Praėjusią savaitę Rusijos kosmoso korporacijos „Roscosmos“ vadovas Dmitrijus Rogozinas pasakė, kad šalis planuoja kartu su misija „Venera-D“ siųsti ir savo misiją į Venerą, pranešė Rusijos valstybinė naujienų agentūra TASS, rašo CNN.

D. Rogozinas kreipėsi į žurnalistus Maskvoje vykusioje tarptautinėje parodoje „HeliRussia 2020“.

„Veneros tyrinėjimas yra mūsų darbotvarkėje. Mes manome, kad Venera yra Rusijos planeta, todėl neturėtume atsilikti. Veneros misijų projektai yra įtraukti į vieningą vyriausybės vykdomą Rusijos kosminių tyrinėjimų programą 2021–2030 metais“, – sakė jis žurnalistams.

Šis pareiškimas buvo paskelbtas kitą dieną po to, kai mokslininkai paskelbė, kad Veneros atmosferoje buvo aptiktos ir Žemėje randamos dujos, vadinamos fosfinu.

Venera savo dydžiu yra panaši į Žemę ir yra artimiausia mūsų planetos kaimynė. Šis atradimas privers tyrinėtojus ne tik žiūrėti į Marsą, Enceladą ir Europą, bet ir į Venerą. Tačiau NASA vadovas šį atradimą pavadino „kol kas reikšmingiausiu įvykiu“ ieškant nežemiškos gyvybės.

Remiantis Europos kosmoso agentūros teiginiais, rusai išties turi didelę Veneros tyrinėjimo patirtį.

Tinklalapyje rašoma: „1967–1984 metais Rusijoje atlikti Veneros tyrimai, buvo tarptautinių tyrimų priešakyje. Nuo to laiko Rusija vis dar išsaugojo savo unikalią patirtį projektuojant ir plėtojant laivus tūpimui Veneroje ir toliau apibrėžia šių laivų mokslines užduotis.“