Šio pokyčio tikslas – parodyti, kad technologijų milžinė siekia būti žinoma ne tik dėl socialinių tinklų.

Naująjį pavadinimą bendrovės „Facebook“ vykdomasis direktorius Markas Zuckerbergas paskelbė šiandien per kasmetinę konferenciją „Connect“.

„Nuo šiol mes koncentruosimės į metavisatą, – sakė M. Zuckerbergas. „Facebook“ vis labiau neapima visko, ką darome. Šiuo metu mūsų prekės ženklas yra taip glaudžiai susietas su vienu produktu, kad jis niekaip negali reprezentuoti visko, ką darome“.

Metavisata bus paralelinį gyvenimą atspindinti virtualios realybės erdvė, kurioje žmonės galės patirti „tikrus“ pojūčius, „susitikti“ su draugais ir šeimos nariais, dirbti darbus ir žaisti žaidimus.

Ekspertai mano, kad tai bus nauja interneto era.

„Facebook“ nėra pirmoji gerai žinoma technologijų įmonė, nusprendusi pakeisti pavadinimą išaugus ambicijoms. 2015 m. „Google“ atliko reorganizaciją ir įsteigė kontroliuojančiąją bendrovę „Alphabet“, iš dalies norėdama parodyti, jog nebėra viso labo internetinės paieškos sistema, tačiau milžiniškas konglomeratas, kuriam priklauso autonominius automobilius ir sveikatingumo technologijas kuriančios įmonės. Savo ruožtu, „Snapchat“ virto „Snap Inc.“ 2016-aisiais – tais pačiais metais, kai pradėjo save vadinti „kamerų įmone“ ir pristatė akinius su kameromis „Spectacles“.

„Facebook“ kritikai praeitą savaitę susitelkė į nutekintą informaciją apie bendrovės planus keisti pavadinimą. Anot jų, socialinių tinklų milžinė tokiu būdu tesiekia nukreipti dėmesį nuo pastarojo meto skandalų.

Aktyvistų grupė „The Real Facebook Oversight Board“ („Tikroji „Facebook“ priežiūros taryba“) perspėjo, kad kai kurios stambios bendrovės, pavyzdžiui, naftos ir tabako milžinės, savo pavadinimu keisdavo, kad „nukreiptų dėmesį“ nuo savo problemų.

„Facebook“ galvoja, kad pavadinimo pakeitimas gali padėti jiems pakeisti temą“, – praeitą savaitę rašė ši grupė ir pridūrė, kad „tikroji problema“ yra priežiūros ir reguliavimo poreikis.

„Facebook“ neseniai paskelbė planus Europos Sąjungoje nusamdyti 10 tūkst. darbuotojų, turinčių padėti kurti „metavisatos“ projektą, karštai palaikomą M. Zuckerbergo.

Krizės padėtis

Naujausia krizė socialinių tinklų milžinę apėmė, kai „Facebook“ buvusi darbuotoja Frances Haugen nutekino pluoštą vidaus tyrimų, rodančių, kad bendrovės vadovybei buvo žinoma apie jos platformų potencialią žalą vartotojams. Kilus šiam skandalui, Jungtinėse Valstijose vėl pasigirdo raginimų stiprinti šio sektoriaus priežiūrą.

Didelės krizės „Facebook“ sukrėsdavo ir anksčiau, bet naujausia galimybė pažvelgti į šios uždaros bendrovės darbo užkulisius suteikė peno daugeliui kritikos straipsnių ir JAV įstatymų leidėjų raginimams griežčiau prižiūrėti socialinius tinklus.

„Geranoriška kritika padeda mums tapti geresniems, bet mano požiūris toks, kad matome koordinuotas pastangas selektyviai naudotis nutekintais dokumentais klaidinamam mūsų bendrovės vaizdui piešti“, – pirmadienį sakė M. Zuckerbergas.

Dienraštis „The Washington Post“ praeitą mėnesį kėlė prielaidą, kad „Facebook“ pastarojo meto dėmesys metavisatos projektui yra „dalis platesnių pastangų reabilituoti bendrovės reputaciją politikos formuotojų atžvilgiu ir iš naujo nustatyti „Facebook“ poziciją, siekiant formuoti naujos bangos interneto technologijas“.

Interneto milžinė „Google“ 2015 metais restruktūrizavosi ir persivadino „Alphabet“, bet jos interneto paieškos ir reklamos platforma išlaikė ankstesnį pavadinimą.

Iki šiol viekiančios programėlės „Messenger“, „WhatsApp“ ir socialiniai tinklai „Facebook“ ir „Instagram“ liks nepakitę, praneša BBC.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (148)