Banko specialistai prognozuoja, kad spartaus augimo tendencija išsilaikys ir ateityje.
„Pirkimas internetu, atsiskaitant mokėjimo kortelėmis, sparčiai populiarėja visame pasaulyje. Šiemet per vadinamąjį „Cyber Monday“ Kalėdinį išpardavimą JAV pirmą kartą internetu per dieną buvo įsigyta prekių daugiau nei už milijardą JAV dolerių. Tą pačią tendenciją, matome ir Lietuvoje – apimtys, aišku, mažesnės nei didžiosiose Vakarų valstybėse, tačiau augimo tempai yra kur kas didesni. Tai susiję ir su vartotojų įpročių pasikeitimais, ir su augančia interneto skvarba, ir su didėjančiu elektroninių parduotuvių skaičiumi bei prekių pasirinkimu juose“, - sako „Swedbank“ Kasdienės bankininkystės ir investavimo departamento direktorius Ramūnas Strauka.
„Swedbank“ mokėjimo kortelių turėtojai kas mėnesį vidutiniškai atlieka apie 60 tūkstančių pirkimų internetu, o vidutinė tokios operacijos suma siekia 264 litus.
„Pastebime, kad žmonės internetu, atsikaitydami mokėjimo kortelėmis, perka vis įvairesnes prekes. Jei anksčiau šioje rinkoje dominavo brangesni pirkiniai – lėktuvų bilietai, buitinė technika, kompiuteriai, tai dabar vis dažniau įsigyjama ir pigesnių prekių – knygų, bilietų į renginius, kosmetikos bei parfumerijos“, - sako R. Strauka.
„Swedbank“ specialistai prognozuoja, kad elektroninės prekybos apimtys Lietuvoje toliau sparčiai augs.
„Eurostat“ duomenimis, Lietuvoje internetu naudojasi apie 60 proc. gyventojų, o pagal internetinės bankininkystės naudojimą Lietuva 2009 m. jau pasivijo Europos Sąjungos vidurkį.