Turkijos, Vokietijos ir Didžiosios Britanijos mokslininkai atrado, kad kvėpavimas nosimi „žymiai pagerėjo po lytinių santykių su kulminacija – iki tokio pat lygio, kaip ir 60 minučių po vaistų nuo slogos pavartojimo“.

„Šnobelio“ premijos sumanytojai apibūdina ją kaip prizą už pasiekimus, kurie priverčia nusijuokti, o po to – susimąstyti. Ketvirtadienį žurnalas „Annals for Improbable Research“ paskelbė 2021 metų laureatus.

„Šnobelio“ taikos premiją gavo komanda, tyrusi hipotezę, jog žmonės sugalvojo nešioti barzdas norėdami apsisaugoti nuo smūgių į veidą.

Premiją ekologijos srityje gavo mokslininkų grupė, tyrusi bakterijas ant išspjautos ir ant šaligatvio prilipusios kramtomosios gumos.

Afrikos, Amerikos ir Europos mokslininkų komanda laimėjo Transporto premiją už tai, kad eksperimentu nustatinėjo, kaip saugiau oru gabenti raganosį – aukštielninką ar ne.

Ekonomikos premija skirta Pavlo Blavatskyy už atradimą, kad šalies politikų nutukimas gali būti geras tos šalies korupcijos lygio rodiklis.

Biologijos premija atiteko Susane Schoetz iš Švedijos už išsamų tyrimą apie kačių bendravimo su žmonėmis komunikacinę įvairovę – kniaukimą, murkimą, šnypštimą, urzgimą, čirpimą ir t. t.

Dėl COVID-19 apribojimų apdovanojimų ceremonija vyko internetu, o ne, kaip įprasta, JAV Harvardo universiteto rūmuose.

Pagal tradiciją „Šnobelio“ premiją laimėtojams įteikė tikri Nobelio premijos laureatai – Francesas Arnoldas (chemija, 2018 m.) ir Ericas Maskinas (ekonomika, 2007 m.).

Laimėtojai gavo „pasidaryk pats“ prizą, kurį reikia susirinkti iš popierinių detalių, ir piniginį „apdovanojimą“ – netikrą 10 trilijonų Zimbabvės dolerių banknotą.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA