aA
Įsivaizduokite, kad skrendate atostogauti, tačiau staiga lėktuve pasigirsta perspėjimo signalai, salonas prisipildo dūmais ir žmonių klyksmais. Įvyko rimtas gedimas ir lėktuvas krenta. Iki žemės – labai daug kelio, bet jūsų likimas dabar yra pakibęs ant plauko. Ar ne geriau būtų, jei galėtumėte iššokti su parašiutu? Kodėl tokia galimybė jums nėra numatyta?
© Sputnik / Scanpix

Iš tiesų, aviacijos istorijoje buvo daug atvejų, kuomet žmonės sėdėjo beveik nekontroliuojamame lėktuve ir laukė neaiškios istorijos pabaigos. 1985 metais Japonijoje staiga slėgį ir kai kuriuos uodegos komponentus praradęs „Boeing 747“ ore išsilaikė 32 minutes, o tada sudužo nusinešdamas 520 gyvybių. Visi lėktuve suprato, kad šansai išlikti yra menki, tačiau iššokti iš ir taip slėgį praradusio lėktuvo negalėjo – neturėjo parašiutų.

Kodėl didieji lėktuvai neturi parašiutų? Žinoma, pirmasis argumentas būtų aukštis – jie skraido 9-11 km aukštyje, iš kurio parašiutais įprastai nešokinėjama. Iššokęs iš tokiame aukštyje skrendančio lėktuvo jūs mirtinai sušaltumėte, prarastumėte sąmonę ir, greičiausiai, neišgyventumėte. Tačiau jei lėktuvas krenta, tai jo skrydžio aukštis yra pasmerktas sumažėti – iššokti būtų galima tada, kai slėgių skirtumas nebūtų katastrofiškas.

Taip pat galite pamanyti, kad iššokti iš lėktuvo taip, kad nepatekėtumėte į variklius, yra neįmanoma, tačiau ir tai nėra tiesa. Galima nesinaudoti priekinėmis durimis ir ši problema bus iš esmės pamiršta. Jei lėktuvas krenta, tikėtina, kad bent vienas iš jo variklių neveikia. O jei veikia abu, tikriausiai vieną galima išjungti.

Tačiau, nepaisant to, parašiutai keleiviams artimiausiu metu tikrai nebus suteikti ir tam yra rimtų priežasčių. Visų pirma, mažai žmonių moka naudotis parašiutu. Kiek laiko užtruktų saugumo instruktažas, jei reikėtų žmones pamokyti naudotis parašiutu? Antra, parašiutai yra dideli ir daug sveria. Skaičiuojama, kad „Boeing 737-800“ reikėtų bent 200 parašiutų, kurie kartu svertų daugiau nei 2 tonas. Manote, kad oro linijos sutiktų gabenti tiek daug papildomo svorio? Kai kurios net vyrų atsisako, kad tik lėktuvai svertų mažiau. Tačiau svarbiausia tai, kad parašiutai užimtų tiek daug vietos, kad neliktų vietos bagažui.

Galiausiai, parašiutai vis tiek negelbėtų žmonių, nes padėtų tik labai specifinių avarijų atvejais, kai lėktuvas sugestų ore, kai būtų laiko išlyginti lėktuvą tinkamame aukštyje. Dar daugiau – turi būti laiko tiems parašiutams užsidėti ir su jais iššokti – tai užtrunka ne taip jau mažai. O ir šokti reikėtų pro 2-4 duris, todėl visa evakuacija užtruktų tiek laiko, kad lėktuvas per jį spėtų ir sudužti.

Taigi, kol nebus išrasti itin maži ir lengvi parašiutai, kol visi keleiviai neišmoks jais naudotis, ir kol nebus sukurti lėktuvai su tam pritaikytomis evakuacijos sistemomis, žmonės lėktuvuose parašiutų neturės.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kinai sukūrė „dirbtinę Saulę“ ir įkaitino ją iki sunkiai įsivaizduojamos temperatūros (23)

Kinijos mokslų akademijos Fizinių mokslų institute Hefėjuje eksperimentine superlaidžia tokamako...

4 mitai apie baterijų įkrovimą, kuriuos vertėtų pamiršti (31)

Nors telefono įkrovimas tapo kasdieniu procesu kaip dantų valymas, jis vis dar tebėra apipintas...

Tėvai atsisakė dalyvauti vestuvėse: sūnus vedė virtualią dainininkę (9)

Mokytojas Japonijoje Akihiko Kondo vedė – vietoje visų realių merginų jis išsirinko...

Negalite sulaukti 5G technologijų? Kinija jau ruošiasi kurti 6G (59)

Kol didžiausios pasaulyje bevielio ryšio tinklo operatorės ruošiasi diegti G technologijas,...

Jau kitąmet atpigs skambučiai į ES šalis (14)

Europos Parlamentas (EP) trečiadienį patvirtino atnaujintas telekomunikacijų taisykles, pagal...

Top naujienos

Didžiųjų miestų merams palikus Liberalų sąjūdį Gentvilas žada keisti partijos pavadinimą ir lyderį (162)

Vilniaus, Klaipėdos ir ne tik šių miestų merai liberalai į rinkimus eis be partijos paramos. Kad...

Mama gavo rekomendaciją per streiką vaiko nevesti į darželį: klausimas, ar dar nereikės ir susimokėti (117)

Pirmadienį Lietuvoje prasidėjo neterminuotas švietimo darbuotojų streikas. Prie jo kasdien...

Nepažinta pagrindinės Vilniaus gatvės pusė: Florencijos renesanso rūmai ir kiti didingi pastatai, išdygę vietoj kopūstų lysvių (16)

Pasivaikščiojimo po Gedimino prospektą metu praiename pro Lietuvos banko, Lietuvos pašto, prekybos...

Slaugytojas tarsi iš siaubo filmo įtariamas sąmoningai numarinęs virtinę pacientų kai nebeturėjo, ko vogti, ieškojo naujų aukų (14)

Ne vienerius metus slaugos namuose Vokietijoje dirbęs lenkų tautybės slaugytojas pražudė...

Į Kauną grįžęs Pangosas atskleidė, ko išmoko iš Šaro ir perspėjo savo naujuosius komandos draugus (12)

Buvęs Kauno „Žalgirio“ vedlys Kevinas Pangosas ketvirtadienio vakarą su „Barcelona“ ekipa...

Baisias ligas ir įvairias vėžio formas sukelia tik vienas įprotis (88)

Lietuvoje rūko apie 30 proc. vyrų, tai yra labai daug palyginus su Skandinavijos šalimis arba JAV,...

Tritaškėmis bombomis varžovų kovingumą užgesinę „dizaineriai“ išplėšė pergalę Stambule (5)

Milano „AX Armani Olimpia“ (5-2) su dviem lietuviais ketvirtadienį įveikė vieną iš Eurolygos...

Garsus Lietuvos modelis prisipažino apie naktimis ištinkantį siaubingą sutrikimą: tai patyrė ir Kendall Jenner (18)

Darbo reikalais po pasaulį dažnai keliaujanti manekenė Radvilė Labutytė pripažįsta, kad...

7 atviri pasakojimai, koks uždegantis seksas gali būti biure (12)

Intymūs santykiai biure nėra oficialiai leistini, sterili ir griežta biuro aplinka nėra pritaikyta...

Grįžęs namo, vyras aptiko netikėtą dovaną: besilaukianti voverė paprašė jo pagalbos (4)

Vieną dieną grįžęs namo vyras pastebėjo, kad atklydusi besilaukianti voverė ant jo lovos...