„Bet, manyčiau, anksčiau ar vėliau „Netflix“, kaip ir daugelis bendrovių, kurios plečiasi globaliu mastu, ieškos vietos partnerių – juk ir dabar nemažai mums transliuojančių televizijų naudoja ne Lietuvoje sukurtą turinį [...]. Tad gali būti, kad „Netflix“ darys tą patį, vos tik pajus didesnį įplaukų srautą iš naujų šalių“, – svarsto D. Paršonis.

– Interneto televizijos bendrovė „Netflix“ pradėjo teikti paslaugas 130 šalių, tarp jų yra ir Lietuva. Kas yra „Netflix“?

– „Netflix“ galima įsivaizduoti kaip naujos kartos kabelinę televiziją, tai yra internetu teikiama paslauga. „Netflix“ yra JAV bendrovė, turinti tiesioginę sutartį su labai daug turinio teikėjų ir kūrėjų, be to, ir pati bendrovė kuria nemažai naujo turinio, įskaitant labai populiarius serialus. Tai, sakyčiau, labai rimta ir visame pasaulyje labai populiari kabelinės ir net paprastos televizijos alternatyva.

– Pareiškimas apie plėtrą 130 šalių – tikrai nemenki užmojai?

– Be jokios abejonės. „Netflix“ stengiasi peršokti per daug laiptelių iš karto ir nurungti visas tiek vietines, tiek kabelines televizijas bei savo konkurentes, kurių turi nemažai ir JAV, ir apskritai pasaulyje. Galimybių ji tam turi ir auga labai sparčiai. Verta priminti, kad veiklą ši bendrovė pradėjo nuomodama filmus – pvz., DVD siųsdavo paštu. O, išplitus plačiajuosčiam internetui, pradėjo teikti tiesioginės transliacijos paslaugas.

– Kiek tai gali būti populiaru mūsų šalyje? Ar ketinate pats naudotis „Netflix“ paslauga?

– Taip, ir galbūt tai vienas iš motyvų, kuris mane priverstų nusipirkti televizorių, nes aš jo neturiu ir nežiūriu. Iš tikrųjų „Netflix“ siūlo labai dideles pasirinkimo galimybes, jų net negalima lyginti su kitų potencialių konkurentų pasiūla. Žinoma, pirmiausia naudotis šia paslauga ims žmonės, gaunantys vidutines ir aukštesnes pajamas, miestiečiai, labiau išsilavinę žmonės, bet, gali būti, kad, plečiantis paslaugai, „Netflix“ nuspręs labiau prisitaikyti prie vietinės rinkos ir kažką pasiūlyti ir platesnei auditorijai.

– Iki šiol „Netflix“ taikydavosi prie vietinės rinkos, bet 130 šalių tai sudėtinga padaryti. Kokie bendrovės planai?

– Manyčiau, kad nebus bandoma kiekvienai šaliai išversti ar titruoti. Matyt, iš pradžių bus viliojama didelėmis galimybėmis rinktis turinį. Bet, manyčiau, anksčiau ar vėliau „Netflix“, kaip ir daugelis bendrovių, kurios plečiasi globaliu mastu, ieškos vietos partnerių – juk ir dabar nemažai mums transliuojančių televizijų naudoja ne Lietuvoje sukurtą turinį, tiesiog parengiamas vertimas ar titrai. Tad gali būti, kad „Netflix“ darys tą patį, vos tik pajus didesnį įplaukų srautą iš naujų šalių.

– Kokią įtaką tai turės piratavimo mastui Lietuvoje?

– Ilgainiui, manyčiau, labai didelę, nes pasiūla yra tokia, kad nebus didelio reikalo piratauti. Tad žmonėms, kurie naudosis šia paslauga, nebent labai išskirtiniais atvejais prireiks „torrentų“. Vis dėlto „Netflix“ nesiūlo kažko nemokamo, tad jų paslaugos bus ne visiems pagal kišenę, nes Lietuvoje žmonių piniginės skyrelis, skirtas pramogoms, yra visai nedidukas.