Kauno technologijos universiteto (KTU) Organinės chemijos katedros laboratorijose susintetinta medžiaga siūlo kelis kartus pigesnę alternatyvą tai, kuri šiandien naudojama hibridiniuose saulės elementuose.
Saulės elementai
© Reuters/Scanpix

KTU chemikų sukurtos medžiagos efektyvumas buvo patvirtintas Šveicarijos federalinio technologijos instituto Lozanoje fizikų komandos; apie atradimą skelbianti publikacija pateko tarp 5 proc. įtakingiausiųjų prestižiniame chemijos srities mokslo žurnale „Angewandte Chemie International Edition“.

„Mūsų susintetinta medžiaga yra akivaizdžiai pigesnė, o jos sintezės procesas – daug paprastesnis už šiuo metu žinomos ir naudojamos analoginės medžiagos. Be to, jos Saulės energijos konvertavimo į elektrą efektyvumas labai panašus, t. y. savo savybėmis mūsų sukurta medžiaga nė kiek nenusileidžia šiandien žinomoms alternatyvoms“, – teigia išradimą padariusiai KTU chemijos tyrėjų grupei vadovaujantis profesorius Vytautas Getautis.

Šveicarijos fizikų sukonstruoti saulės elementai su KTU laboratorijose susintetintais organiniais puslaidininkiais pasiekė 16,9 proc. Saulės energijos konvertavimo į elektrą našumą. Pasaulyje žinomos tik kelios tokio aukšto našumo organinės medžiagos, rašoma pranešime spaudai.

Chemikai
© KTU nuotr.

V. Getautis pabrėžia, jog sukurtoji medžiaga yra skirta ateities saulės elementams, šiandien pramoniniu būdu gaminami ir naudojami yra neorganinių puslaidininkių pagrindu. Hibridiniai, organinių medžiagų turintys naujosios kartos elementai dar tik kuriami pažangiausiose pasaulio laboratorijose.

KTU ir Šveicarijos federalinis technologijos institutas Lozanoje išradimą užregistravo Europos patentų biure.

Straipsnis, kuriame pristatomi tarptautinės mokslininkų grupės atradimai, sulaukė išskirtinio prestižinio chemijos srities mokslo žurnalo „Angewandte Chemie Int. Ed.“ (IF 11.336) redakcijos įvertinimo. Kauno ir Lozanos tyrėjų parengta publikacija recenzentų buvo priskirta VIP straipsnių (angl. „Very imporant paper“) kategorijai.

„Patekome tarp 5 proc. svarbiausiųjų šio mokslo žurnalo, kurį seka visi dirbantieji chemijos srityje, publikacijų. Vien pasirodymas tokio lygio žurnale mokslininkams iš Lietuvos yra didžiulis pasiekimas. Na, o ateityje, kartu su įtakingais partneriais įregistruotas išradimo patentas, tikėtina, atneš ir materialinės naudos universitetui“, – įsitikinęs KTU chemijos profesorius V. Getautis.

Neandartaliečių DNR fragmentų ir COVID-19 komplikacijų sąsają atradęs paleogenetikas pelnė Nobelio medicinos premiją