Vokietija, kaip ir daugybė kitų išsivysčiusių šalių, stengiasi kuo greičiau ir sklandžiau pereiti prie tvarios energetikos.

Vienas iš svarbių faktorių – degalai, kuriuos naudoja mūsų transporto priemonės. Automobiliai bus elektriniai, o štai komercinių lėktuvų elektrifikacija truks dar ne vieną ir ne du dešimtmečius. Todėl reaktyviniai degalai bus gaminami kitaip

Vokietijoje jau gaminamas dirbtinis aviacinis kuras. Scanpix/Sutterstock asociatyvi nuotr.
.

Nauja gamykla Emslando rajone, Žemutinėje Saksonijoje, gamins vadinamąjį sintetinį žibalą. Jis gaminamas maišant vandenilį iš vandens su anglies dvideginiu iš atmosferos. Keistas receptas?

Prisiminkite, kad degalai yra angliavandeniliai. Reakcijai reikia elektros energijos, kuri bus imama iš netoliese besisukančio vėjo jėgainių parko.

Vokietijoje jau gaminamas dirbtinis aviacinis kuras. Scanpix/Sutterstock asociatyvi nuotr.

Šioje gamykloje sukuriami degalai bus neutralūs CO2 požiūriu, nes naudojama švari energija ir anglies dvideginis iš atmosferos. Tai reiškia, kad tas CO2, kurį išskirs šiuos degalus naudojantys lėktuvai, bus tiesiog sugrąžinamas į atmosferą.

Svenja Schulze, Vokietijos Aplinkos ministrė, gamyklos atidaryme sakė: „Anglies, naftos ir gamtinių dujų deginimo era artėja prie pabaigos“.

Vokietijoje jau gaminamas dirbtinis aviacinis kuras. Scanpix/Sutterstock asociatyvi nuotr.

Na, artėja, bet ne taip greitai, kaip norėtume. Ši gamykla yra per maža, kad ką nors pakeistų. Per tris savaites ji pripildytų tik mažo lėktuvo bakus.

Tačiau tai – bandymas įrodyti, kad ši technologija veikia. Po bandymų kada nors ateityje bus galima atidaryti didesnę gamyklą.