Lietuvos tyrėjų atliktas tyrimas apie vartotojų elgseną pateko į mokslo leidinį tarptautinės rinkodaros srityje Journal of International Marketing. Trejus metus trukęs projektas nagrinėjo, kaip skiriasi vietinių ir užsienyje pagamintų prekių suvokiamas sveikumas.
© Shutterstock nuotr.

Su sveikumu susiję stereotipai dėl vietinių prekių iki šiol nebuvo tirti. „Jei žmogui parodytume du vienodus jogurtus ir pasakytume, kad vienas iš jų yra lietuviškas, o kitas – prancūziškas, jis kaip sveikesnį ir natūralesnį įvertintų lietuvišką. Toks suvokimas yra racionaliai nepagrįstas. Tyrimas atskleidė, kad sveikumo suvokimui neturi įtakos produkto kokybės vertinimas, jautrumas kainos atžvilgiu ir kiti veiksniai“, – teigia viena iš tyrimo autorių ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Vadybos katedros vedėja dr. Justina Gineikienė.

Tyrimo duomenys, rinkti Lietuvoje, Šveicarijoje ir Austrijoje, atskleidė, kad vietiniai maisto produktai yra suvokiami kaip sveikesni, todėl žmonės labiau linkę juos pirkti. Reikia pastebėti, kad poveikis tinka ir šalims, kurios turi teigiamą įvaizdį.

„Vienas iš pagrindinių uždavinių atliekant tokius tyrimus yra parodyti tyrimo teorinį ir praktinį naujumą. Vykdant seriją eksperimentų mums pavyko įrodyti, kad sveikumo suvokimas veikia nepriklausomai nuo produkto kokybės vertinimo, taip pat tai, kad šis reiškinys vienodai aktualus šalims, turinčioms silpną ir stiprų šalies įvaizdį. Tai iš dalies paaiškina, kodėl mūsų parduotuvių lentynose vis dar vyrauja lietuviški maisto produktai – nepaisant fakto, kad labai gerai galvojame apie kitas užsienio šalis, tokias kaip Vokietija ar Švedija“, – apie sveikumo suvokimą kalbėjo mokslų daktarė.

Tyrimui – tarptautinis dėmesys

Tyrimą atliko ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Vadybos katedros vedėja dr. Justina Gineikienė, Vienos ekonomikos universiteto profesorius Bodo B. Schlegelmilch bei Vienos ekonomikos universiteto tyrėja Rūta Ruževičiūtė.

Lietuvos tyrėjų darbas buvo anonsuotas kaip pagrindinis Journal of International Marketing birželio mėnesio numerio straipsnis. Tai – pirmas kartas, kai Lietuvos tyrėjų darbas spausdinamas šiame žurnale. Journal of International Marketing yra leidžiamas Amerikos rinkodaros asociacijos ir yra svarbiausias mokslo žurnalas tarptautinės rinkodaros srityje.

„Tikėjomės, kad efektas bus aktualus ne tik Lietuvai, bet maloniai nustebome, kai mūsų prielaidas patvirtino ir Šveicarijoje rinkti duomenys“, – kalbėjo Justina Gineikienė.

Nors projektas dar tik pradedamas pristatyti verslo sektoriui, tikimasi, kad jo rezultatai bus įdomūs ir naudingi. Tyrimo pabaigą finansavo Lietuvos mokslo taryba.

Tyrimas turėtų atkreipti maisto produktų pardavėjų dėmesį. Tarptautiniu mastu veikiančios įmonės privalo atsižvelgti į daugiau nei vien tik į kokybės ar vartotojų etnocentrizmo veiksnių. Norėdamos sėkmingai konkuruoti užsienio rinkose, įmonės turi įvertinti, kaip pasirinktoje šalyje vertinami vietiniai ir užsienietiški produktai. Tyrimo rezultatai atskleidžia, kad mažos ir vidutinio dydžio įmonės, kurios nėra pajėgios konkuruoti su dideliais užsienio gamintojais produkto kaina, gali būti pranašesnės prekiaudamos sveikai gyvensenai būtinais produktais.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
Naujienų prenumerata

Sukūrė tobulą sprendimą ieškantiems būsto, bet nemėgstantiems vaikščioti (2)

Lietuvių IT projektuotojai „Data Dog“ yra įsikūrę Kaune , bet sukūrė Australijos...

Patikėję lietuviško plaktuvo sėkme žmonės sumokėjo 92 tūkst. eurų (51)

Išmanų maisto ir gėrimų plaktuvą „Millo“ sukūrę ir užpatentavę lietuviai prieš mėnesį...

Į kosmosą turėtų kilti dar vienas lietuviškas palydovas (4)

Birželio pabaigoje iš Indijos su raketa į orbitą turėtų išskrieti Vilniaus universiteto ( VU )...

Lietuviai dirba su „Google“ saulės elektrinių parku Belgijoje (5)

Vietą tarptautinėje rinkoje atradę lietuviai, saulės elektrinių projektuotojai „Detra Solar“,...

Neįtikėtinas lietuvių išradimas: kaip tamsiausią naktį gatves apšviesti su Saule (62)

Be dirbtinės šviesos tiesiog neįsivaizduojame savo gyvenimo – namuose, biuruose, parduotuvėse,...

Top naujienos

„Mėlynojo banginio“ žaidimas trylikametės gyvenimą pavertė pragaru: už grotų – kėdainiškis (3)

Mirtį sėjantį žaidimą „ Mėlynasis banginis “ žaidusios Kėdainiuose gyvenančios...

Iš Skandinavijos – neslopstantys NT burbulo signalai Iš konferencijos „Lūžio taškas 2017“ (44)

Kaistanti nekilnojamojo turto ( NT ) situacija ir nuolatinės kalbos apie besiformuojantį NT burbulą...

Rusija karui ruoštis pradeda iš anksto: kaip šifruoti jų siunčiamus signalus Iš konferencijos „Lūžio taškas 2017“  (430)

Konferencijos „ Lūžio taškas 2017 “ susitikę Lietuvos krašto apsaugos viceministras...

Mia apie gyvenimą prieš skolas: sąskaitoje likus 7 tūkst. galvodavau, kad man krizė (21)

Dabar žiniasklaidos akiratyje dažniau ne dėl savo, o dėl savo vyro veiklos atsidurianti atlikėja...

Į Lenkiją apsipirkti išsiruošusių lietuvių laukė dvi nemalonios staigmenos (53)

Įpusėjus rugsėjui, kai mano šuo didele kaip močiutės palto saga nosimi parodė į subliuškusį...

Atsigavęs R. Seibutis pataikė iš aikštės vidurio, „Neptūnas“ LKL startavo pergale (9)

Naująjį „Betsafe-LKL“ sezoną pradėjo dar dvi komandos – Šiauliuose ketvirtadienio vakarą...

Po dešimtmečio Londone lietuvis Vilniuje atidarė stereotipus laužantį barą

Apie šią vietą Vilniuje jau kuris laikas sklando gandai: „Vieta, kurią sunku rasti“,...

Vadovu tapo vos 21–erių, dabar turi savo verslą ir jau sulaukė britų dėmesio (4)

Jaunius Lingys iš samdomo darbuotojo į vadovo kėdę persėdo prieš ketverius metus. Jis pasirinko...

Konkursas! Laimėk didžiuosius įvaizdžio pokyčius su A. Gilyte nuo galvos iki kojų aprengs „Gedimino 22“ (1)

Ruduo – didžiųjų pokyčių metas ir šią frazę sostinėje įsikūręs drabužių salonas...

Misionierių vienuolyne viešbutis piligrimams (1)

Vilniaus arkivyskupija ėmėsi gaivinti Misionierių vienuolyno ansamblį. Įvykus projektinių...