Kelionės lėktuvu yra saugios ir patogios. Tačiau aviacija yra taip išsiplėtusi ir tokia sena, kad katastrofų tikrai būta. Tarp jų – ir tokių, kurių buvo įmanoma išvengti, jei tik ne visiškai kvailos klaidos ir neapsižiūrėjimas. Kam lėktuve tas krokodilas?
© Shutterstock

2010 metais „Filair“ oro linijų „Let L-410 Turbolet“ turbopropelerinis lėktuvas pakilo į įprastą skrydį iš Kinšasos į Bandudu. Tai buvo vidinis skrydis Kongo teritorijoje, todėl vos 19 vietų lėktuvas buvo sausakimšas. Toks sausakimšas, kad jame buvo daugiau nei 19 žmonių, tačiau tai tiems kraštams buvo ir tebėra įprasta – vaikai sėdi ant kelių.

Skrydis ėjo kaip suplanuota ir Bandudu oro uostas jau buvo prieš akis, kai lėktuvas staiga pasviro ir, kaip pasakoja liudininkai, nukrito kaip medžio lapas. Jis atsitrenkė į namą likus maždaug kilometrui iki nusileidimo tako. Žuvo 20 lėktuvų skridusių žmonių, išgyveno vos vienas. Žiniasklaida iš karto pareiškė, kad lėktuvui pritrūko degalų. Visi žvilgsniai buvo nukreipti į „Filair“. Degalai yra papildomas svoris – kuo daugiau degalų lėktuve, tuo daugiau jų orlaivis sunaudoja. Tai reiškia, kad oro linijos stengiasi neprisipilti daug daugiau nei reikalauja saugumas.

Tačiau „Filair“ tą maršrutą vykdė jau daug metų. Kompanijos teigimu, lėktuve buvo dar bent 150 litrų degalų, kurių tikrai būtų pakakę nusileisti. Ir ne tik – jei nusileidimas būtų nesėkmingas, lėktuvas dar būtų galėjęs apsisukti ir bandyti dar kartą. Visgi, degalų trūkumo hipotezę palaikė ir tai, kad avarijos vietą pasiekę kariai nepastebėjo jokios ugnies ar sprogimo pėdsakų. Tačiau prisiminkime, kad vienas keleivis išgyveno.

Vienintelis išgyvenęs lėktuvo keleivis iš karto pareiškė, kad tiksliai žino avarijos priežastį – lėktuvo salone buvo krokodilas. Jis paspruko iš vieno iš keleivių krepšio ir ėmė vaikščioti grindimis. Tai pamačiusi skrydžių palydovė pasileido bėgti į lėktuvo priekį. Supanikavę keleiviai taip pat pasitraukė arčiau pilotų kabinos – kai kurie iš jų juokėsi, nes krokodilas realios grėsmės gyvybei nekėlė. Konge vidiniais reisais dažnai skraido ir gyvūnai – šie lėktuvai yra tarsi skraidantys autobusai. Tačiau dabar staiga perbėgę keleiviai pakeitė lėktuvo svorio centrą. Tai įvyko pačiu netinkamiausiu metu, kuomet lėktuvas leidosi ir skrido labai lėtai. Staiga nosis pakrypo žemyn ir orlaiviui nepakako aukščio ir greičio, kad vėl išsitiesintų.

Beje, šią teoriją palaikė ir kai kurie gelbėjimo misijoje dalyvavę kariai. Keletas jų pasakojo, kad avarijos vietoje tikrai buvo krokodilas, kurį jie užmušė mačete. Tačiau oficialiai taip ir neaišku, kuria versija reikėtų tikėti. Juk ir lėktuvas nebuvo geriausios būklės – jis buvo pagamintas dar 1991 metais, Estijoje skraidė iki 2007 metų, o tada porą metų stovėjo nenaudojamas. „Filair“ jį įsigijo tik 2009 metais būtent skrydžiams Konge.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Jauno IT specialisto sėkmė: karjerą pradėjo dar mokyklos suole (5)

Ne visiems, ką tik baigusiems mokyklą, lengva apsispręsti dėl tolimesnių planų, bet Tautvaldas...

17-metis australas įsilaužė į „Apple“ kompiuterines sistemas (38)

Vienas australų moksleivis, esą svajojęs dirbti JAV technologijų milžinėje „ Apple “,...

„Google“ darbuotojai sukilo prieš Kinijos cenzūrai draugišką paieškos variklį (3)

Šimtai „ Google “ darbuotojų pasirašė protesto laišką dėl įmonės kuriamo cenzūrai...

Išmanusis iki 300 Eur: 3 modelių apžvalga

Populiariųjų flagmanų kainos, kartais siekiančios 1000 eurų, jau nebestebina, tačiau...

Išrinktas geriausias išmanusis telefonas (152)

Europos vaizdo ir garso asociacijos (EISA) rengiamuose kasmetiniuose apdovanojimuose triumfavo...

Top naujienos

Feisbuke uraganą sukėlusios karalienių įkvėpėjos ir jos vyro interviu apie turtus kraunančią veiklą ir tikrąjį gyvenimą (159)

Neseniai feisbuke it virusas paplito įrašas, kuriame Rasa Kaktytė kvietė moteris šypsotis,...

Mažoji Lietuva Anglijoje: pūsles ir varginantį darbą kenčia dėl 220 svarų per 3 dienas (293)

Mažoji Lietuva – taip šmaikščiai vadinamas vaisių ir daržovių pakavimo fabrikas Visbiče,...

Edita Mildažytė: esu pakankamai įtakinga, kad galėčiau priimti sprendimus ir vykdyti savo gyvenimo planą taip, kaip noriu (199)

DELFI tęsia įtakingiausiųjų rinkimus, kuriuose – ir didžiausią įtaką turinčios...

Karališkos vestuvių naktys, kurių nesinori prisiminti (15)

Jie ištarė santuokos priesaiką stebint 29 milijonams žmonių, tačiau princo Harry ir Meghan...

Apie Vėlyvio akibrokštą bažnyčioje pasisakė ir Liudvikas Andriulis: „trolinti“ reikia ir galima stipresnius už save, ne silpnesnius

Režisierius Emilis Vėlyvis kartu su projekto „Zero Live Show“ aktorių komanda per Žolinę...

Savaitgaliui į namus vykę kariai pateko į avariją: vienas žuvo, keturi sužaloti papildyta (186)

Penktadienį, rugpjūčio 17 d., pavakare, kelio Molėtai–Pabradė 9-ajame kilometre, susidūrus...

Savaitgalio orai: viena diena bus ypač karšta (22)

Sunku patikėti, kad jau greitai imsime skaičiuoti paskutines vasaros dienas ir netrukus pasitiksime...

Skaitytojai dalijasi istorijomis: ką daryti, jei persekioja kelyje? (86)

DELFI skaitytojos istorija apie tai, kaip naktį ją automobiliu persekiojo nežinomas vyras...

Neįprastos vyrų ir moterų charakterio savybės, kurios atrodo seksualios priešingai lyčiai (18)

Seksualumas yra labai susijęs su kūnu. Žmonėms patinka matyti ir liesti kitų žmonių kūnus –...

Į festivalį „Karklė Live Music Beach 2018“ – net ir pėsčiomis (13)

Šiandien, penktadienį, Karklės miestelyje prasidėjo muzikos ir menų festivalis „ Karklė Live...