aA
Įsivaizduokite, kad skrendate atostogauti, tačiau staiga lėktuve pasigirsta perspėjimo signalai, salonas prisipildo dūmais ir žmonių klyksmais. Įvyko rimtas gedimas ir lėktuvas krenta. Iki žemės – labai daug kelio, bet jūsų likimas dabar yra pakibęs ant plauko. Ar ne geriau būtų, jei galėtumėte iššokti su parašiutu? Kodėl tokia galimybė jums nėra numatyta?
© Sputnik / Scanpix

Iš tiesų, aviacijos istorijoje buvo daug atvejų, kuomet žmonės sėdėjo beveik nekontroliuojamame lėktuve ir laukė neaiškios istorijos pabaigos. 1985 metais Japonijoje staiga slėgį ir kai kuriuos uodegos komponentus praradęs „Boeing 747“ ore išsilaikė 32 minutes, o tada sudužo nusinešdamas 520 gyvybių. Visi lėktuve suprato, kad šansai išlikti yra menki, tačiau iššokti iš ir taip slėgį praradusio lėktuvo negalėjo – neturėjo parašiutų.

Kodėl didieji lėktuvai neturi parašiutų? Žinoma, pirmasis argumentas būtų aukštis – jie skraido 9-11 km aukštyje, iš kurio parašiutais įprastai nešokinėjama. Iššokęs iš tokiame aukštyje skrendančio lėktuvo jūs mirtinai sušaltumėte, prarastumėte sąmonę ir, greičiausiai, neišgyventumėte. Tačiau jei lėktuvas krenta, tai jo skrydžio aukštis yra pasmerktas sumažėti – iššokti būtų galima tada, kai slėgių skirtumas nebūtų katastrofiškas.

Taip pat galite pamanyti, kad iššokti iš lėktuvo taip, kad nepatekėtumėte į variklius, yra neįmanoma, tačiau ir tai nėra tiesa. Galima nesinaudoti priekinėmis durimis ir ši problema bus iš esmės pamiršta. Jei lėktuvas krenta, tikėtina, kad bent vienas iš jo variklių neveikia. O jei veikia abu, tikriausiai vieną galima išjungti.

Tačiau, nepaisant to, parašiutai keleiviams artimiausiu metu tikrai nebus suteikti ir tam yra rimtų priežasčių. Visų pirma, mažai žmonių moka naudotis parašiutu. Kiek laiko užtruktų saugumo instruktažas, jei reikėtų žmones pamokyti naudotis parašiutu? Antra, parašiutai yra dideli ir daug sveria. Skaičiuojama, kad „Boeing 737-800“ reikėtų bent 200 parašiutų, kurie kartu svertų daugiau nei 2 tonas. Manote, kad oro linijos sutiktų gabenti tiek daug papildomo svorio? Kai kurios net vyrų atsisako, kad tik lėktuvai svertų mažiau. Tačiau svarbiausia tai, kad parašiutai užimtų tiek daug vietos, kad neliktų vietos bagažui.

Galiausiai, parašiutai vis tiek negelbėtų žmonių, nes padėtų tik labai specifinių avarijų atvejais, kai lėktuvas sugestų ore, kai būtų laiko išlyginti lėktuvą tinkamame aukštyje. Dar daugiau – turi būti laiko tiems parašiutams užsidėti ir su jais iššokti – tai užtrunka ne taip jau mažai. O ir šokti reikėtų pro 2-4 duris, todėl visa evakuacija užtruktų tiek laiko, kad lėktuvas per jį spėtų ir sudužti.

Taigi, kol nebus išrasti itin maži ir lengvi parašiutai, kol visi keleiviai neišmoks jais naudotis, ir kol nebus sukurti lėktuvai su tam pritaikytomis evakuacijos sistemomis, žmonės lėktuvuose parašiutų neturės.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Šanchajuje atidarytas pirmasis Kinijoje 3D spausdintuvu atspausdintas tiltas (5)

Putuo rajone Šanchajuje nutiestas pirmasis Kinijoje pėsčiųjų tiltas, pagamintas trimačiu ( 3D...

Billas Gatesas užsibrėžė tikslą pakeisti visą JAV energetikos sektorių ir taip gelbėti pasaulį (69)

Tarp naujametinių pažadų atsidūrė įsipareigojimas lankytis sporto salėje? „Microsotf“...

Viešieji tualetai: kodėl durys nesiekia žemės ir kam reikalingas mėlynas apšvietimas?

Apsilankymas viešajame tualete nėra maloniausia dienos dalis, tačiau kartais tai yra neišvengiama....

Programuotojai: tik geras atlyginimas mūsų nebemotyvuoja (1)

Daugiau nei 160 informacinių technologijų veikla užsiimančių įmonių Lietuvoje iki kitų metų...

Meteorologas kišenėje: 4 išmanūs būdai sekti orų prognozę (1)

Šią savaitę orai stebino audringumu: žiemiškas pusnis keitė balos, šaltuką – teigiama...

Top naujienos

(Ne)Grįžtu. Apie tradicijas mirusįjį šarvoti lovoje ir emigracijoje palaidotus lietuvius (10)

Kai kurie nė neketina grįžti iš emigracijos, kiti apie tai svajoja dešimtmetį, o dar kiti...

Sunku patikėti, kokios Lietuvoje atliekamos operacijos: žmogus bent pusvalandį kalba ir juda atvertu galvos skalpu (14)

Įsivaizduokite: jums operuoja smegenis , gydytojai bando pašalinti auglį. Nemenkas iššūkis ir...

Rimvydas Valatka. Antrasis Mesijo atėjimas – iš Rusnės betliejaus (534)

Vieni statė postamentus Raiteliui ir Basanavičiui. Kiti už valdiškus pinigus statėsi estakadą...

Lietuvis per mėnesį uždirba 4 tūkst. eurų: jo išskirtinis talentas stebina pasaulį (15)

„Mes pradėjom nuo nekilnojamojo turto, o dabar jau esame gana gerai įsitvirtinę ir tarptautinio...

Jurgis Didžiulis ir Erica Jennings apie nematomą „Eurovizijos“ atrankų pusę: kartais matai, kad komisija nežino, apie ką šneka (3)

Šią savaitę skaitomiausiame portale DELFI startavo nauja nauja TV laida „Eurovizija: gal...

Nepraleiskite įspūdingo reginio: danguje užtems kruvinasis Mėnulis (2)

Šią naktį nepamirškite pakelti akių į dangų ir nepraleiskite progos išvysti visišką Mėnulio...

Skandalas Žiežmarių gimnazijoje: paviešinti pamokos garso įrašai verčia krūptelėti papildyta direktorės ir švietimo ministro komentaru (2187)

Šeštadienio vakarą Žiežmarių gimnaziją apgaubė tamsus šešėlis – mokymo įstaigos...

Drama iki paskutinių sekundžių: „Žalgiris“ vos išsikapstė mače su „Nevėžiu“ (76)

Po labai svarbios pergalės Eurolygoje Kauno „Žalgiris“ (17-2) „Betsafe- LKL “ čempionate...

Feisbuko fenomenas Laurynas Maybach merginos ieško jau 6 metus: lietuvės – barakudos, todėl planuoja emigruoti (394)

Daug lietuvių dėmesio internete sulaukiantis Laurynas Maybach socialiniuose tinkluose kuria vaizdo...

Užkalnio nuosprendis: restoranas daro daugiau blogo negu gero (91)

Azijos restoranų Lietuvoje (na gerai, Vilniuje) yra tiek, kad jie jau nieko nebestebina ir greitai...