aA
„Airbus A380“ pirmam skrydžiui pakilo tik 2005 metais, o darbą pradėjo 2007-aisiais. Tačiau šio palyginti jauno modelio gamybos laikas artėja prie pabaigos. Dviaukštis milžinas tiesiog netinka šiems laikams ir dabar „Airbus“ liko pagaminti tik 9 tokius orlaivius.
Kodėl niekam nereikia didžiausio pasaulyje keleivinio lėktuvo: didinga pradžia ir liūdna pabaiga
© AFP / Scanpix

Kai A380 buvo pristatomas, „Airbus“ manė, kad jis bus labai sėkmingas. Buvo manoma, kad oro linijos veiks naudodamos saulės ir spindulių modelį – norintys skristi į kitą vandenyno pusę, pirmiausia, atkeliaus į oro linijų bazę. Tačiau taip nenutiko. Oro linijos pasirinko konkurencingesnį ilgų kelionių organizavimo būdą ir tokius maršrutus vykdo iš kelių miestų mažesniais lėktuvais. Ir toks oro linijų veikimo metodas nėra vienintelė A380 bėda.

„Airbus A380“ yra tiesiog milžiniškas. 72,72 metrų ilgio ir 79,75 metrų pločio (sparnų ilgis) A380 yra didžiausias keleivinis lėktuvas pasaulyje. Kadangi tokio anksčiau nebuvo, kai kurie oro uostai turėjo modifikuoti savo terminalus. Tai, beje, apribos ir panaudotų A380 pardavimą – jo išlaikymas ir lankstumas tiesiog nėra patrauklūs.

Tačiau, jei inžinieriai būtų turėję daugiau laisvės, A380 sparnai būtų dar ilgesni. Tai padėtų sukurti daugiau keliamosios jėgos ir sumažinti degalų sąnaudas. Dabar A380 yra toks alkanas degalų, kad jis praktiškai turi būti visiškai pilnas, kad oro linijoms jį apsimokėtų naudoti. Taip yra ir dėl to, kad A380 yra brangus – o kaip nebus, kai tas pats lėktuvas yra gaminamas keturiose šalyse, o jo dalys keliauja laivais, baržomis, traukiniais ir kitais lėktuvais?

Taigi, vasarį paaiškėjo A380 gamybos pabaigos data – 2021-ieji. „Airbus“ įtikino didžiausią A380 naudotoją „Emirates“ sumažinti savo užsakymą ir ėmė gaminti paskutinius lėktuvus. Dabar liko tik 9–8 keliaus į „Emirates“ angarus, o paskutinis – į Japonijos ANA rankas.

Seniausi A380 po truputį jau keliauja į perdirbimo aikšteles. Pirmasis A380 operatorius „Singapore“ pirmasis tokio lėktuvo taip ir atsikratė. Šio mėnesio pradžioje taip pasielgti turėjo ir „Air France“. Tiesą sakant, pastarosios oro linijos visų savo A380 taip atsikratys iki 2022-ųjų pabaigos. Gerai bent tai, kad net 90 % A380 konstrukcijos yra perdirbama arba panaudojama iš naujo - juos galima ardyti atsarginėms dalims arba tiesiog perdirbti metalą.

Emirates“ planuoja paskutinių A380 atsisakyti tik po 2035-ųjų metų. Tikėtina, kad šis milžinas kažkur pasaulyje skraidys dar bent 20 metų. Na, nebent globali ekonomika apsivers aukštyn kojom arba žaliosios tendencijos privers oro linijas savo didžiakakčių A380 atsisakyti neplanuotai.

www.technologijos.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(16 žmonių įvertino)
3.2500

Egipto mokslininkai pristatė Sakaroje rastą vertingą lobį (2)

Egipto archeologai sekmadienį žiniasklaidai parodė lobį, rastą atliekant kasinėjimus į pietus...

CŽA paviešino visą turimą informaciją apie NSO: archyve yra beveik 3 tūkst. dokumentų (41)

Ne vieną dešimtmetį JAV Centrinės žvalgybos agentūros ( CŽA ) kaupta medžiaga apie...

Kad gautų valdžią, Hitleris pasitelkė konspiracijos teoriją: degantis Reichstagas tapo puikiu įrankiu (73)

Nėra dūmų be ugnies, o ten, kur yra ugnies, neapsieinama be konspiracijos teorijų. Bent jau taip...

Mokslininkai vis bando įminti Stounhendžo paslaptį: ką iki šiol pavyko sužinoti (80)

Stounhendžas – tai priešistoriniais laikais datuojamas archeologijos paminklas, esantis...

Londono lietuvis skleidžia sąmokslo teoriją: įtikinėja kitus, kad pandemijos tikslas – padaryti žmones vergais (214)

Londone gyvenantis lietuvis, kuris dažnai platina sąmokslo teoriją, kad 5G kaltas dėl COVID-19...

Top naujienos

Navalną Maskvoje jau sulaikė pareigūnai: aš nieko nebijau, viskas sufabrikuota Vnukovo oro uoste tęsiasi areštai, atnaujinta 21.11 (2211)

Kremliaus kritikas Aleksejus Navalnas sekmadienio vakarą grįžo į Maskvą iš Vokietijos. Oro uoste...

Vakcinų ringe – italai: „ReiThera“ skiepai iš gorilų adenoviruso – po 5 eurus (175)

Europai trūksta patikimų ir pigių vakcinų nuo COVID-19 ? Italija skelbia: tokių vakcinų bus,...

Savaitės orai: po šalčio bangos – staigus atšilimas (8)

Iš šiaurinių platumų savaitgalį prasiveržęs senai neregėtas šaltis, pamažu silpnina savo...

Kryžkelėje tarp Amerikos ir Lietuvos atsidūrusi intymaus prekės ženklo įkūrėja: ten visiškai kitokios žaidimo taisyklės (24)

Gyvenimas mėgsta siurprizus. Kartais renkantis kur gyventi, o kartais – kokio verslo imtis. Taip...

Pavydo apakintas vyras griebėsi keršto: norėjau, kad visa giminė sužinotų tiesą (146)

Dėl nuolat naudojamo smurto mylimosios atstumtas vyras niekaip negalėjo susitaikyti, kad šį...

Vaikui suskaudo dantį, todėl prireikė skubios pagalbos: motina neteko amo pamačiusi, kiek turės sumokėti (1028)

Dviejų vaikų mama dėl savaitgalio įvykių atsidūrė beviltiškoje situacijoje. Sausio 9 d. vakare...

Lietuva ragina įvesti ES sankcijas Rusijai dėl Navalno sulaikymo (662)

Lietuvos užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis pareiškė, kad Europos Sąjunga turėtų...

Eksperimentas virtuvėje. Jautienos steiką iškepė pagal restorano šefo receptą: vienas papildomas ingredientas išgelbėjo viską (46)

Pabandėme pagaminti jautienos kepsnį pagal dar vieną lietuvių šefo Mariaus Paplausko iš...

Anglijoje nužudytas treneris iš Lietuvos: vienas užpuolikų smogė plaktuku, kitas puolė kardu (116)

Penktadienį teisme kaltais dėl žmogžudystės pripažinti du vyrai, Anglijoje, Piterbore, vasarą...

Būsite viena koja priekyje: štai jie – batai, kurie bus madingiausi artimiausią pusmetį 12 modelių (52)

„Dėmesio renkantis batus niekada nebus per daug. Pernelyg daug moterų galvoja, kad jos...