Be to, "Cuil" veikia kiek kitaip - sistema analizuoja kiekvieno tinklapio turinį, taip pat ir užklausą bei su ja susijusias prasmes. Vėliau sistema grupuoja kiekvienos paieškos rezultatus, juos skirsto į tam tikras kategorijas ir gali pateikti pagal temas.
Kadangi sistema atsižvelgia į turinį, o ne į tinklapių populiarumą ir paspaudimų skaičių, ji nekaupia asmeninių duomenų ir paieškos istorijos.
Bendrovės teigimu, ji į savo paieškos sistemą yra įtraukusi per 120 mlrd. tinklalapių. Beje, "Cuil" tikina, kad visam tam išleido vos 5 mln. JAV dolerių.
Kaip pastebi analitikai, "Cuil" bandys pasinaudoti silpnosiomis "Google" pusėmis. Dažniausiai vartotojai skundžiasi, kad "Google" pateikia per daug informacijos, į paieškos rezultatus įtraukiamos populiariausios svetainės, be to, sistema dažnai remiasi patikimais interneto šaltiniais, tokiais, kaip "Wikipedia".