aA
Kelionės lėktuvu yra saugios ir patogios. Tačiau aviacija yra taip išsiplėtusi ir tokia sena, kad katastrofų tikrai būta. Tarp jų – ir tokių, kurių buvo įmanoma išvengti, jei tik ne visiškai kvailos klaidos ir neapsižiūrėjimas. Kam lėktuve tas krokodilas?
© Shutterstock

2010 metais „Filair“ oro linijų „Let L-410 Turbolet“ turbopropelerinis lėktuvas pakilo į įprastą skrydį iš Kinšasos į Bandudu. Tai buvo vidinis skrydis Kongo teritorijoje, todėl vos 19 vietų lėktuvas buvo sausakimšas. Toks sausakimšas, kad jame buvo daugiau nei 19 žmonių, tačiau tai tiems kraštams buvo ir tebėra įprasta – vaikai sėdi ant kelių.

Skrydis ėjo kaip suplanuota ir Bandudu oro uostas jau buvo prieš akis, kai lėktuvas staiga pasviro ir, kaip pasakoja liudininkai, nukrito kaip medžio lapas. Jis atsitrenkė į namą likus maždaug kilometrui iki nusileidimo tako. Žuvo 20 lėktuvų skridusių žmonių, išgyveno vos vienas. Žiniasklaida iš karto pareiškė, kad lėktuvui pritrūko degalų. Visi žvilgsniai buvo nukreipti į „Filair“. Degalai yra papildomas svoris – kuo daugiau degalų lėktuve, tuo daugiau jų orlaivis sunaudoja. Tai reiškia, kad oro linijos stengiasi neprisipilti daug daugiau nei reikalauja saugumas.

Tačiau „Filair“ tą maršrutą vykdė jau daug metų. Kompanijos teigimu, lėktuve buvo dar bent 150 litrų degalų, kurių tikrai būtų pakakę nusileisti. Ir ne tik – jei nusileidimas būtų nesėkmingas, lėktuvas dar būtų galėjęs apsisukti ir bandyti dar kartą. Visgi, degalų trūkumo hipotezę palaikė ir tai, kad avarijos vietą pasiekę kariai nepastebėjo jokios ugnies ar sprogimo pėdsakų. Tačiau prisiminkime, kad vienas keleivis išgyveno.

Vienintelis išgyvenęs lėktuvo keleivis iš karto pareiškė, kad tiksliai žino avarijos priežastį – lėktuvo salone buvo krokodilas. Jis paspruko iš vieno iš keleivių krepšio ir ėmė vaikščioti grindimis. Tai pamačiusi skrydžių palydovė pasileido bėgti į lėktuvo priekį. Supanikavę keleiviai taip pat pasitraukė arčiau pilotų kabinos – kai kurie iš jų juokėsi, nes krokodilas realios grėsmės gyvybei nekėlė. Konge vidiniais reisais dažnai skraido ir gyvūnai – šie lėktuvai yra tarsi skraidantys autobusai. Tačiau dabar staiga perbėgę keleiviai pakeitė lėktuvo svorio centrą. Tai įvyko pačiu netinkamiausiu metu, kuomet lėktuvas leidosi ir skrido labai lėtai. Staiga nosis pakrypo žemyn ir orlaiviui nepakako aukščio ir greičio, kad vėl išsitiesintų.

Beje, šią teoriją palaikė ir kai kurie gelbėjimo misijoje dalyvavę kariai. Keletas jų pasakojo, kad avarijos vietoje tikrai buvo krokodilas, kurį jie užmušė mačete. Tačiau oficialiai taip ir neaišku, kuria versija reikėtų tikėti. Juk ir lėktuvas nebuvo geriausios būklės – jis buvo pagamintas dar 1991 metais, Estijoje skraidė iki 2007 metų, o tada porą metų stovėjo nenaudojamas. „Filair“ jį įsigijo tik 2009 metais būtent skrydžiams Konge.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

B. Gatesas tapo Estijos elektroniniu rezidentu

Amerikietis verslininkas, kompanijos „Microsoft“ įkūrėjas Billas Gatesas tapo Estijos...

Japonijoje – pirmoji pasaulyje tarptautinė robotų konferencija

Japonijos ūkio ministerija ir naujų technologijų plėtros organizacija surengė pirmą pasaulyje...

Dirbtinio intelekto krikštatėvis buvo tapęs atstumtuoju: po dešimtmečių triūso pasaulis pagaliau atėjo į protą (11)

Beveik 40 metų Geoffas Hintonas bandė priversti kompiuterius mokytis taip, kaip tai daro žmonės....

Pirmas įspūdis: kuo nustebino naujasis „Huawei Mate 20 Pro“ išmanusis? (37)

„ Huawei “ pristatė naujus „Mate 20“ serijos išmaniuosius telefonus, kurie sulaukė daug...

Bepiločiai ir 3D technologijos atkurs per karus sugriautus miestus Sirijoje ir Irake (2)

Prancūzijos pradedančioji įmonė su bepiločiais ir 3D technologijomis rekonstruoja istorijos...

Top naujienos

VU profesoriaus elgesį tyrusi komisija nustebino studentą: pripažino, kad esu „Karbauskio b...pys“ ir „šiukšlė“ (130)

Nors profesorius Paulius Subačius viešoje erdvėje palankiai vertino itin įžeidžiančius...

Visą Švediją šokiravęs žudikas pareikalavo Lietuvoje stabdyti įkalinimo iki gyvos galvos skyrimą (73)

Už žinomos Švedijos psichologės nužudymą iki gyvos galvos įkalintas kaunietis Vidmantas...

Kadaise nusikaltėlių pamėgta gatvė keičia įvaizdį: dabar tai viena patraukliausių vietų pirkti būstą (21)

Savanorių prospektas – viena ilgiausių sostinės gatvių, besidriekianti net per tris...

Žvilgtelėkite į naują Erikos Vitulskienės plius dydžio kolekciją: noriu, kad moterys neatrodytų nuobodžiai pamatykite pirmieji (71)

Ketvirtadienį sostinėje startavo tradicinė mados mugė „Fashion Bazaar“, kurioje šįkart...

Liga daugelį metų gadino Rimos gyvenimą: pasveikti padėjo mažai kam žinomas būdas

Kai kurias ligas ar sutrikimus galima gydyti ne vien vaistais, bet ir treniruojant kūną ar smegenis....

Guoga: Ramūnas su Saulium daro tai, ko konservatoriams padaryti nepavyko (217)

Ketvirtadienį europarlamentaras Antanas Guoga paskelbė savo sprendimą nekandidatuoti į Vilniaus...

Paskutinis Jamalo Khashoggi žodis „The Washington Post“: arabų pasauliui labiausiai reikia žodžio laisvės (25)

„The Washington Post“ žurnalistė ir skilties „Global Opinions“ redaktorė Karen Attiah gavo...

Prieštaringai vertinama kriptovaliutų keitykla bitkoinais prekiauja 300 dolerių brangiau

Kriptovaliutos keitykla „ Bitfinex “ ir toliau bitkoinus parduoda beveik 300 dolerių brangiau,...

Prezidentiniai reitingai: Nausėdai ant kulnų lipa dar du kandidatai (452)

Lenktynėse dėl vietos Daukanto aikštės Baltuosiuose rūmuose vyrauja keturi lyderiai....

BMW vairuotojams pabodo neigiami epitetai: važinėjame tvarkingai, nedaužome stotelių (26)

Nuolatos antraštėse dėl įvairių nusižengimų linksniuojami BMW vairuotojai nusprendė, kad...