rekomendacijas“, – sako „Invegos“ Marketingo skyriaus vadovė Asta Slapšienė.

G. Kubiliūnienė atkreipia dėmesį, kad augant virtualaus gyvenimo įtakai reikia neužmiršti atsargumo, nes, kaip ir paprastas vartotojas, verslas patiria nesąžiningumo riziką. Pasak jos, socialiniai tinklai suteikia plačias galimybes didinti verslo žinomumą, formuoti įvaizdį, bendrauti, tačiau kaip ir visa virtuali erdvė vis labiau kenčia nuo netikrų profilių, manipuliavimo informacija ar net konkurentų santykių aiškinimosi.

Labai mažų, mažų ir vidutinių Lietuvos įmonių apklausą „Citadele“ banko užsakymu rugpjūčio mėnesį atliko bendrovė „Spinter tyrimai“, tyrimo metu apklaustos 504 įmonės.