Kopenhagos universiteto (Danija) Nordiško Žemės evoliucijos centro mokslininkai tvirtina atradę dėl ko prieš 200 mln. metų išnyko daugiau nei pusę visos jūrinės gyvybės. Pasak mokslininkų, priežastis buvo milžiniškas „Žemės atsirūgimas“. Jeigu tiksliau – milžiniško metano kiekio išmetimas į atsmosferą.

Pasak tyrimo duomenų, Metanas tikriausiai buvo išmestas iš jūros dugno, todėl atmosferoje žymiai padidėjo anglies junginių kiekis, išnaikinęs daugybę rūšių. Manoma, kad dėl šio išnykimo atsirado „erdvės“ dinozaurams.

Mokslininkai tvirtina, kad dujų išskyrimas truko 600 000 metų.

Tokios išvados buvo prieita analizuojant lapų, išsaugotų senovinio Tetijos vandenyno dugne, cheminę sudėtį. Mokslininkai savo išvadas grindė skirtingų anglies izotopų tyrimo nuosėdose duomenimis.

Mokslininkai lengvojo anglies izotopo C12 didžiausią kiekį rado nuosėdų sluoksnyje, kurio susidarymas truko nuo 20 000 iki 40 000 metų.

Žymus santykio pasikeitimas yra ženklas, kad jį pakeitė ne anglies dvideginis, o metanas, sakė tyrimui vadovavusi Micha Ruhl. Iki šiol mokslininkai manė, kad šio gyvūnų išnykimo priežastis galėjo būti anglies dvideginis atmosferoje.

Tačiau tai nekeičia teorijos, aiškinančios dinozaurų išnykimą. Praėjusį mėnesį mokslininkai atrado naujų įrodymų, kad juos iš tiesų išnaikino meteoritas, o šios katastrofos metu jie Žemėje dominavo.

Egzistuoja daug įvairių didžiuosius išnykimus aiškinančių teorijų, viena iš jų byloja, kad panašias dujas į atmosferą išmetė ir daug gyvūnų bei augalų rūšių išnaikino Yellowstone superugnikalnis.