UAB „Urban Line“ projektuotojas Rimvydas Sabonis pristatė jų parengtus projektinius eismo organizavimo sprendinius Kauno ir Žiedo bei Deltuvos ir Žiedo gatvių sankryžose.

Projektuotojai sausio mėnesį atliko srautų skaičiavimus ir įvertino abiejų sankryžų eismo modelius. Sakė, kad abiejų vienos eismo juostos sankryžų intensyvumas panašus.

Deltuvos ir Žiedo gatvių sankryžoje dabar yra laikinas žiedas. Ateityje jis bus rekonstruojamas ir taps nuolatiniu. Projektuotojai mano, kad tokios krypties reikėtų ir laikytis. Pasak jų, šioje sankryžoje eismo judėjimo sąlygos geros. Tiesa, nekalbant apie saugumą.

Kita, Kauno ir Žiedo gatvių, sankryža šiuo metu reguliuojama kelio ženklais. Čia planuojamas žiedinės sankryžos įrengimas. Apie tai posėdyje buvo intensyviai diskutuojama. Svarstyta įrengti kelių eismo juostų žiedą, kad nesusidarytų automobilių kamščių, kaip sankryžą pritaikyti žvelgiant į ateities perspektyvas ir kaip ją padaryti saugesnę.

Šioje sankryžoje ateityje eismas bus intensyvesnis dėl numatomo pietinio aplinkkelio ir naujo tilto per Šventąją statybų.

Projektuotojai mano, kad naujas tiltas sumažins srautą Vilniaus gatvės tiltu apie 40 proc.

Diskusijose siūlyta projektuojant žiedinę sankryžą atsižvelgti į tai, kad vasarą automobilių srautai ženkliai didesni nei sausio mėnesį, kai buvo darytas eismo intensyvumo tyrimas.

Projektuotojai toliau tęs darbą ir vėl pristatys jį Saugaus eismo komisijai.

Ribos stovėjimo laiką

Buvo gauti kelių įmonių prašymai riboti automobilių stovėjimo laiką šalia jų esančiose aikštelėse. UAB „Elastikas“ vadovas prašė riboti stovėjimo laiką Kauno gatvės aikštelėje tarp pastatų Nr.18 ir 18A. Sako, kad čia labai sunku rasti vietą automobiliui pastatyti.

Komisija pritarė. Bus pastatytas ženklas, leidžiantis mašinas palikti ne ilgiau kaip iki 2 val.

UAB „Hipoestės gėlės“ vadovė prašė riboti automobilių stovėjimo laiką prie jų parduotuvės Vytauto g. 16. Tikino, kad dėl nuolat užstatytos aikštelės neįmanoma privažiuoti gėlių tiekėjams, sustoti pirkėjams.

Pritarta, kad ne tik šioje vietoje, bet ir visoje Vytauto gatvės atkarpoje būtų pastatyti prašomi ženklai.

Posėdyje siūlyta, kad visame senamiestyje, o ne tik atskirose atkarpėlėse, butų stovėjimą iki 2 val. ribojantys ženklai.

Išsakyta pastaba, kad senamiestyje, pavyzdžiui, Gedimino gatvėje, vairuotojai įpratę statyti automobilius ne taip, kaip nurodyta ženkle.

Garsiai išsakyta ir dar viena mintis – apmokestinti stovėjimą visame Ukmergės senamiestyje.

Bilietų automatus galėtų įrengti ir paslaugą administruoti pati savivaldybė arba jos samdyta įmonė.

Saugaus eismo komisija nutarė šia tema diskutuoti, o gal jau ir sprendimą priimti kituose posėdžiuose.

Papildomi ženklai

Miškų gatvėje prie namo Nr. 40 bus įrengta papildoma lentelė „Galiojimo zona į abi puses“ prie kelio ženklo „Rezervuota stovėjimo vieta“.

UAB „Narbutas International“ gamykla išsiplėtė ir didžiulėje jos aikštelėje jau nebetelpa vilkikai.

Komisijos sprendimu bus ribojamas krovininių automobilių stovėjimo laikas Žiedo gatvėje prie įvažiavimo į šios gamyklos teritoriją. Keturi kelio ženklai bus pastatyti įmonės lėšomis.

Į Lietuvos automobilių kelių direkciją sutarta kreiptis dėl Vidiškių miestelyje norimos įrengti perėjos.

Atidėjo klausimą

Ramygalos ir Žiedo gatvių sankryža, specialistų teigimu, yra viena pavojingiausių Ukmergėje. Jau kurį laiką svarstoma, kokių imtis priemonių eismo saugumui gerinti.

Posėdyje siūlyta priešais sankryžą įrengti greičio ribojimo kalnelius ir kelio ženklus. Tai kainuotų apie 1 000 eurų.

Taip pat siūlyta įrengti kalnelius iš asfalto bei padaryti horizontalų ir vertikalų žymėjimą.

Vis dėlto joks sprendimas kol kas nepriimtas – klausimo svarstymas atidėtas savaitei.

Papildomi ženklai ir žymėjimai

Buvo iškeltas klausimas dėl automobilių stovėjimo aikštelėje prie Ukmergės miesto stadiono, Gruodžio 17-osios gatvėje.

Pasirodo, pagal dokumentus tai – gatvė, nors visi esame įpratę manyti, kad – aikštelė.

Sutarta, kad vieta bus paženklinta aikštelės vietą žyminčiais ženklais. Dabar tai – ypač aktualu, nes šiemet Miesto šventės renginiai vyks stadione.

Taip pat sutarta, kad autostrados ir miesto šiaurinio aplinkkelio sankryžoje prie degalinės bus patikslintas kelio juostų žymėjimas.

Įmonės AASE vadovo prašymu bus perkelta Deltuvos gatvėje ties jų įsigytu sklypu esanti autobusų stotelė.

Prie Sukinių piliakalnio, kur į kalną suka keturračiai, nutarta pastatyti ženklą, žymintį pėsčiųjų zoną.

Komisijoje dirba

Priminsime, kad Ukmergės rajono savivaldybės saugaus eismo komisijoje dirba: rajono savivaldybės mero pavaduotoja Agnė Balčiūnienė, Ukmergės rajono PK Reagavimo skyriaus viršininkas Vladas Butkus, rajono savivaldybės tarybos nariai Kęstutis Jurkevičius, Ramūnas Nanartavičius, Valdas Petronis, savivaldybės Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas Gediminas Narbutas, Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Artūras Sakalauskas, miesto seniūnė Zita Pečiulienė, Ukmergės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos viršininkas Dainius Vyšniauskas.

Komisijai pirmininkauja savivaldybės administracijos direktorius Darius Varnas, pirmininko pavaduotojas – Viešosios tvarkos ir aplinkosaugos skyriaus vedėjas Aidas Dutkus, sekretorė – Viešosios tvarkos ir aplinkosaugos poskyrio vyriausioji specialistė Aida Kravcova.