Naujos kartos transporto sistemą kurianti įmonė „Hyperloop One“ pasiūlė Lietuvai prisijungti prie planuojamo projekto, kurio metu „Hyperloop One“ transporto koridoriumi būtų sujungtos Skandinavijos ir Baltijos šalis, taip pat Lenkija ir Vokietija.
Hyperloop
© AFP / Scanpix

Šis pasiūlymas buvo išsakytas JAV Los Andželo mieste įsikurusioje įmonėje apsilankius Lietuvos ūkio ministrui Mindaugui Sinkevičiui, rašoma pranešime spaudai.

„Inovatyvūs technologiniai sprendimai yra tai, kas skatina pažangą, todėl esame suinteresuoti tęsti dialogą ir ieškoti galimybių, kaip Lietuva galėtų prisidėti įgyvendinant šią futuristinę idėją“, – cituojamas M. Sinkevičius.

Svarstoma, kad Lietuva galėtų prisidėti prie „Hyperloop One“ koncepcijos vystymo ir diegimo – kurti IT sistemas ir verslo modelius, tačiau norima sulaukti pirmųjų bandymų rezultatų. Jie numatomi jau artimiausiu metu Nevadoje.

Įmonės „Hyperloop One“ atstovai teigė, kad ši technologija per pastaruosius metus gerokai patobulėjo.

Skaičiuojama, kad kapsulės greitis sieks 300 m per sekundę, o tai sudarys 1 080 km/val.

Šią greitojo transporto sistemos idėją 2013 m. pristatė žymus JAV verslininkas ir išradėjas, „Teslos“ įkūrėjas Elonas Muskas.

Planuojama, kad ši technologija galėtų pradėti veikti 2021 m., tačiau kurioje valstybėje – priklausys nuo vietos valdžios.

Be susitikimų su Lietuvos atstovais, šios technologijos kūrėjai aplankė 6 šalis, taip pat kalbėjosi ir su Europos Komisijos atstovais.

Jų teigimu, rimtos derybos vyksta su Suomija ir Nyderlandais, tačiau Lietuvą ir kitas Baltijos šalis mato kaip potencialias projekto dalyves.

DELFI skelbė, kad šios įmonės atstovams viešint Lietuvoje, žadamas greitis buvo iš tiesų įspūdingas: Taliną iš Vilniaus galima pasiekti per 35 minutes. Atitinkamai, kelionės Lietuvoje būtų dar trumpesnės, pavyzdžiui, Klaipėdą būtų galima iš Vilniaus pasiekti per 20 minučių. Kiti galimi kelionės trukmių laikai: Vilnius/Kaunas - Ryga (17 min.), Vilnius/Kaunas - Varšuva (25 min.), Talinas - Berlynas (90 min.) ir t.t.

Dabar tam reikia mažiausiai keletos valandų. Skelbiama, kad vidutinė kelionės tokia technologija kaina siektų apie 25 eurus ir tai būtų apie 5 kartus pigiau nei kelionė lėktuvu.

Tačiau diegiant naująją infrastruktūrą valstybėse į ją pirmiausiai turėtų investuoti tų šalių vyriausybės.

Įdiegti kilometrą šios technologijos kainuoja apie 20 mln. eurų, jei įrengiami dviejų judėjimo krypčių tuneliai, įskaičiuojant visas reikalingas technologijas. Pasak „Hyperloop-one“ atstovo, tai yra dvigubai pigiau nei tradicinių greitųjų traukinių statyba Švedijoje.

Artimiausiu metu planuojama pateikti Helsinkio – Talino „Hyperloop One“ tunelio verslo studiją.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
Naujienų prenumerata

IT+: kam „Facebook“ prašo erotiškų nuotraukų? (5)

IT+ naujienose – automobiliai be vairuotojų išriedėjo į gatves, „Facebook“ prašo atsiųsti...

Perspėja: technologijų naudojimas kenkia vaikų psichikos sveikatai (1)

Specialistai pastebi, kad vaikams ir paaugliams praleidžiant vis daugiau laiko prie išmaniųjų...

Kiek ilgai dar gebėsime rašyti ranka? (14)

Kompiuteriai keičia mūsų rašymo įgūdžius. Ar neatsitiks taip, kad netrukus apskritai...

Kokie prietaisai padeda apsaugoti namus nuo pelėsio? (41)

Drėgnas oras žmonės yra paprasčiausiai nepatogus. Jis nepatinka ir mūsų namams – rasoja...

Išmanus lietuvių sprendimas – kamerų uždanga, suteikianti klientui visišką privatumą (12)

Lietuvos verslininkai sukūrė pirmąjį pasaulyje išmanų sprendimą, suteikiantį 100 proc....

Top naujienos

Lietuvių restorane Amerikoje klientai cepelinus valgo su kečupu (61)

Keliaudamas po Čikagos priemiesčius DELFI Kelionių ambasadorius Orijus Gasanovas rado...

„Mamos iškrypėlės“ ieškojęs vilnietis įkliuvo policijai: namuose – šokiruojantys įkalčiai (68)

Slapti pomėgiai įklampino teisėsaugai gerai žinomą vilnietį – anksčiau dėl įvairių...

Įspūdingi lėktuvų prototipai: tikras monstras ir nė vieno keleivio salone nepasveikinęs orlaivis (6)

Lėktuvų gamintojai per visą aviacijos istoriją sukūrė įspūdingų orlaivių, ir nors daugelis...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Verygos ir kepeniai Lietuvai reikalingi kaip lietus Gedimino kalnui (328)

„Veryga atsitraukia..." – žodžiai, kurių šią savaitę laukė Lietuva, kaip reikiant suerzinta...

Vilniuje policijos automobilis pateko į avariją: liudininkai teigia, kad lėkė neįjungę švyturėlių (10)

Šeštadienio vakarą Vilniuje Liepkalnio gatvėje policijos automobilis „VW Caddy“ rėžėsi į...

Diplomai ir sunkus darbas nepadėjo - dabar gelbsti Lenkija, Baltarusija ir nukainoti produktai (332)

Gauna jogurtą paskutinę jo galiojimo dieną ir valgo visą savaitę, drabužių ieško tik dėvėtų...

Želionio metimai mačo pabaigoje paskandino „Lietuvos rytą“ (42)

Klaipėdos „Neptūno“ (9-3) komanda „Betsafe-LKL“ čempionate iškovojo saldžią pergalę...

Nacionalinė „Stebuklo“ premjera sudomino ir žinomus žmones (2)

Šeštadienio vakarą „Scanoramos“ lankytojai sugužėjo į ilgai lauktą ir žiūrovų...

Gyvai / „Bushido Hero‘s“ turnyras: ringą Vilniuje drebina geriausi Lietuvos kovotojai (6)

Šeštadienį vakare geriausi Lietuvos kovotojai Vilniaus „Siemens“ arenoje stoja ginti savo...

Neįtikėtina: praradęs teisę vairuoti pareigūnas spjovė į KET – toliau vairavo ir net gaudavo pinigų (70)

Dėl šiurkščių Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų teisę vairuoti dvejiems metams...