Tokio kuro gamybos metodo sukūrimas – milžiniškas žingsnis į tvarios transporto sistemos kūrimą. Kas dar svarbiau – tyrimo autoriai yra automobilių pramonės gigantai. „Audi“ nedidelės apimties bandomąją kuro gamyklą pastatė Drezdene. Ją valdo švarių technologijų bendrovė „Sunfire“, kuri ateinančiais mėnesiais taikant naująjį metodą kasdien pagamins po 160 litrų sintetinio dyzelino, rašo sciencealert.com.

Šios gamyklos pradinis produktas, pavadintas „mėlynąja neapdirbta nafta“, yra gaminamas trimis etapais. Pirmasis – energijos iš atsinaujinančių šaltinių (saulės, vėjo, vandens) surinkimas. Tuomet ši energija metodu, vadinamu grįžtamąja elektrolize, panaudojama vandens skaidymui į vandenilį ir deguonį.

Gautas grynas vandenilis yra maišomas su anglies monoksidu (CO), kuris yra gaunamas iš atmosferoje esančio anglies dioksido (CO2). Vandenilis ir anglies monoksidas reaguoja esant aukštai temperatūrai ir dideliam slėgiui. Reakcijos produktas – ilgų grandinių angliavandenilių klasės junginiai, sudarantys „mėlynąją neapdirbtą naftą“.

Perdirbus naftą gautas e-dyzelinas gali būti maišomas su įprastiniu dyzelinu arba gryname pavidale pilamas į automobiliu kuro bakus.

„Sunfire“ analizė parodė, kad sintetinis kuras yra ne tik ekologiškesnis, bet ir pasižymi geresnėmis degimo savybėmis, lyginant su įprastiniu dyzelinu iš iškastinės naftos. Anot jų ataskaitos, e-dyzelino bendras energetinis efektyvumas yra 70 procentų.

„Variklis dirba tyliau, išmetama mažiau teršalų“, – „Sunfire“ pranešime spaudai cituojamas technologijų vadovas Christianas von Olshausenas.

Žinoma, kai bandomoji gamykla per dieną pagamina vos 160 litrų tokio kuro, jis tiesioginės įtakos degalų rinkai kol kas neturi. Bet „Audi“ ir „Sunfire“ jau planuoja didesnę gamyklą. Tikimasi, kad padidinus gamyklos mastą, jų pagamintą dyzeliną bus galima pardavinėti mažmeninėmis kainomis nuo 1 iki 1,5 euro, priklausomai nuo tuometinės energijos iš atsinaujinančių šaltinių kainos.

Vokietijoje tradicinis dyzelinis kuras dabar kainuoja iki 1,5 euro, taigi, ekologiškas dyzelinas būtų ypatingai konkurencingas. „Kai tik gausime pirmą pirkimo užsakymą, būsime pasirengę komercializuoti savo technologiją“, – sakė C. von Olshausenas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (166)