„Aptiktas vieno metro skersmens meteoroidas (mažas asteroidas), kuris, tikimasi, nesukeldamas pavojaus, įskries į Žemės atmosferą virš šiaurės Prancūzijos apie 03:50-04:03 CET laiku”, - pranešė Europos kosmoso agentūra.

Šį kosminį luitą atrado ir jo skriejimo trajektoriją pastebėjo astronomas Krisztián Sárneczky iš Konkoly observarorijos Vengrijoje.

Meteoras buvo matomas JK, Prancūzijoje ir apylinkėse.

Astronomas yra atradęs šimtus asteroidų, tačiau šis – antrasis jo aptiktas kosminis kūnas, kuris įskriejo į Žemės atmosferą.

Dangų nutvieskęs meteoras, dar vadinamas bolidu, bene geriausiai matėsi ties Ruano miestu šiaurės vakarų Prancūzijoje.

Meteoras buvo matomas ir Jungtinėje Karalystėje, Belgijoje, Nyderlanduose. Šį kosminio kūno pasirodymą užfiksavo dešimtys dangaus stebėtojų Europoje.

Bolidas dangų nutvieskė praėjus beveik lygiai 10 metų nuo žymiojo Čeliabinsko meteoro, sprogusio virš Rusijos. Tąsyk nuo sprogimo bangos dužo aplinkinių namų langai, sužalota daugiau nei 1600 žmonių.

Meteoras buvo matomas JK, Prancūzijoje ir apylinkėse.

Kas yra meteoras, bolidas, meteoritas? Kaip rašoma Visuotinėje lietuvių enciklopedijoje

Kaip rašoma Visuotinėje lietuvių enciklopedijoje, meteòras – tai trumpalaikis žybsnis danguje naktį. Anot astrofiziko Aloyzo Pučinsko, meteorą sukelia labai dideliu greičiu į Žemės (planetos) atmosferą įskriejęs mažas kietas kosminis kūnas, vadinamas meteoroidu.

Plika akimi įžiūrimą meteorą sukuria milimetro ir didesnė dalelė, maždaug kilogramo ar didesnis masės kūnas jau sukuria itin šviesų meteorą, kartais matomą ir dieną – bolidą.

Nespėjusio suirti meteoroido liekana toliau krinta nešvytėdama. Nukritęs bet kokio dydžio kosminis kūnas vadinamas meteoritu, vis dėlto mažiausi – dulkės dydžio – mikrometeoritu. Surasti meteoritai pavadinami vietovės, kurioje jie nukrito, vardu. Didžiausi sveria dešimtis tonų, mažiausi – gramus.