Kinijos mokslininkai paskelbė išradę būdą gaminti krakmolą iš anglies dvideginio dujų ir teigia, kad jis energijos suvartojimo atžvilgiu daug našesnis už augaluose vykstančią fotosintezę.
Krakmolas

Pasaulyje vykdoma daug tyrimų, ieškant galimybių iš anglies dvideginio veiksmingai gaminti sudėtingas organines molekules, įskaitant krakmolą, bet iki šiol didelės pažangos šioje srityje nebuvo pasiekta.

„Naujasis būdas leidžia pereiti nuo krakmolo gamybos tradiciniuose žemės ūkio pasėliuose prie pramoninės gamybos ir atveria techninį maršrutą sintetinti sudėtingas molekules iš anglies dvideginio dujų“, – sakoma Kinijos mokslų akademijos pranešime.

Šiuo metu krakmolas gaunamas daugiausiai iš žemės ūkio kultūrų, pavyzdžiui, kukurūzų. Augaluose ši medžiaga gaminasi naudojant saulės energiją per maždaug 60 biocheminių reakcijų grandinę, kurių fiziologinis reguliavimas gana sudėtingas. Teorinis fotosintezės energetinis efektyvumas tesiekia apie du procentus.

Tuo metu Kinijos mokslų akademijos Tiandzino pramonės biotechnologijų instituto (TIB) mokslininkai išrado cheminį procesą, leidžiantį pasitelkiant fermentus gaminti krakmolą per 11 pagrindinių reakcijų seką.

„Tai reiškia, kad krakmolas ateityje galėtų būti gaminamas iš anglies dvideginio pasitelkiant procesą, panašų į alaus virimą“, – dienraštis „Global Times“ citavo TIB direktorių Ma Yanhe (Ma Janhė), šios studijos bendraautorį. Tyrėjas nurodė, kad anglies dvideginis gali būti paverstas metanoliu, o iš šio galima gaminti krakmolą.

Tyrėjai pasitelkė „statybos blokų“ koncepciją, apimančią cheminių ir biologinių katalizatorių modulius, kurių veikimui galima pritaikyti koncentruotą energiją, kaip žaliavą naudojant didelės koncentracijos anglies dioksidą, sakoma penktadienį žurnale „Science“ paskelbtame straipsnyje.

Kaip pranešama, naujasis procesas yra 8,5 karto energetiškai našesnis už krakmolo biologinę sintezę kukurūzuose.

„Remiantis dabartiniais techniniais rodikliais, vieno kubinio metro tūrio bioreaktoriuje per metus pagaminamo krakmolo kiekis teoriškai atitiktų krakmolo kiekį, per metus gaunamą iš trečdalio hektaro [kukurūzų] pasėlių, neatsižvelgiant į energijos sąnaudas“, – sakė studijos pagrindinis autorius Cai Tao.

„Jeigu proceso kaina galėtų būti sumažinta iki lygio, ekonomiškai atitinkančio žemės ūkio gamyba ateityje, tikėtina, kad tai leistų sutaupyti daugiau kaip 90 proc. dirbamos žemės ir gėlo vandens išteklių“, – sakė .

Naujoji technologija taip pat leistų išvengti pesticidų ir trąšų neigiamo poveikio aplinkai, padidinti maisto produktų saugumą, skatintų klimato atžvilgiu neutralią bioekonomiką ir, galiausiai, formuoti stabilią visuomenę, besiremiančią biotechnologijomis, sakoma pranešime.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.

Įspūdingas archeologų atradimas: prieš 390 mln. metų egzistavęs gyvis turėjo iš 200 lęšiukų sudarytas akis (20)

Phacopinae pobūriui priklausę trilobitai turėjo unikalias akis, kuriose maždaug 200 didelių...

Kinų astronautai sėkmingai pakilo skristi į „Tiangong“ kosminę stotį (6)

Antroji Kinijos pilotuojama kosminė misija sėkmingai pakilo skristi į kosminę stotį „ Tiangong...

Per plauką nuo mirties: miegančią moterį pažadino stogą pramušęs ir ant pagalvės nukritęs meteoritas (34)

Kanadoje gyventanti Ruth Hamilton jau buvo giliai įmigusi, kai staiga prabudo nuo didelio garso,...

Astrofizikai apskaičiavo, kas nutiktų, jei žmonės išsilaipintų Merkurijuje (13)

Žmonės vis dar dairosi į Marsą ir atrodo, kad misija į Raudonąją planetą yra tik laiko...

Migrantas šaukiasi pagalbos: tėvynėje turėjo viską, o dabar bijo mirti Lietuvoje (329)

Pierras Mbocko pasakoja Kamerūne turėjęs viską: butą, automobilį, mylimą darbą, nuosavą...

Dabar jau aišku: Jungtinė Karalystė dėl COVID-19 padarė lemtingą klaidą

Boriso Johnsono vadovaujama Jungtinės Karalystės vyriausybė ankstyvajame koronaviruso...

Regionuose įsitvirtinusios krautuvės išgelbėjo kitas įmonės veiklas: Šakiuose konkurentų beveik nebeliko (64)

Šakių mieste veikiančiai cukrainei „Laimei“ per pandemiją nebeliko konkurentų. Šiai...

Astrauskaitės mitingas Vilniuje dalyvių gausa nepasižymėjo: susirinko per 150 žmonių 2 asmenys sulaikyti

Į pedagogės Astros Astrauskaitės mitingą prieš pandemijos valdymą Vilniuje, Katedros aikštėje,...

Andriulis antivakserių nesigailėtų, net jei tai būtų giminės: jie neturėtų būti gydomi ligoninėse

„Žinių radijo“ laidoje „Greiti pietūs“ dalyvavęs viešojoje erdvėje gerai žinomas...

Varėnos rajone motociklu mirtinai sužalota moteris (1)

Varėnos rajone garbaus amžiaus moteris buvo mirtinai partrenkta motociklo.

Saldžiausiai dienai: 5 gardžiausių obuolių pyragų receptai – abejingų neliks