Žmonės niekada nepersikels gyventi į planetą už Saulės sistemos ribų, nes atstumas iki tokių planetų būtų tiesiog per didelis, teigia šių metų Nobelio fizikos premijos laureatas Michelis Mayoras.
Nobelio fizikos premijos laureatas Michelis Mayoras
© AFP / Scanpix

M. Mayoras ir jo kolega Didier Queloz antradienį tapo Nobelio fizikos premijos laureatais už tyrimus, padėjusius jiems atrasti egzoplanetas – už Saulės sistemos ribų esančias planetas.

„Jei kalbame apie egzoplanetas, viskas turėtų būti aišku: mes ten nemigruosime“, – naujienų agentūrai AFP Madride sakė M. Mayoras, paklaustas apie galimybę žmonijai persikelti gyventi į vieną tokių egzoplanetų.

„Šios planetos yra tiesiog gerokai per toli. Net optimistiniu atveju, atradus gyvenamą planetą visai netoli, tarkime, už kelių dešimčių šviesmečių, o tai nėra labai daug, kaimynystėje, iki ten nusigauti užtruktų pernelyg daug laiko“, – pridūrė Nobelio premijos laureatas.

„Keliaujant dabartinėmis priemonėmis, kalbėtume apie šimtus milijonų dienų (Šimtus tūkstančių metų. – ELTA). Turime rūpintis savo planeta, ji labai graži ir visiškai gyvenama“, – saugoti Žemę ragino M. Mayoras.

77-erių astrofizikas sakė jaučiantis poreikį „numarinti visus pasisakymus, neva mes galime vieną dieną persikelti į gyvenamą planetą, jei Žemėje gyvybei sąlygos nebus tinkamos“.

„Tai visiška kvailystė“, – pridūrė jis.

Pasinaudodami pačių susikurtais įrankiais, M. Mayoras ir D. Queloz 1995-ųjų spalį atrado pirmąją planetą už Saulės sistemos ribų.

Tuo metu M. Mayoras buvo Ženevos universiteto profesorius, o D. Queloz buvo jo doktorantas. Mokslininkų atradimas pradėjo tikrą revoliuciją astronomijoje. Nuo tada atrasta daugiau nei 4 tūkst. egzoplanetų.

„Tai buvo labai senas filosofinis klausimas: ar Visatoje yra kitų pasaulių?“ – aiškino M. Mayoras.

„Mes ieškome planetų, kurios yra arčiausiai mūsų, kurios gali būti panašios į Žemę. Kartu su mano kolega mes pradėjome šią planetų paiešką, mes parodėme, kad įmanoma jas tyrinėti“, – sakė astrofizikas.

M. Mayoro teigimu, kitos kartos mokslininkai turės atsakyti į klausimą, ar atrastose planetose yra gyvybė.

„Mes nežinome! Vienintelis būdas tai išsiaiškinti yra sukurti technikas, kurios leistų mums atrasti gyvybę per atstumą“, – kalbėjo Nobelio fizikos premijos laureatas.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Delfi Mokslas

Naujausias didžiulės apimties tyrimas parodė, kas gyvena ilgiau – geriantys kavą ar jos atsisakantys

Žmonės, kurie per dieną išgeria 2-3 vidutinius puodelius kavos, reiškmingai padidina tikimybę...

Kodėl pagyvenusių vyrų antakiai pavirsta vešliais krūmokšniais, o moterų – ne? Viską paaiškino mokslas (1)

Kartais atrodo, kad dalies vyresnio amžiaus vyrų didžiuliai antakiai , iš nosies styrančios...

Žemę pasiekė stulbinantis radijo bangų pliūspnis iš kosmoso gelmių: neįprastai galingi signalai suglumino astrofizikus (2)

Identifikuotas keistas naujas signalas, sklindantis pro laiko ir erdvės bedugnę. Pernai aptiktas...

Nežemiškos gyvybės paieškose – didžiulis proveržis: egzoplanetose – gyvybei būtini fotosintezės procesai

Dauguma žvaigždžių Paukščių Take yra mažesnės ir raudonesnės už Saulę. Dauguma žinomų...

Kodėl mūsų pensijos tokios mažos: kuo daugiau uždirbi – tuo mažesnę dalį gauni kliūna išankstinių pensijų gausa (1)

Lietuvos socialinio draudimo sistema labiau naudinga tiems, kurie iki pensijos gauna mažesnes...

Verslas PliusEdgaras Savickas

Jūsų atlyginimas „Delfi“ skaičiuoklėje: pasitikrinkite, kiek po valdžios sprendimų gautumėte kitais metais

Lietuvoje 850 tūkst. arba maždaug trys ketvirtadaliai dirbančiųjų „popieriuje“ per mėnesį...

Karas Ukrainoje. Rusų pajėgos vėl užpuolė Zaporižią

Pirmadienio, spalio 3 d., rytą rusų įsibrovėliai sudavė dar vieną smūgį Zaporižei.

Verslas PliusYvonne Yue Li

Didžiųjų aukso kasyklų vadovai: pramonės krizė greitai nesibaigs

Didžiausių pasaulio aukso kasyklų vadovai prognozuoja, kad kaštų spaudimas išliks ir kitais...

Kardiologė išvardijo maisto produktus, darančius didžiausią žalą širdžiai ir patarė, ko valgyti daugiau

Retas apie tai susimąstome, tačiau už galimybę kasdien kibti į darbus, keliauti, bendrauti,...

Švedijos „Tele2“ technologijų vadovas pasakė, ką leis pasiekti 5G ir kas laukia po to: ne tik spartesnis naršymas

Diegiant 5G visi kalba apie spartą ar delsą vartotojams, tačiau turėtume galvoti ne apie tai, o...

Daumantė Hinz

Teisininkas atsako: ar galima paduoti gydytoją į teismą dėl atsainaus poelgio su pacientu?

Kiekvienas, kreipdamasis į gydymo įstaigą bei medikus medicininės pagalbos, tikisi, jog jam bus...