aA
Kiekvienais metais nuo pat Antrojo pasaulinio karo pabaigos lėktuvų važiuoklėse žūva bent keletas žmonių. Tikslus skaičius iš tikrųjų net nėra žinomas – manoma, kad nemažai nelaimėlių nukrenta į vandenį ir taip niekada ir nėra surandami. Bet kodėl jie veržiasi į tokią pavojingą kelionę?
© Shutterstock

1947-2015 metų laikotarpyje į JAV skrendančių lėktuvų važiuoklėse buvo aptikta 113 žmonių, 86 iš jų žuvo, likę buvo stipriai sužaloti ir nušalę. Dar keletas žmonių skrido krovinių skyriuje, bet šiems pasisekė labiau, nes ši lėktuvo dalis yra šildoma, joje palaikomas žmogui įprastas oro slėgis. Bet vis tiek, kodėl žmonės veržiasi į lėktuvų važiuokles?

Atsakymas labai paprastas – jie ieško geresnio gyvenimo. Dauguma šių lėktuvų skrenda į Vakarų valstybes, kuriose pragyvenimo lygis įprastai yra aukštesnis nei tose šalyse, iš kurių šie žmonės nori pasprukti. Visgi, kartais priežastys būna dar banalesnės. Šių metų vasarį vyras žuvo tokiu būdu bandydamas nukeliauti iš Kongo į Keniją – bilietui tikriausiai neturėjo pinigų.

Tikimybė išgyventi tokią kelionę yra nepaprastai menka dėl kelių priežasčių. Visų pirma, vos pakilus lėktuvo važiuoklė yra įtraukiama, todėl kyla didžiulis pavojus būti sutraiškytam. Taip nutiko 2007 metais iš Pietų Afrikos Respublikos į JAV norėjusiam patekti vyrui – jis buvo suspaustas, o tada sušalo. Vėliau lėktuvas kyla į didesnį aukštį, kuriame vyrauja žemesnė temperatūra.

Ar esate girdėję, kaip lėktuvo kapitonas praneša, kad už lango 50 laipsnių šalčio? Važiuoklės skyrius nėra šildomas, jame nėra palaikomas normalus oro slėgis. Taigi, ten įsikūrę keliautojai sušąla ir praranda sąmonę. Jei jie ir išgyvena šią skrydžio dalį, nusileidimas dažnai būna mirtinas. Sąmonę praradę nelegalūs keleiviai negali pakeisti savo padėties, pasitraukti, todėl dažnai krenta iš didelio aukščio ar yra sutraiškomi važiuoklės mechanizmo.

Taigi, lieka paskutinis klausimas – kaip? Įprastai šie nelegalūs keleiviai įlipa besivystančių šalių oro uostuose Afrikoje, Pietų Amerikoje ar Azijoje, kur oro uostų saugumas nėra taip gerai užtikrinamas kaip Vakaruose. Šie žmonės dažniausiai į oro uosto teritoriją patenka suradę plyšį tvoroje ar ją perlipę. Manoma, kad kartais padeda ir oro uostų darbuotojai. Jie nepastebėti prisiartina prie pastatyto lėktuvo ir įlipa į jo važiuoklės skyrių. Tuomet jiems belieka laukti.

Akivaizdu, kad blaiviai mąstantis žmogus įvertins menką sėkmės tikimybę, tačiau dažniausiai šie žmonės neturi jokio išsilavinimo. Dar daugiau – kai kurių jų niekas taip ir nepasigenda, jų tapatybės nepavyksta nustatyti. Kartais tai būna paaugliai. Pavyzdžiui, 2007 metais taip į Maskvą iš Baku bandė nukeliauti 15 metų Ilgaras Ashumovas, jo kūnas buvo rastas 12 km nuo oro uosto.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

36 metai po pirmojo „emodžio“: 5 faktai, kurių galbūt nežinojote (1)

Lygiai prieš 36 metus šiandien JAV profesorius ir kompiuterių mokslininkas Scottas Fahlmanas savo...

Ekspertai iš Silicio slėnio ir technologijų žvaigždės – jau ketvirtadienį renginyje #SWITCH!

Didžiausias technologijų ir verslumo renginys # SWITCH ! jau rytoj, rugsėjo 20 d., sutrauks...

Maidano įvykiai atgimsta virtualioje realybėje (1)

Artėjant penktosioms įvykių Maidane metinėms, keturiolika žurnalistų, programuotojų ir...

Kibernetinio saugumo ekspertai: beveik visi kibernetiniai išpuoliai įvyksta dėl žmogiškos klaidos

Kibernetinis saugumas šiandien svarbus ne tik mūsų namams, bet ir ligoninių, bankų ir kitoms...

Pirmasis kosmoso turistas: japonas „SpaceX“ raketa skries aplink mėnulį Papildyta (4)

Japonų verslininkas milijardierius, interneto mados magnatas ir meno kolekcininkas Yusaku Maezawa...

Top naujienos

Rusijos scenarijus 2050-iesiems: Baltijos šalims teks rinktis (365)

Šių valstybių padėtis bus nepavydėtina: ekonomika stagnuos, gyvenimo lygis smuks, pramonė...

Po antstolių prabilo matininkai: norėtų didinti įkainius (48)

Po antstolių, mėginusių įrodyti, kad jų atlygis niekuo neišsiskiriantis, eilėje – žemės...

Vaikų maitinimo pertvarka virsta skandalu – susijusi įtakinga interesų grupė (56)

Daug kritikos sulaukęs naujasis Sveikatos apsaugos ministerijos parengtas vaikų maitinimo ugdymo...

Bedarbiui buvusiam Seimo nariui šyptelėjo netikėta sėkmė (180)

Raseinių rajono savivaldybės taryboje neseniai susiformavusi naujoji valdančioji dauguma...

Suskaičiavo viršijusius vidutinį greitį: per dieną – po pusantro tūkstančio, bet policija patenkinta (3)

Greičio mėgėjai pasimokė. LRT laidos „Panorama“ gautais duomenimis, per pusę mėnesio, kai...

Sugadintas debiutas: kuriozinį sprendimą priėmęs teisėjas išvarė iš aikštės Ronaldo „Bayern“, „Real“, „Man United“ pergalės (57)

UEFA Čempionų lygos trečiadienio rungtynėse tarp „Valencia“ ir Turino „Juventus“...

Žydų bendruomenė ir intelektualai lieka neišgirsti: Vilniaus meras nesiryžta priimti sprendimo (326)

Po kelių dienų bus minimos Vilniaus geto sunaikinimo 75-osios metinės. Kaip Lietuva turi elgtis su...

Klaipėdos darželyje – salmoneliozės protrūkis

Viename uostamiesčio lopšelyje-darželyje diagnozuotas salmoneliozės protrūkis. Užkrato šaltinis...

Gydytojas Unikauskas siūlo pasitikrinti, ar galite vartoti angliavandenius

Yra du žmonių tipai – tie, kurie gali valgyti angliavandenius, ir tie, kurie turi jų atsisakyti,...

Reda Bžeskienė - atvirai apie tikrąją skyrybų su Egmontu Bžesku priežastį ir tai, kas buvo nutylėta (41)

Tarptautinių projektų vadovės pareigas prestižinėje įmonėje ėjusi Reda Bžeskienė neslepia,...