Du mokėjimo būdai

Yra du pagrindiniai mokėjimo už mobiliojo ryšio paslaugas būdai: abonentinė sutartis ir išankstinis papildymas. Antrasis angliškai vadinamas „pre-paid“. Abu būdai turi savo privalumų ir trūkumų. Pasirinkus išankstinį papildymą, nereikia pasirašinėti jokių sutarčių - pakanka įsigyti SIM kortelę ir įstačius į telefoną aktyvuoti. Kartu su kortele suteikiamas telefono numeris. Papildžius kortelės sąskaitą pinigų suma, ją galima išnaudoti skambučiams ar SMS žinutėms. Išeikvojus limitą, vėl reikia papildyti sąskaitą. Viskas paprasta ir jokių įsipareigojimų. Bet „pre-paid“ pokalbių tarifai yra įprastai didesni už abonentinių planų.

Abonentiniai planai pasižymi didesniu paslaugų pasirinkimu ir ryšio galimybėmis, pvz., tarptautinių skambučių, palankesniais interneto planais. Be to, abonentai gauna daugiau privilegijų, tokių kaip teisę dalyvauti lojalumo akcijose ar gauti pigesnių telefonų. Pasirašius mėnesinio mokėjimo (abonentinę) sutartį, mokama tik kartą per mėnesį.

Toliau šiame straipsnyje bus aprašomi ir lyginami abonentiniai planai.

Pagal ką rinktis planą?

Šiais laikais pasirinkimas yra labai paprastas – pakanka žinoti, kiek vidutiniškai minučių prašnekame telefonu. Didieji šalies operatoriai siūlo kelis pagrindinius planus, kurie skiriasi tik minimaliu mėnesio mokesčiu ir už šį mokestį suteikiamų minučių bei SMS žinučių kiekiu. Aritmetika labai paprasta - kuo daugiau šnekate, tuo brangesnį planą rinkitės.

Svarbu atminti, kad viršijus minučių limitą, iki mėnesio pabaigos mokėsite papildomus litus už kiekvieną prakalbėtą minutę. Iš pažiūros šis mokestis nėra didelis, tačiau gana greitai išauga iki apčiuopiamos sumos. Pavyzdžiui, už 100 papildomų minučių jūs sumokėsite daugiau nei 20 litų, kurie prilygsta mokesčiui už vidutinio brangumo planą. Tad moralė tokia: geriau smarkiai netaupyti ir užsisakyti planą su šiokia tokia atsarga. Kaip sako sena lietuviška patarlė, „Skūpus moka du kartus“.

Ar smarkiai skiriasi skirtingų operatorių siūlomi planai?

Beveik nesiskiria. Lyginant „Bitės“, „Omnitel“ ir „Tele2“ planus (žr. lentelę) galima pagalvoti, kad didieji Lietuvos operatoriai galų gale susitarė tarpusavyje ir suderino kainas – tokie nedideli skirtumai tarp kainų. Tarkime, „Bitės“ ir „Omnitel“ planų mėnesiniai mokesčiai ir netgi nemokamų minučių kiekiai yra identiški. „Tele2“ siūlomi variantai irgi labai panašūs.

Bet yra ir šiokių tokių skirtumų. „Bitė“ už tą patį minimalų mokestį duoda nemokamų SMS žinučių (brangesnių planų atveju). „Tele2“ irgi siūlo nemokamų SMS žinučių, bet jas reikia užsisakyti kaip papildomą paslaugą. „Bitė“ taip pat nustačiusi mažiausią kainą už papildomas, neplanines minutes.

„Bitės“ ir „Tele2“ siūlomi mobiliojo ryšio planai atrodo šiek tiek patrauklesni už analogiškus „Omnitel“ variantus. Ypač tiems, kas mėgsta rašyti SMS žinutes. Tačiau skubėti pereiti į „Bitės“ ar „Tele2“ abonentų stovyklą neverta. Pakanka tinkamai pasirinkti planą, užsisakyti papildomas taupymo paslaugas, pvz., nemokamų SMS žinučių paketą, ir išlaidos mobiliajam ryšiui taps panašios pas visus operatorius.

Pagrindiniai operatorių siūlomi mobiliojo ryšio planai ir jų mokesčiai

Svarbi pastaba. Renkant informaciją DELFI neatsižvelgė į šiuo metu operatorių taikomas akcijas ar lojalumo programas. Portalas negarantuoja, kad atėję pas operatorių skaitytojai gaus lygiai tokį patį pasiūlymą, koks pateiktas lentelėse.

Kaip sužinoti, kiek aš prakalbu per mėnesį?

Yra keli būdai. Pirmas – užsukti į savo operatoriaus savitarnos svetainę ir peržiūrėti paskutinių kelių mėnesių sąskaitas arba skambučių išklotines. Jose įprastai būna nurodyta, kiek mes prašnekame minučių ir išsiunčiame SMS žinutes mobiliuoju telefonu. Kitas būtas – paskambinti operatoriaus klientų aptarnavimo tarnybai ir paprašyti atsiliepusios mergaitės ar berniuko suteikti informaciją apie prakalbamas minutes ar išsiunčiamas žinutes. Abu būdai yra labai paprasti ir neužima daug laiko. Tiksliai žinodami, kiek naudojamės telefonu, galėsime lengvai pasirinkti planą.

Taip "Omnitel" sąskaitose išskiriamos paslaugos, viršijančios plano limitus
Iš tiesų, pasitikrinti kiek išnaudojamas telefonas, verta visiems abonentams, ne tik tiems, kas užsisakinėja naują planą. Galbūt paaiškės, kad naudojatės per brangiu planu ir be jokios žalos galėsite pereiti prie pigesnio.

O ką sako statistika apie prakalbamas minutes? Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, 2011 metais visų trijų didžiųjų mobiliojo ryšio operatorių abonentai per mėnesį vidutiniškai kalbėjo 123 minutes ir išsiųsdavo 146 SMS žinutes. Kiti tyrimai rodo, kad išmaniojo telefono savininkai kalba daugiau. Per dieną tokiu telefonu prakalbama apie 12 minučių arba 360 minučių per mėnesį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (72)