Rietavo savivaldybės teritorijoje atrastas maždaug 750 metų senumo piliakalnis, antradienį pranešė Vytauto Didžiojo universitetas (VDU), kurio mokslininkas šį piliakalnį atrado.
Medingėnų piliakalnis iš oro, L. Kalvaičio nuotr.
© VDU

VDU Istorijos katedros docentas Vytenis Almonaitis piliakalnį atrado netoli Medingėnų bažnytkaimio centro, kairiajame Minijos krante.

„Įdomu, kad šalia piliakalnio eina gana judrus vieškelis, yra Akmenskinės gyvenvietė ir kapinynas, kurį 1967 metais tyrinėjo archeologinė ekspedicija, tačiau niekas iki šiol piliakalnio nebuvo pastebėjęs“, – pasakoja istorikas.

Mokslininko teigimu, šio piliakalnio buvo ieškoma tikslingai, įsigilinus į XIII amžiaus rašytinius šaltinius, pirmiausia – 1253 metais surašytą Kuršo dalybų aktą, kuriame aprašomos pietinės kuršių genties žemės, tarp jų – ir Ceklis, žemė dabartinės Žemaitijos šiaurės vakaruose. Tarp Livonijos ordino planuotų užkariauti teritorijų minima ir Medingės (Nedinge) gyvenvietė, vėliau pavadinta Medingėnais.

Ankstesni tyrinėtojai jau buvo pastebėję, kad vietovėse, kurios minimos dokumente, dažniausiai yra ir piliakalniai – tai greičiausiai 1253 metais egzistavusių pilių vietos. V.Almonaitis teisingai nuspėjo, jog jei Medingė buvo minima XIII amžiaus šaltinyje, tai turėjo būti reikšminga gyvenvietė su pilimi. Piliakalnį jis rado surengęs ekspedicinį žygį balandžio pradžioje.

„Nors archeologai Medingės pilies vietos jau buvo ieškoję kelis kartus, nors Medingėnų apylinkės netgi buvo žvalgytos iš lėktuvo, balandžio 8 dieną surengiau dar vieną ekspedicinį žygį Minijos pakrantėmis. Nužingsniavus jomis keliolika kilometrų, patikrinus dešimtis piliakalniams tinkamų vietų, ir buvo surastas šis kultūros paminklas, pasižymintis ne tik archeologine, bet ir didele istorine verte“, – sako jis.

Vėliau Medingėnų piliakalnį apžiūrėjo archeologai Gintautas Zabiela ir Zenonas Baubonis. Jų nuomone, šis piliakalnis buvo įrengtas dar pirmame mūsų eros tūkstantmetyje ir buvo naudotas iki XIII amžiaus. Archeologai taip pat pastebėjo, jog šalia piliakalnio buvo ir didelė, maždaug 5 hektarų ploto senovės gyvenvietė: žemesnėse vietovėse laukuose pastebėtas juodas kultūrinis sluoksnis – tai yra, žemės sluoksnis, kuriame matomi žmogaus veiklos pėdsakai.

„Medingėnų piliakalnio suradimas – labai svarbus, nes tai ne „eilinis“ piliakalnis, o 1253 metais egzistavusios gyvenvietės ir pilies vieta. Jis taip pat patvirtina XIII amžiaus šaltinių patikimumą ir anksčiau tyrinėtojų keltas hipotezes apie kuršių žemių struktūrą“, – teigia Klaipėdos universiteto archeologas G.Zabiela.

V.Almonaitis jau anksčiau baltų žemėse yra suradęs kelis piliakalnius.

Medingėnų piliakalniui įrengti panaudotas netaisyklingos formos aukštumos kyšulys tarp Minijos ir mažo jos intako slėnių. Nuo aukštumos jis atskirtas supilant lenktą pylimą, kuris dabar yra apie 25 metrų ilgio, maždaug 1–1,5 metrų aukščio iš išorės. Prieš pylimą matomas iš dalies užslinkęs gynybinis griovys.

Šiuo metu piliakalnis apaugęs medžiais ir krūmais, tačiau seniau, matyt, ilgą laiką buvo ariamas, todėl jo gynybiniai įtvirtinimai iš dalies sunaikinti. Nežiūrint to, tinkamai sutvarkius, jis galėtų tapti patraukliu lankymui kultūros paminklu.

Britai žada revoliuciją energetikos pramonėje: 36 000 kilometrų aukštyje – milžiniška kosminė saulės jėgainė

Jungtinė Karalystė nori gaminti saulės energiją kosmose ir, manoma, kad įmanoma tai padaryti...

Žemės orbitos link atskrieja didžiausiais šiais metais asteroidas: beveik 2 km kosminis luitas praskros dangų jau penktadienį (1)

Milžiniškas asteroidas – iki 1755 metrų skersmens, jau šį penktadienį kirs Žemės orbitą,...

Žemę pasiekė pribloškiantys Saulės vaizdai, užfiksuoti kosminio zondo: astronomai nesikuklina – iki šiol nieko panašaus nebuvo stebėję

Žemę pasiekė įspūdingi Saulės vaizdai, kuriuos užfiksavo Europos kosmoso agentūros kosminis...

Mokslininkai skelbia stulbinantį atradimą apie žmogaus DNR: aptiko dažnesnes mutacijas patvirtinančius procesus

Heidelbergo EMBL padalinyje dirbantys mokslininkai išsiaiškino, kad žmogaus genomo pokyčių...

Astronomų pastebėtas mįslingas žiedas gali būti tarpgalaktinės kilmės objektas

Vakarų Sidnėjaus universiteto mokslininkai kartu su tarptautine ekspertų komanda netoli kaimyninės...

Delfi PliusTomas Janonis

Valstybė kapituliavo prieš Jurijaus Borisovo tvirtovę: štai kuo baigėsi kelis metus vykusi kova (8)

Su Rusija siejamo nušalinto prezidento Rolando Pakso bendražygio ir verslininko Jurijaus Borisovo...

Prekyba su Rusija: dalis Lietuvos verslininkų net ir vykstant karui skubėjo užsipildyti sandėlius

Šių metų kovą, vykstant karui Ukrainoje, importas iš Rusijos į Lietuvą padidėjo 55 proc....

Januška įspėja apie galimą klaidą, kurią ištaisyti bus labai sunku: Kremlius tą žino ir stebi

Lietuvos diplomatas, Nepriklausomos valstybės atkūrimo akto signataras Albinas Januška feisbuke...

Kissingeris: Ukraina turi atiduoti dalį savo žemių Rusijai Podoliakas: jis ir Lietuvą atiduotų (9)

Buvęs Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) valstybės sekretorius Henry Kissingeris pareiškė, kad...

Karas Ukrainoje. Ukraina: Severodoneckas šluojamas nuo žemės paviršiaus, ten sprendžiamas šalies likimas

Pasak Ukrainos gynybos ministerijos atstovo Oleksandro Motuzianyko, Rusijos puolimas Ukrainoje...

Kruvinas išpuolis Teksase: per šaudynes pradinėje mokykloje žuvo 19 vaikų šaulys prieš žudynes mokykloje pašovė savo močiutę (1)

Teksase šaulys pradinėje mokykloje antradienį nužudė 19 vaikų ir du suaugusiuosius, o...

Verslas PliusUgnė Karaliūnaitė

Gamyklos Klaipėdoje vadovė Vaicekauskienė: lietuviai visiškai nebenori dirbti

Klaipėdos laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) įsikūrusios gamyklos „ Baltijos Eukutecas “,...

Rusų influencerė tikina buvusi išprašyta nuo Kanų raudonojo kilimo dėl „pernelyg provokuojančios išvaizdos“ (1)

Kanų kino festivalio metu Viktoriją Bonią paprašė nulipti nuo raudonojo kilimo dėl „pernelyg...

Fenomenalusis Dončičius ir „Mavericks“ išvengė liūdnos baigties – pirmąkart įveikė „Warriors“

Per plauką nuo trigubo dublio likusio Lukos Dončičiaus vedama Dalaso „Mavericks“ išvengė...

Vyro perspėjimas norintiems sutaupyti automobilio remontui: nekartokite mano klaidos

Esu tas žmogus kuris ypatingai prižiūri savo transporto priemonių techninę būklę.