Planuojami marsaeigiai, taip pat ir žmonių kolonijų infrastruktūros komponentai, bus gerokai masyvesni, tad jiems gali prireikti ir kitokių nutūpimo technologijų. Šiuo metu naudojami parašiutai masyvesniems kroviniams tupdyti bus tiesiog neefektyvūs.

Praeitą savaitę pristatytas naujas tyrimas, kuriame sprendžiamas šis klausimas. Nagrinėjamas nusileidimo metodas – raketinis: besileidžiančiame aparate kažkuriuo metu įjungiami raketiniai varikliai, kurie jį sulėtina ir galiausiai sustabdo. Bet svarbu išsiaiškinti, kokia judėjimo trajektorija yra optimali, leidžianti saugiai pasiekti planetos paviršių sunaudojant kuo mažiau kuro.

Pasirodo, geriausia yra į Marso atmosferą įkristi kuo statesniu kampu, o variklius įjungti ir judėjimo kryptį pakeisti kuo žemiau. Nors tada reikėtų trumpo stipraus variklių impulso, pakeitus judėjimo kryptį galima būtų santykinai ilgai judėti arti paviršiaus, kur atmosfera tankiausia ir labiausiai padeda sulėtėti. Ar toks metodas bus taikomas ateities misijoms, ar bus išrasta kažkas dar geresnio, sužinosime per artimiausius keletą metų.

Tyrimo rezultatai publikuojami „Journal of Spacecraft and Rockets“.